Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 19:45
  #1
Medlem
Minar guld till ett spel och när jag minar är CPU:n 100% konstant. Är det dåligt för min laptop på något sätt? Lång sikt? Efter att ha slutat mina sjunker den ner till normalt.
Citera
2018-03-07, 19:49
  #2
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab48287
Minar guld till ett spel och när jag minar är CPU:n 100% konstant. Är det dåligt för min laptop på något sätt? Lång sikt? Efter att ha slutat mina sjunker den ner till normalt.

Ja, det är inte alls bra någon längre stund för din laptop.
Vad för program använder du förresten?
Citera
2018-03-07, 20:02
  #3
Medlem
det heter GLDFY.
Deras webbsida är: gldfy.com
Citera
2018-03-09, 06:18
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab48287
Minar guld till ett spel och när jag minar är CPU:n 100% konstant. Är det dåligt för min laptop på något sätt? Lång sikt? Efter att ha slutat mina sjunker den ner till normalt.
Du minear ju rimligtvis Monero på cpun men om du själv betalar för strömmen och bara kan betala för guldet i spelet med pengar istället så skulle jag tro det är mer lönsamt än att minea.

Monero med vanlig desktopprocessor är ju inte lönsamt iaf inte utan lägre spänningar.

På sådana datorer är det ju bara lönsamt om man gör det på någon annans dator.

Givetvis har du 100% load eftersom den miner med processorn. Men jag skulle inte gjort det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback