Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 23:06
  #13
Medlem
Nu fick jag svar på varför helikoptrar flög omkring här. Tyckte väl det varit lite lugnt här i gbg.
Citera
2018-03-07, 23:08
  #14
Medlem
Moderates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast skottlossning på Linnégatan är ju inte normalt. Väldigt ovanligt (har det ens hänt tidigare).

Så sent som i september var det skottlossning i Linné:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/sk...dörr-1.4627354

Tråkigt att dessa idioter inte kan hålla sig till sina områden och lämna oss oskyldiga utom fara för att bli träffad av en kula...
Citera
2018-03-07, 23:22
  #15
Medlem
Catings avatar
GPs bilder visar avspärrningar vid Hemköp & Le Petite
(Linnégatan 36-38)
Citera
2018-03-07, 23:30
  #16
Medlem
Någon av de gamla hisingspojkarna som suttit och kommit ut och skall dra allt från början igen?
Finns många av dom som suttit kortare straff som kan komma till tals. Både från Södra och Norra Boskapsgården och Backa. Några av dem hade väl råd med lägenheter kring Linné?
Ja ja fria spekulationer naturligtvis men kanske inte fullt ett långskott?
Citera
2018-03-07, 23:35
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Nu fick jag svar på varför helikoptrar flög omkring här. Tyckte väl det varit lite lugnt här i gbg.

De flög även över nord-östra sidan.
= Angered.
Citera
2018-03-08, 00:09
  #18
Medlem
Det ska ha skjutits mellan 2 bilar. Så den som lämnade av dom skadade kanske var med i händelsen och inte vill bli inblandad. ¨
__________________
Senast redigerad av H6274987OE 2018-03-08 kl. 00:41.
Citera
2018-03-08, 02:06
  #19
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderate
Så sent som i september var det skottlossning i Linné:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/sk...dörr-1.4627354

Tråkigt att dessa idioter inte kan hålla sig till sina områden och lämna oss oskyldiga utom fara för att bli träffad av en kula...

Fast nu vet du inte vilka som skjutit och vart de bor eller hur? Det kan lika väl varit några just i linne.

Det finns som sagt en hel del patrask, tungt kriminella och allmänt pundiga individer på dem adresserna.

Det är också väldigt nära andra lång, vilket är mer eller mindre gbgs ”red light” distrikt. 2 strippklubbar, sexbutiker, öppen försäljning av koks och annat samt MYCKET kriminella som strör omkring där. Horor också för den delen blandat med alla möjliga vänsterfolk, veganer, afghaner, negrer osv. You name it.

Vet att en tid så hängde väldigt mkt rödgult folk kring linne. Vet inte om det är så nu.
Citera
2018-03-08, 09:15
  #20
Medlem
Det är väl bara för polisen att kolla vilka de skjutna är = skulder eller hämnd för att nåt annat flarne är borta.. se vem de "tillhör" ??
Citera
2018-03-08, 09:19
  #21
Medlem
Finns det kulhål i väggarna runtomkring?
Hur nära var förbipasserande att stryka med?

Kan svenska samhället ens på något sätt garantera medborgares säkerhet när folk skjuts ner i mitt i stan på öppen gata kvällstid?

Det man får hoppas på nu är att denna utveckling/demokratur/politik iaf inte sprider sig till övriga Skandinavien, men de har nog mer förstånd, mer ryggrad. Sverige kan ju exportera precis vad för som helst vid det här laget, noll kontroll.
__________________
Senast redigerad av redcube 2018-03-08 kl. 09:36.
Citera
2018-03-08, 09:23
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Någon gång har det hänt, knivmord har skett ett par gånger det senaste decenniet. GM i ett fall var väl Robin Norbäck, död nu. Han var väl lite allmänt stökig och bland annat involverad i Wisemen.

Sedan blev en annan snubbe som hette Jori knivmördad, han var pundig och rätt jobbig redan på gymnasiet(han var 3-4 år äldre än mig), överdrivet spännig, instabil och såklart ägare av en lika instabil terrier(pitbull). Personligen hade jag inte några problem med honom, men jag blev inte förvånad när jag fick reda på hans öde.

Linné brukade ha mycket mer dampbarn för i tiden.
Det är väl samma fall du refererar till? Jori + 5-6 pers som anföll Robin?
Citera
2018-03-08, 10:44
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Det är väl samma fall du refererar till? Jori + 5-6 pers som anföll Robin?

haha, det kanske det är, var inte speciellt insatt i händelsen, umgicks aldrig med någon av dom(bodde inte i stan när det hände heller), men det låter väl som ett ganska rimligt scenario.

Den typen av individer fanns det fler av för inte så många år sedan tycker jag. Det har blivit lite mer städat.
Citera
2018-03-08, 12:32
  #24
Medlem
tjejengbgs avatar
Borde väl komma ut snart vilka dom skjuten är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback