Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 10:44
  #1
Medlem
Tjena! Jag undrar hur man bör gå tillväga när det kommer till professionell boxning? Är det värt det? Pengar kontra hjärnskada och ås vidare? Southpaw eller orthodox? Läste att lomachenko är högerhänt southpaw för och nackdelar? Lite flummig fråga förstår jag men ja alla svar uppskattas
Citera
2018-03-09, 11:15
  #2
Medlem
Om du vill gå pro i boxning så gäller det att starta i ung ålder. Det är inte en karriär man seglar in på som 20-åring.

Om du är ute efter en utmaning så finns det alla chanser i världen att tävla som amatör. Gå någon termin på en boxningsklubb så är du tävlingsredo.

Hjärnskador är förekommande. Är detta något som oroar dig rekommenderar jag istället submission wrestling om du är ute efter en utmaning inom kampsport. Finns massa tävlingar i sverige och sporten är hård och lärorik.
Citera
2018-03-09, 11:22
  #3
Avstängd
LE37s avatar
Högerhänt southpaw?
Citera
2018-03-09, 11:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Högerhänt southpaw?

Ja? Lomachenko är högerhänt, men står oftast i southpaw.
Citera
2018-03-09, 11:37
  #5
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkanl
Tjena! Jag undrar hur man bör gå tillväga när det kommer till professionell boxning? Är det värt det? Pengar kontra hjärnskada och ås vidare? Southpaw eller orthodox? Läste att lomachenko är högerhänt southpaw för och nackdelar? Lite flummig fråga förstår jag men ja alla svar uppskattas
Du menar att du funderar på att bli proffsboxare? :S
Är nog inte riktigt så enkelt, om du dessutom på det ska öva upp fel stance så blir det ännu lite jobbigare.
Vad är din plan för att lyckas?
Citera
2018-03-09, 11:57
  #6
Medlem
franges avatar
Du får ju sätta igång och träna "ganska mycket" nu direkt då, ta och sök upp din lokala boxningsklubb och börja träna där.
Citera
2018-03-09, 16:40
  #7
Medlem
Har redan kort igång med boxning! Kör med en OS boxare som heter shadrach vilket (för mig) gör så att jag känner att jag har möjligheter! Men verkar som dom flesta southpaws har ett övertag och ja därav min fråga
Citera
2018-03-09, 19:02
  #8
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du får ju sätta igång och träna "ganska mycket" nu direkt då, ta och sök upp din lokala boxningsklubb och börja träna där.

Där i ligger problemet för många, dom tror dom ska få komma till en klubb och börja fightas i princip från dag ett, men det får dom inte utan det är fysträningar teknik osv till förbannelse innan du får kliva upp i en ring vilket är bra och effektivt för det är väldigt många som backar och slutar redan inom några veckor.
Citera
2018-03-09, 20:33
  #9
Medlem
Okej! Har ni något tips på någon boxare att kolla in? Kollar mycket på mike Tyson och lomachenko men ja dom är världsklass? Personligen gillar jag extremt mycket konceptet av ”Pekaboo” stilen? Men ja vet ni någon mer? (Finns ju broner, maywheater, canelo, ggg och så vidare)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback