Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 15:18
  #1
Medlem
Hej!

Försöker få lägenhet i Göteborg, frölunda.

Har ca 7års kötid på boplats, är 24 och bor hemma just nu. Min flickvän bor tillsammans med mig i mitt familjehem med min mor.
(Hon kommer från en annan stad och fick inget boende förutom som inneboende hos äckliga killar så hon flyttade in till oss)

Jag vill hellst ha en 3a.

Husen vi söker i finns lite lägenheter. En 2a med 10 pers före är ledig och vi har möjlighet att tacka Ja.

3orna har ca 15-20 före och 4orna har ca 20-40 före.

Jag känner inte att jag är så långt ifrån att få tag i en 3a. Väljer jag att säga Ja till 2an så försvinner dem 7 åren och vem vet när jag får möjlighet till en 3a igen.

Kanske bara borde acceptera 2an så vi får egen lägenhet, löjligt att bo hemma som 24åring.
Samtidigtc, hur många månader kan det realistiskt sätt ta att komma in i en 3a när det bara är ca 15-20 före?

MVH
Citera
2018-03-07, 15:46
  #2
Medlem
Finns ibland möjlighet att byta lägenheter, typ någon som behöver en två istället för en trea i samma område. Men alltid en risk att tacka ja till en lägenhet och förlora sina dagar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback