Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-17, 20:22
  #37
Medlem
Alltså det är inte helt lätt att planera, åtminstone inte som man. När din fru/flickvän har ägglossning och vill bli gravid så är det jäkligt svårt att säga nej. För hon är så jävla "på" att även om du fattar vad hon är ute efter så kör hon varenda trick hon har i sin "jag vill ligga"-arsenal. Hon vet dessutom när du håller på att komma, så hon kommer antingen vara överst eller saxa benen runt dig för att du inte skall kunna dra dig ur. Lyckas du brotta dig loss (vilket egentligen inte är svårt pga att du är starkare, men en helt annan grej att göra samtidigt som man håller på att komma) så blir hon skitarg på dig.
Citera
2018-04-01, 06:20
  #38
Medlem
Ja, eller hur. Min syster föddes 30 december. Blev ju ingen idrottare på elitnivå av henne då naturligtvis. Hur tänkte de där liksom? Nej tur vi lever i vår smartphone nu och lättare kan planera vilken dag ungen ska komma på.

Det gäller att vara medveten var. En kollega blev oplanerat med barn, och var helt ovetandes tills jag frågade henne om hon var gravid. Hon blev så häpen så jag förstod att det var en nyhet för henne också. Tre månader senare föddes han, en prematur typ i oktober. Alltså huuur tänkte hon där egentligen?! Han måste liksom vänta lite längre på att få ta körkort, handla på bolaget och gå på krogen m.m medan hans kompisar redan har fyllt 18.
Citera
2018-04-28, 14:50
  #39
Medlem
cosmic_dancers avatar
Är lite svårt att planera när man ska bli gravid.
Citera
2018-04-29, 14:20
  #40
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Jag tycker mig se en tendens till planering.

Förr föddes flest i September och Mars (e.g. hösten och en släng på våren)

Mamma och pappa firade alltså Nyår och Midsommar.

Allt fler verkar nu se till att barnen kommer under juli/augusti

Vad jag kan minnas var de flesta av mina skolkamrater födda i juli och augusti redan för 30-35 år sedan. Barn födda övriga årstider var ovanliga redan då.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback