Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 09:49
  #169
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Men vad är det du inte fattar? Barn porrsurfar inte. De har inget behov av det. Vilket som utgör porrens lättillgänglighet på internet inget argument för att barn ska utsättas för porr på dagis och skola. Endast sinnessjuka vänstermänniskor som du resonerar annorlunda.
Mitt exempel med penis i korvbröd, tillverkat av en elev i småskolan.
Tror han kommit på det själv?

De börjar så fort de inser att det är tabu.
Citera
2018-03-24, 09:57
  #170
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är i tron ja att där faktiskt finns en tanke bakom barnprogrammen som precis som för mycket vuxenmedia handlar om att "serva" sin publik.
Till skillnad från er så tror jag alltså inte att redaktionen för barnprogammen är ett gäng pedofiler.
Onödigt att lägga ord i munnen på mig. Ja, och jag är här för att berätta att de har misslyckats med sitt uppdrag och mitt förtroende för dem är så lågt att jag inte vill vara med och tvångsfinansiera skiten.

Vill du betala för din och dina barns indoktrinering, kör hårt!
Citera
2018-03-24, 10:15
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Onödigt att lägga ord i munnen på mig. Ja, och jag är här för att berätta att de har misslyckats med sitt uppdrag och mitt förtroende för dem är så lågt att jag inte vill vara med och tvångsfinansiera skiten.

Vill du betala för din och dina barns indoktrinering, kör hårt!

jag skrev "er".

Tror inte de bryr sig faktiskt.
Men du kan ju stänga av all media, all internet för dina ungar och sända dem till söndagsskolan för valfri sexualfientlig religion? eller låsa in dem från omvärlden, så kan du "indoktrinera" dina ungar exakt efter ditt eget huvud..
Citera
2018-03-24, 10:31
  #172
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag skrev "er".

Tror inte de bryr sig faktiskt.
Men du kan ju stänga av all media, all internet för dina ungar och sända dem till söndagsskolan för valfri sexualfientlig religion? eller låsa in dem från omvärlden, så kan du "indoktrinera" dina ungar exakt efter ditt eget huvud..

Eller hur, det är ju det enda alternativet om man ogillar SVT och deras sexualundervisning för barn på barnkanalen
Citera
2018-03-24, 10:40
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Eller hur, det är ju det enda alternativet om man ogillar SVT och deras sexualundervisning för barn på barnkanalen

Om du absolut inte vill att dina barn ska råka på något som helst som har med ämnet sex att göra...deras egen sexualitet eller andras eller vuxnas ex så får du stänga av all media samt isolera dem totalt från andra ungar/ människor ja...

Vad trodde du?
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-03-24 kl. 10:44.
Citera
2018-03-24, 11:01
  #174
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Mitt exempel med penis i korvbröd, tillverkat av en elev i småskolan.
Tror han kommit på det själv?

De börjar så fort de inser att det är tabu.


Det är på barns nivå och innebär inte att de ska utsättas för ett vuxenperspektiv på ämnet.
Citera
2018-03-24, 11:13
  #175
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du absolut inte vill att dina barn ska råka på något som helst som har med ämnet sex att göra...deras egen sexualitet eller andras eller vuxnas ex så får du stänga av all media samt isolera dem totalt från andra ungar/ människor ja...

Vad trodde du?
Du är orolig för att mina barn inte kommer att exponeras för sex i den grad du anser är lämpligt? Det kommer att ordna sig ska du se. Tills dess tänker jag fortsätta kritisera SVT. Har du inga argument rörande ämnet så kan du sluta att citera mig, tack.
Citera
2018-03-24, 11:23
  #176
Medlem
Finisterres avatar
Merapi är vad ordspråksboken kallar ett takdropp. Hon borde leka med sina barnbarn istället för att spamma värdelösa inlägg. Hoppas den sjuka feminismen inte förstört hennes möjligheter att få barnbarn.


Neuding har givetvis rätt. Normala människor förstår instinktivt att främmande vuxna inte skall tränga sig på barn. Kulturradikalerna på Barnkanalen ser det dock som sin uppgift att bekämpa allt normalt. "Frivllighet" kommer givetvis att bli kodordet för att flytta fram gränserna för perversioner. Som Merapi säger så är det inte pedofili ifall barnet själv går med på det "frivilligt".
Citera
2018-03-24, 17:39
  #177
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Merapi är vad ordspråksboken kallar ett takdropp. Hon borde leka med sina barnbarn istället för att spamma värdelösa inlägg. Hoppas den sjuka feminismen inte förstört hennes möjligheter att få barnbarn.


Neuding har givetvis rätt. Normala människor förstår instinktivt att främmande vuxna inte skall tränga sig på barn. Kulturradikalerna på Barnkanalen ser det dock som sin uppgift att bekämpa allt normalt. "Frivllighet" kommer givetvis att bli kodordet för att flytta fram gränserna för perversioner. Som Merapi säger så är det inte pedofili ifall barnet själv går med på det "frivilligt".
Jag kan ge mig fan på att ni skulle kalla det pedofil om man undervisar i underlivshygien.

Citera
2018-03-25, 11:48
  #178
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag kan ge mig fan på att ni skulle kalla det pedofil om man undervisar i underlivshygien.



För en viss typ av människor tycks det vara väldigt viktigt att ägna sig åt ämnen under bältet inför barn. Vad sägs om att föräldrar hanterar frågor om hygien?
Citera
2018-04-06, 18:08
  #179
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Åsikter om Barnkanalen?
Har Neuding rätt?
Det som är mest förutsägbart med er SD:are är att ni i allt högre grad använder er av en viss sorts "kulturkritik" (host, host). Angrepp mot lågt hängande frukt är en sak; vi kan alla roa oss med att skratta åt blåhåriga kärringar. Men att gå till angrepp med Paulina Neudings ordsalvor som underlag -- en varelse som gjorde sig ett namn med hjälp av Bill Kristol och The Weekly Standard -- visar att du/ni inte håller i stafettpinnen. Det är något ni mycket sällan kritiseras för -- men jag gör det nu. I korthet: Sprid ert eget material.

Det behövs nämligen inget talmudiskt ordvrängeri för att konstatera att Barnkanalen leds av HIV-positiva missfoster. Statliga medier har bedrivit kulturmarxism sedan 1960-talet, vilket varje svensk är fullt medveten om, ung som gammal. Det finns alltså inget nytt att diskutera eller debattera. Snarare känner jag mig manad att dela ut en reflexmässig -- och metaforisk -- örfil till den som lyfte frågan.
Citera
2018-04-12, 03:43
  #180
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag orkar inte med det här som levereras. Varken på Barnkanalen eller televisionen för övrigt.
Barn som vill bli muslim och pratar med en Imam etc
Slutat att se på tv. Har igen tv.
Inte tidningar heller.
Fick höra av min son sånger man sjunger på dagis med barn.
Om snoppar och slidor och att även gamla damer har slida mellan benen, gubbar har penis osv.
Hörde 5 åringen sjunga den.
Jag är chockad och anser Sveriges styrande , media, och varenda instans är dysfunktionell och vansinnig.
Vi måste agera.
Det är stora fel i samhället.
Hur i helvetet kan vi acceptera det här?
Jag orkar inte ens höra svenskar prata om skiten mer.
Orkar inte ens med mig själv och mitt ickeagerande.
Har försökt att lyssna in på barnens kommentarer och gett svar men det fortsätter att levereras.
Vill se ett agerande . Har vi inte pratat färdigt ?
Vi måste se tillbaka till det som fungerat..
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-04-12 kl. 04:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback