Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 19:12
  #1
Medlem
Mäter en stegräknare någotsånär rätt om man joggar på stället med den? Att den inte kan mäta exakt rätt fattar jag. Men jag tycker mig minnas att de gånger jag varit ute och gått och haft den på mig har det varit någotsånär rätt. Som det är nu har jag joggat på stället hemma med den och ibland kommit upp i sisådär 17000 steg.

Så återigen: Mäter en stegräknare någotsånär rätt om man joggar på stället med den?
Citera
2018-03-08, 19:31
  #2
Medlem
Timmervargens avatar
Varför i hela friden joggar du på stället?!
Citera
2018-03-08, 19:32
  #3
Medlem
Varje gång den klickas alltså att den skakas så går ett steg så ja absolut
Citera
2018-03-08, 19:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Varför i hela friden joggar du på stället?!

För att jag inte känner för att vara ute och gå/jogga i snön. Jag bor mitt ute i spenaten och stora vägen antar jag kan vara rätt bökig eftersom det ska köra bilar där och den led som finns mellan min by och närmsta tätort plogas inte. Vet inte riktigt hur mycket snö det är där nu och hade inte någon större lust att chansa. Vanligtvis brukar jag gå den leden (går mellan 14000 och 20-22000 steg 6 dagar i veckan annars) så jag brukar få frisk luft och motion men kände inte riktigt för det idag.
__________________
Senast redigerad av Hiitsme 2018-03-08 kl. 20:45.
Citera
2018-03-08, 21:58
  #5
Medlem
Kan du inte bara räkna stegen själv och sedan jämföra med värdet som stegräknaren anger?
Citera
2018-03-09, 01:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Kan du inte bara räkna stegen själv och sedan jämföra med värdet som stegräknaren anger?

Har räknat upp till ca 16300 steg en gång när jag inte använde stegräknare och tror att det stämmer någotsånär med stegräknaren. Vill dock vara säker. Ibland händer det att den visar för många steg och ibland för få. Antar att det kan vara svårt att få exakt antal steg räknade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback