Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 22:27
  #1
Medlem
JaredLetos avatar
Spelet bekräftades idag, och från den lilla teaser trailern jag såg på instagram så är spelet mer baserat på nutid. Det verkar vara så Activision vill ha det de kommande 3 åren. Så inget mer futuristiskt.

Den 17e maj är det en community reveal och spelet verkar släppas mycket tidigare i år, nämligen den 12e oktober.

Jag har aldrig varit så här förväntansfull över ett CoD. Senaste var en extremt stor besvikelse och ett rent fiasko.

Vad tror ni om BO4?
Citera
2018-03-08, 22:38
  #2
Medlem
BackyourFlashs avatar
Ryktena säger väl att det ska utspela sig 2020 så nutid alltså. Ifall det är sant är det ju även inom typ samma tidsperiod som BO2.

btw Treyarch brukar ju släppa de bättre codspelen så lite taggad är jag allt.

OT: Hoppas själv på BO1 remaster också
Citera
2018-03-09, 02:50
  #3
Medlem
kastad420s avatar
Längtar jag också. Va inget fan av framtid...
Citera
2018-03-09, 08:54
  #4
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Den 17e maj är det en community reveal och spelet verkar släppas mycket tidigare i år, nämligen den 12e oktober.

Nu kan man ju bara spekulera, men när Activision pratade om sin framtid så nämdes det att man även kommer att göra fler remasters. 3arc gör spelet i år och nu råkar det vara så att en månad senare (11 November, för att vara exakt) så är det 10 år sen World at War kom ut.

Ett COD har aldrig kommit ut så tidigt som början på Oktober tidigare. Att det råkar vara ganska exakt en månad före 10 års jubileet kan alltså tyda på att BO4 kommer ut 12 Oktober och att World at War : Remastered kommer ut en månad senare. Men vi får väl se

Citat:
Ursprungligen postat av BackyourFlash
Ryktena säger väl att det ska utspela sig 2020 så nutid alltså. Ifall det är sant är det ju även inom typ samma tidsperiod som BO2.

Lite tidigare t.o.m. BO2 var ju satt till år 2025.


Angående spelet i sig, så tror jag det kan bli bra. Treyarch har helt klart i min bok tagit över rollen som den bästa utvecklaren av COD, både vad gäller spelet i sig och supporten för esports. Kommer troligen bli ett bra år för båda delar alltså
Citera
2018-03-09, 09:17
  #5
Medlem
Supersoldats avatar
Ser intressant ut, hoppas dem skippar jetpacks och möjligheten att springa på vägar och skit. Förra årets call of duty var en riktig besvikelse som lämnade en dålig eftersmak. Hoppas dem rättar till problemen detta året.
Citera
2018-03-09, 10:12
  #6
Medlem
CarolusXIIs avatar
Låter väl lovande att de slopar laservapen och robotar så att man kan få tillbaka den gamla cod-känslan som fanns i typ COD4.
Citera
2018-03-09, 10:12
  #7
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Ser intressant ut, hoppas dem skippar jetpacks och möjligheten att springa på vägar och skit. Förra årets call of duty var en riktig besvikelse som lämnade en dålig eftersmak. Hoppas dem rättar till problemen detta året.
Springa på vägar kan man irl också
Citera
2018-03-09, 11:41
  #8
Medlem
kastad420s avatar
när är det release?
Citera
2018-03-09, 17:12
  #9
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Ser intressant ut, hoppas dem skippar jetpacks och möjligheten att springa på vägar och skit. Förra årets call of duty var en riktig besvikelse som lämnade en dålig eftersmak. Hoppas dem rättar till problemen detta året.

Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Låter väl lovande att de slopar laservapen och robotar så att man kan få tillbaka den gamla cod-känslan som fanns i typ COD4.
Det är så de nog har tänkt göra. De hade en cykel med jetpacks (AW,BO3,IW). Och nu denna cykeln så kör de mer markbaserat med WWII som förste man i ledet.
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
när är det release?
Det skrev jag i första inlägget, 12e oktober.
Citera
2018-03-09, 17:15
  #10
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nu kan man ju bara spekulera, men när Activision pratade om sin framtid så nämdes det att man även kommer att göra fler remasters. 3arc gör spelet i år och nu råkar det vara så att en månad senare (11 November, för att vara exakt) så är det 10 år sen World at War kom ut.

Ett COD har aldrig kommit ut så tidigt som början på Oktober tidigare. Att det råkar vara ganska exakt en månad före 10 års jubileet kan alltså tyda på att BO4 kommer ut 12 Oktober och att World at War : Remastered kommer ut en månad senare. Men vi får väl se
Inte bara det, utan det har ju oftast dröjt mer än tre månader in på det nya året innan en reveal. Förra året var det i slutet av april och innan dess så var det väl i början av maj för IW.
Citera
2018-04-19, 10:04
  #11
Medlem
Ralle_s avatar
Verkar kommit lite ny info och rykte de senaste dagarna att CoD:BO4 kommer skippa kampanjen och istället köra någon form av battle royale-mode. Vad säger ni om det?
Själv har jag inte spelat ett CoD sedan Modern Warfare 4. Men jag gillar alltid att ha en kampanj, så för min del är nog detta en dealbreaker ifall det blir ett köp eller ej, även om jag de senaste åren inte kollat åt CoD's håll över huvud taget känns det tråkigt att dom ska gå i samma linje som alla andra verkar försöka göra nu, alltså battle royale trenden.

https://www.pcgamer.com/call-of-duty...of-a-campaign/

https://www.polygon.com/2018/4/17/17...ayer-cod-blops

https://www.vg247.com/2018/04/17/bla...battle-royale/
Citera
2018-04-27, 20:21
  #12
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Verkar kommit lite ny info och rykte de senaste dagarna att CoD:BO4 kommer skippa kampanjen och istället köra någon form av battle royale-mode. Vad säger ni om det?
Själv har jag inte spelat ett CoD sedan Modern Warfare 4. Men jag gillar alltid att ha en kampanj, så för min del är nog detta en dealbreaker ifall det blir ett köp eller ej, även om jag de senaste åren inte kollat åt CoD's håll över huvud taget känns det tråkigt att dom ska gå i samma linje som alla andra verkar försöka göra nu, alltså battle royale trenden.

https://www.pcgamer.com/call-of-duty...of-a-campaign/

https://www.polygon.com/2018/4/17/17...ayer-cod-blops

https://www.vg247.com/2018/04/17/bla...battle-royale/

Det var fejk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback