Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 09:40
  #1
Medlem
Låt säg att jag har bitcoins i min hardware Wallet. Jag skickar och tar emot bitcoins till denna Wallet.

Gick in och kollade i transaktionshistoriken och tryckte på varje gång jag har skickat en betalning.
Såg då att det kan stå " - 0.4 btc skickat till "adress" från "adress" datum
Kan senare samma dag ha gjort en ny betalning från min Wallet men då står det helt plötsligt att jag har skickat mina BTC från en helt ny adress.

Alltså undrar jag ifall min BTC adress uppdateras vid varje transaktion? För det verkar inte vara samma BTC adress som jag skickar betalning ifrån. Trotts att det är samma Wallet, hänger ni med?

När uppdateras egentligen BTC adresserna och stämmer det jag skrivit ovanför?
Citera
2018-03-07, 10:13
  #2
Medlem
Vet inte hur ofta de byts men på just hardware wallets byts det för att du ska vara säkrare och mer anonym. Det går fortfarande att använda gamla addresser för inbetalningar dock.
Citera
2018-03-07, 12:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Vet inte hur ofta de byts men på just hardware wallets byts det för att du ska vara säkrare och mer anonym. Det går fortfarande att använda gamla addresser för inbetalningar dock.

Så på min trezor wallet så byts min "avsändar adress" efter varje gång jag skickat en betalning?
Citera
2018-03-07, 14:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Så på min trezor wallet så byts min "avsändar adress" efter varje gång jag skickat en betalning?

Osäker hur det fungerar exakt, men ungefär
Citera
2018-03-07, 22:06
  #5
Medlem
Trezor och de flesta plånböcker återanvänder inte adresser. Säg att du har Bitcoin på adress A och skickar hälften till adress B. Vad som händer nu är att allt skickas från A, inget ligger kvar. Hälften går till B och andra hälften tillbaka till dig själv fast på adress C. Nästa gång du gör en överföring får du tillbaka din växel på adress E o.s.v.
Din wallet innehåller alltså mängder av olika adresser. Adress A finns kvar i din wallet och kan fortfarande användas igen även om det inte rekommenderas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback