Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 08:08
  #1
Medlem
BossModes avatar
Alltså jag har hamnat i ett skinny-fat läge och min magsäck har expanderat som in i helvetet så jag ser gravid ut pga all junk food jag har käkat och alla stora måltider som jag har tryckt in.

Har försökt äta nyttigare mat men det hjälper ej ? Hur gör man?
Citera
2018-03-08, 08:10
  #2
Medlem
Du äter helt enkelt mindre. Du ska självklart inte svälta dig själv men enda sättet att "krympa" din magsäck är att äta mindre och därmed vänja den vid en mindre mängd mat.
Citera
2018-03-08, 08:27
  #3
Medlem
Banangurkazzs avatar
Din magsäck är uttänjd, det kommer aldrig gå tillbaka helt men det kan gå tillbaka ganska mycket men det tar tid, magen måste sakta krympa igen. Fyller du upp den igen måste den börja om eftersom den fylls upp direkt , den är som en stor slapp ballong. Det kan ta flera år innan du märker den har dragit sig tillbaka. Mindre kost och hård träning gör att det går fortare förstås, då kommer du se resultat efter 3-4 månader.
Citera
2018-03-08, 08:54
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Bara att äta mindre.

Svaret på alla frågor hur man får ner i vikt...
Citera
2018-03-08, 10:46
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Som redan sagts i tråden: Ät mindre portioner, eller ät livsmedel som mättar bättre, fyll ut kosten med grönsaker eller mer fiberrika livsmedel. Om du inte tränar så rekommenderar jag även detta.
Citera
2018-03-18, 20:57
  #6
Medlem
Drick inte stora mängder på en gång. Dela ut vattenintaget under dagen istället och drick oftare mindre mängder.
Citera
2018-03-18, 21:16
  #7
Medlem
BewilderedHulders avatar
Grapefrukt.
Citera
2018-03-22, 16:29
  #8
Medlem
Roidberts avatar
Varför vill du ha en mindre magsäck? Den påverkar inte ditt utseende i sig, utan det är fettet på magen som är problemet. Att ha en stor magsäck är endast fördelaktigt. Tänk om bussen du åker med kraschar mitt ute i ingenstans och du och de andra överlevande måste överleva under en längre tid. Då kommer du att vara tacksam att du har en stor magsäck när Bertil avlider och du kan fylla din mage med hans kött medan andra kanske riskerar att svälta för att de inte hann äta tillräckligt.
Citera
2018-03-23, 00:13
  #9
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Varför vill du ha en mindre magsäck? Den påverkar inte ditt utseende i sig, utan det är fettet på magen som är problemet. Att ha en stor magsäck är endast fördelaktigt. Tänk om bussen du åker med kraschar mitt ute i ingenstans och du och de andra överlevande måste överleva under en längre tid. Då kommer du att vara tacksam att du har en stor magsäck när Bertil avlider och du kan fylla din mage med hans kött medan andra kanske riskerar att svälta för att de inte hann äta tillräckligt.
Detta!

Smala tävlingsätare som Matt Stonie och Nela Zisser är bra bevis på att man kan ha både en smal midja och en gigantisk magsäck.


Man kan fylla ut sin stora magsäck med flera kilogram mat varje dag och ändå hamna på ett sort kaloriunderskott. Exempel:

1 kilogram broccoli = cirka 300 kcal
1 kilogram hallon = cirka 400 kcal
1 kilogram blåbär = cirka 500 kcal
1 kilogram kvarg = cirka 600 kcal
Citera
2018-03-23, 00:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Detta!

Smala tävlingsätare som Matt Stonie och Nela Zisser är bra bevis på att man kan ha både en smal midja och en gigantisk magsäck.


Man kan fylla ut sin stora magsäck med flera kilogram mat varje dag och ändå hamna på ett sort kaloriunderskott. Exempel:

1 kilogram broccoli = cirka 300 kcal
1 kilogram hallon = cirka 400 kcal
1 kilogram blåbär = cirka 500 kcal
1 kilogram kvarg = cirka 600 kcal

Exakt det här. Du måste se till att äta rätt mat. Dvs mat du håller dig mätt på men som inte innebär en massa kcal.
Broccoli som exepel. Börja varje måltid med en del broccoli. Fyller magsäcken utan att kosta en massa. Sen äter du måltiden (och du kommer du bli mättare snabbare).

På det sättet slipper du småätandet vilket ofta är boven i dramat.
Sen r
Är motion inte så dumt. Det är bra för dig och du håller dig fysiskt ifrån kylskåpet.
Citera
2018-03-27, 22:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Detta!

Smala tävlingsätare som Matt Stonie och Nela Zisser är bra bevis på att man kan ha både en smal midja och en gigantisk magsäck.


Man kan fylla ut sin stora magsäck med flera kilogram mat varje dag och ändå hamna på ett sort kaloriunderskott. Exempel:

1 kilogram broccoli = cirka 300 kcal
1 kilogram hallon = cirka 400 kcal
1 kilogram blåbär = cirka 500 kcal
1 kilogram kvarg = cirka 600 kcal

+1
Bra exempel
PS.
Stonie äger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback