Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 13:34
  #1
Medlem
Får sjukt i magen och exem runt mina ögon, läppa och armvecket om jag äter någonting som innehåller mjölk. Har varit hos doktorn med de var inte positivt mot mjölk eller nåhot annat ämne som man äter dagligen men så fort jag äter glass, yoghurt osv. får jag exem men varför? Var i spanien för ett tag sen och kunde inte motstå den goda mjölken där så jag drack ungefär 2 liter på en dag (inkluderad glass och andra mjölkprodukter men fick ingen exem som var väldigt konstigt. Är mjölken i spanien på nått sätt annorlunda producerat än spanskt?
Citera
2018-03-08, 13:39
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexuellaragnar
Får sjukt i magen och exem runt mina ögon, läppa och armvecket om jag äter någonting som innehåller mjölk. Har varit hos doktorn med de var inte positivt mot mjölk eller nåhot annat ämne som man äter dagligen men så fort jag äter glass, yoghurt osv. får jag exem men varför? Var i spanien för ett tag sen och kunde inte motstå den goda mjölken där så jag drack ungefär 2 liter på en dag (inkluderad glass och andra mjölkprodukter men fick ingen exem som var väldigt konstigt. Är mjölken i spanien på nått sätt annorlunda producerat än spanskt?
Mjölken vi har var godare förr och märker åxå skillnad på annan mjölk så faen vet vad dom har blandat ut den med
Citera
2018-03-08, 13:44
  #3
Medlem
I spanien homgoniserar de inte mjölk, kanske det kan vara något (man slår sönder fettpartiklarna så de inte finns gräddklumpar).

Sedan är det tragikomik att färskmjölk gör under för astma och allergier, men det får inte säljas.
Citera
2018-03-08, 13:49
  #4
Medlem
Det kan ha flera olika förklaringar.

Först hur man behandlar mjölken. Är den högpastöriserad där? Då kan du prova finsk lång hållbarhetsmjölk. Hur homogeniserad är den? osv

Det andra är vad kossan faktiskt äter. Kolla upp vad kossorna i Spanien får, som får de komma ut på bete? Får de sojabönor i kosten? osv
Citera
2018-03-08, 15:09
  #5
Medlem
Lacerdas avatar
God mjölk i Spanien!? Jag minns att jag tyckte att den smakade för jävligt.
Den förbereds på något vis, minns inte hur. Men den säljs inte i kylen. Du kan ha paketet i rumtemperatur i två, tre månader så länge den är oöppnad.
Vilket märke är det TS Asturiana?
Citera
2018-03-08, 16:12
  #6
Moderator
tobess avatar
Den självklara frågan här blir ju till att börja med; vad händer om du dricker laktosfri/HYLA mjölk och var den mjölken du köpte i Spanien helt "vanlig" mjölk?
Citera
2018-03-08, 16:56
  #7
Medlem
Får också eksem av mjölk. Måste testa när jag är i Spanien att dricka. Nån som vet konkret vad skillnaden är?

Är det samma sak för TS att laktosfritt inte spelar någon roll?
Citera
2018-03-11, 23:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexuellaragnar
Får sjukt i magen och exem runt mina ögon, läppa och armvecket om jag äter någonting som innehåller mjölk. Har varit hos doktorn med de var inte positivt mot mjölk eller nåhot annat ämne som man äter dagligen men så fort jag äter glass, yoghurt osv. får jag exem men varför? Var i spanien för ett tag sen och kunde inte motstå den goda mjölken där så jag drack ungefär 2 liter på en dag (inkluderad glass och andra mjölkprodukter men fick ingen exem som var väldigt konstigt. Är mjölken i spanien på nått sätt annorlunda producerat än spanskt?
Det finns över 80 psoriasisvarianter. Att solsken lindrar psoriasis är ett välkänt faktum, kan det vara orsaken att du upplevde dig botad i Spanien?
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2018-03-11 kl. 23:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback