Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 09:57
  #1
Medlem
BadCash81s avatar
Planerar en kortare resa till vang vieng och plain of jars om någon vecka, läste nyss på UD att de avråder från resor på en sträcka längs väg 13.

Är avrådan befogad? Varför? Hittar bara information från några år tillbaka om någon skjutning i protest mot ett dammbygge. Låter ju grymt överdrivet, då skulle ju resor till Malmö vara starkt avrådda

Finns det någon anledning öht att oroa sig?
Citera
2018-03-07, 10:28
  #2
Medlem
Stället var ökänt för fulla och påverkade backpackers som gav sig ut på river rafting. Flera dödsfall rapporterades.

Nu är många av barerna stängda, nattlivet i princip dött och man satsar på eco turism.

Priserna har gått upp därefter.
Citera
2018-03-07, 15:35
  #3
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Stället var ökänt för fulla och påverkade backpackers som gav sig ut på river rafting. Flera dödsfall rapporterades.

Nu är många av barerna stängda, nattlivet i princip dött och man satsar på eco turism.

Priserna har gått upp därefter.

Ja, vang vieng... men har svårt att tro att just det har något med UDs resvarning??
Citera
2018-03-14, 20:06
  #4
Medlem
Åkte du?

Det har ju som du skriver varit skjutningar längs vägen, och specifikt att bussar varit mål. Sannolikt därför. Känner dock inte till exakt var, eller vilka personer attackerna varit riktade mot.

Jag flög bara Vientiane - Luang Prabang då jag besökte landet.
__________________
Senast redigerad av Bomer 2018-03-14 kl. 20:10.
Citera
2018-03-24, 20:19
  #5
Avstängd
Melange5738s avatar
Tror landet juridiskt befinner sig i krig fortfarande i precis den trakten (Vang Vien). Var där för ett antal år sen och en grannby från där jag spenderade natten blev massakerade av någon gerilla bara någon månad senare.

Helt OK ställe men det är en autokrati och du måste vara införstådd vad autokrati innebär när det gäller rättigheter osv.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2923585

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback