Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-08, 21:46
  #1
Medlem
Hej!

16 år av benzomissbruk brutet för några månader sedan. Tyvärr började jag medicineras med imovane 7.5mg piller för ett tag sedan. Lyckades bryta även det bruket men föll dit igen. Har 15 mg / dygn på recept, men tar för mycket, orkar inte gå igenom CT igen.

Så nu sitter jag här och dricker några pilsner 5.2%vol.

Brukar hjälpa att trappa ut gaba-droger/mediciner med lite pilsner, då de går på samma receptorer. Min fråga är gott och gott, hur många 50 cl pilsner kan motsvara en tablett imovane 7.5 mg? Gissar, 2-3 st? Men det är en ren gissning.

Vet att jag alltid kan bryta alkoholen lättare än piller. Mer jobb med alkohol, dricka, dricka mer, bakfull. Piller däremot, bara att svälja. Så mkt svårare att sluta med för mig.

All hjälp uppskattas!
Citera
2018-03-08, 22:13
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Sorry en gång missbrukare alltid missbrukare.
Kan gå år, försvinner ändå aldrig.
Ofta ersätter man en sak med en annan...

Men lycka till!
Citera
2018-03-08, 22:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Sorry en gång missbrukare alltid missbrukare.
Kan gå år, försvinner ändå aldrig.
Ofta ersätter man en sak med en annan...

Men lycka till!
Trams. Det stämmer inte alls. Låter som kognitiv dissonans, ett försök att omedvetet rättfärdiga sina egna misslyckanden och motsägelsefulla tankar.

"Jag kunde inte. Alltså är det omöjligt. Alltså gjorde jag rätt val som slutade försöka" – sann kognitiv dissonans.

Om du ska försöka trappa ut med alkohol så tycker jag att du bör köra på lägre alkoholstyrka. Kör på 2.8: or istället.

Det är viktigt att du inte ens ska kunna supa dig råfull. GABA-stimulanta gör som bekant att man blir dum i huvudet. När du har tillgång till starkare alkohol så kommer du att få svårare att sätta gränserna.

Genom att endast ha tillgång till 2,8: or så kommer du inte att bli råpackad "av misstag" eller en kortare stunds infall av idioti.


1 st öl på 5.8% motsvarar 1.8 st öl på 2.8%


Och för att kompensera för Pallestroms påstående:
Jag lyckades. Mår bättre än någonsin. Jag längtar givetvis inte tillbaka till den misären det minsta.
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2018-03-08 kl. 22:47.
Citera
2018-03-08, 22:50
  #4
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Trams. Det stämmer inte alls. Låter som kognitiv dissonans, ett försök att omedvetet rättfärdiga sina egna misslyckanden och motsägelsefulla tankar.

"Jag kunde inte. Alltså är det omöjligt. Alltså gjorde jag rätt val som slutade försöka" – sann kognitiv dissonans.

Om du ska försöka trappa ut med alkohol så tycker jag att du bör köra på lägre alkoholstyrka. Kör på 2.8: or istället.

Det är viktigt att du inte ens ska kunna supa dig råfull. GABA-stimulanta gör som bekant att man blir dum i huvudet. När du har tillgång till starkare alkohol så kommer du att få svårare att sätta gränserna.

Genom att endast ha tillgång till 2,8: or så kommer du inte att bli råpackad "av misstag" eller en kortare stunds infall av idioti.


1 st öl på 5.8% motsvarar 1.8 st öl på 2.8%


Och för att kompensera för Pallestroms påstående:
Jag lyckades. Mår bättre än någonsin. Jag längtar givetvis inte tillbaka till den misären det minsta.

Du lyckades? Med det menar du att du inte tar några droger som varken narkotika, alkohol eller tobak?
Citera
2018-03-08, 22:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Du lyckades? Med det menar du att du inte tar några droger som varken narkotika, alkohol eller tobak?
Yes, jag lyckades att sluta vara beroende av GABA-stimulanta.

Jo, jag tar droger. Jag dricker kaffe och snusar. Med jag håller på att trappa ner nikotinet också, med målet att vara nikotinfri nästa år.

Jag klarar mig alldeles galant utan någon annan drog. Det är inga problem att vara utan i några veckor.


Benzo, Z-analoger och opiater håller jag mig undan till 100%, men andra tyngre droger (t.ex. alkohol och vid mer sällsynta tillfällen amfetamin, kokain, E eller kanske LSD) tar jag emellanåt när det är fest. Det är absolut inget jag tar regelbundet.
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2018-03-08 kl. 23:02.
Citera
2018-03-09, 02:29
  #6
Medlem
Tack för all hjälp! Läser vad ni skrivit imorgon, då jag är lite instabil just för tillfället.

Ni vet nog själva hur det är när man trappar ut. I alla fall i mitt fall; man missförstår saker och är elak mot människor som bara vill väl.

Förmodligen stabilare imorgon, så då kan jag läsa svaren utan att missförstå.

Ta hand om er!
Citera
2018-03-09, 05:29
  #7
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Yes, jag lyckades att sluta vara beroende av GABA-stimulanta.

Jo, jag tar droger. Jag dricker kaffe och snusar. Med jag håller på att trappa ner nikotinet också, med målet att vara nikotinfri nästa år.

Jag klarar mig alldeles galant utan någon annan drog. Det är inga problem att vara utan i några veckor.


Benzo, Z-analoger och opiater håller jag mig undan till 100%, men andra tyngre droger (t.ex. alkohol och vid mer sällsynta tillfällen amfetamin, kokain, E eller kanske LSD) tar jag emellanåt när det är fest. Det är absolut inget jag tar regelbundet.


Som sagt. Det försvinner aldrig helt. Sa inte att livet går åt helvete för det.
Citera
2018-03-09, 07:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Som sagt. Det försvinner aldrig helt. Sa inte att livet går åt helvete för det.
Att vara återupprepa sig övertygar ingen.

Vad är din poäng?

Mitt beroende försvann ju helt. Så varför säger du att jag fortfarande är beroende?

Försöker du säga att alla beroenden är samma sak? Att snus- och benzoberoende är samma sak? Då vet du inte vad du talar om. Har du själv ens varit beroende av någonting någon gång?
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2018-03-09 kl. 07:13.
Citera
2018-03-09, 12:09
  #9
Medlem
Gör samma sak alltid, går dock på Venlafaxin också vilket jag tycker gör CT as mycket lättare men jag hittar kickar i så massa skit att det inte finns. Kan köpa 500 ksalol och någon månad senare så är dom slut + all sprit i barskåpet, men på något djävla vänster så har jag inga problem att tackla av dessa så länge jag har imovane, så mitt råd är håll dig sysselsatt till kvällen och ta dom enbart då.

Dock ej rätt person men att ge tips då mina imovane är slut å jag istället nu varannan kväll typ kör en 3cl whiskey.
Citera
2018-03-09, 16:43
  #10
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Att vara återupprepa sig övertygar ingen.

Vad är din poäng?

Mitt beroende försvann ju helt. Så varför säger du att jag fortfarande är beroende?

Försöker du säga att alla beroenden är samma sak? Att snus- och benzoberoende är samma sak? Då vet du inte vad du talar om. Har du själv ens varit beroende av någonting någon gång?


Ta inte illa upp.
Min poäng är har du varit missbrukare är du det på nåt sätt för alltid. I hjärnan. Även när du är
Nykter.
.
Att man inte gör det varje dag betyder inte att du är helt oberoende. Tror du det så lurar du dig själv.

Du använder ju själv E, kola och amfetamin vid tillfälle.
Vilken människa gör det som inte är missbrukare tror du?
Citera
2018-03-09, 18:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ta inte illa upp.
Min poäng är har du varit missbrukare är du det på nåt sätt för alltid. I hjärnan. Även när du är
Nykter.
.
Att man inte gör det varje dag betyder inte att du är helt oberoende. Tror du det så lurar du dig själv.
Jag är helt oberoende. Min hjärna har vant sig att vara utan drogen och betraktar det som normaltillstånd.

Jag har inget som helst sug efter drogen.

Om du hävdar att detta är att vara beroende så är jag viktigt nyfiken på vilka kriterier någon behöver uppfylla för att vara beroende du ställer.

Hur är jag "på nått sätt beroende"? Vad hindrar mig från att applicera din definition av beroende på en 5-åring som aldrig provat drogen?

Citat:
Du använder ju själv E, kola och amfetamin vid tillfälle. Vilken människa gör det som inte är missbrukare tror du?
För det första: Missbrukare ≠ Beroende

För det andra: Anser du att enstaka drogbruk är detsamma som missbruk så är det en definition som gör icke-problematiskt bruk till missbruk, och definitionen blir meningslös. Din definition gör en överväldigande majoritet av världens befolkning till missbrukare. Så här får vi helt enkelt vara överens om att vara oense kring vad som är en vettig definition av missbrukare.

Visst kan man argumentera för att alla som inte är nykterister är missbrukare (rent tekniskt så är de faktiskt det), men i mina ögon så är det trams
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2018-03-09 kl. 18:24.
Citera
2018-03-09, 19:51
  #12
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag är helt oberoende. Min hjärna har vant sig att vara utan drogen och betraktar det som normaltillstånd.

Jag har inget som helst sug efter drogen.

Om du hävdar att detta är att vara beroende så är jag viktigt nyfiken på vilka kriterier någon behöver uppfylla för att vara beroende du ställer.

Hur är jag "på nått sätt beroende"? Vad hindrar mig från att applicera din definition av beroende på en 5-åring som aldrig provat drogen?


För det första: Missbrukare ≠ Beroende

För det andra: Anser du att enstaka drogbruk är detsamma som missbruk så är det en definition som gör icke-problematiskt bruk till missbruk, och definitionen blir meningslös. Din definition gör en överväldigande majoritet av världens befolkning till missbrukare. Så här får vi helt enkelt vara överens om att vara oense kring vad som är en vettig definition av missbrukare.

Visst kan man argumentera för att alla som inte är nykterister är missbrukare (rent tekniskt så är de faktiskt det), men i mina ögon så är det trams

Yes vi håller där. Vi är helt enkelt överens om att vara oense.
Ha en trevlig kväll!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback