Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 11:58
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du har råd att skicka en kattunge på obduktion, men har inte råd att ge en levande sjuk kattunge vård.
Djurplågeri kallas det.

Backyardbreeding är det du håller på med, parar raskatt med huskatt eller annan ras, har noll koll på tester av föräldradjuren, grundläggande skötsel och omsorg av kattmamman och ungar och kränger dem sen som rasprocentkatter på blocket för tusenlappar.

Stackars jävla katthona som fastnat i era händer.

Jag skiter i dina känslor, du är en känslosam liten snöflinga som inte har en aning om hur verkligheten ser ut. Obduktionen kostade nästan ingenting.

Nej, vi jättebra koll på båda föräldrarna. Sluta pissa ur dig skit.
Citera
2018-03-16, 12:01
  #170
Medlem
Uppdatering:


Killen äter nu som om han åt för allihopa tillsammans. Han sitter länge och glufsar i sig. Positivt.

Dock så har de andra två börjat äta lite dåligt och en har även börjat bajsa gult. Men de är pigga och lekfulla så jag oroar mig inte alltför mycket. Får se till att de äter bara.
Citera
2018-03-27, 04:57
  #171
Medlem
Magsjuka, pga virus, bakerier, parasiter vanligt. 6-7v förlorar de de maternella antikropparna från mamma o börjar göra egna + ska käka mat. Mkt. De mår troligtvis illa när d inte vill äta. Mjölken ger inte så mkt, i med käk i miniportioner bara, typ 1sk åt gången, låt de bli lit hunriga mellan o låta magen processa det sakta. Probakterier på det. Finns kattungemat. Bättre än laga själv...

Skicka in ett bajsprov till labbet om du inte gjort det, dör fler kan du ju skicka in ungen.

Lycka till nästa gång, se till ha en mentor på telefon tillgänglig så slipper paniken.

Vettis hjälper oftast inte så små tyvärr...de ser inte dem så ofta, uppf sköter de själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback