Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-07, 08:59
  #1
Avstängd
Presterade inte som jag borde gjort på gymmet idag, nu efteråt känns det som skit och jag kan inte vänta tills imorgon så jag får gå tillbaks och ge igen..känner ni också så här ibland eller är det jag som är cp? Jag måste prestera max annars känns det åt helvete...
Citera
2018-03-07, 09:10
  #2
Medlem
Vissa dagar går det lite sämmre, inget att bry sig om.
Citera
2018-03-07, 09:15
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Vissa dagar går det lite sämmre, inget att bry sig om.
Så jävla irriterande...displayen på cykeln började krångla halvvägs så lärde stanna och pilla med den i några minuter så tappade allt flyt. Hela dagen känns förstörd det är det...överdriver jag bara?
Citera
2018-03-07, 09:15
  #4
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn89
Presterade inte som jag borde gjort på gymmet idag, nu efteråt känns det som skit och jag kan inte vänta tills imorgon så jag får gå tillbaks och ge igen..känner ni också så här ibland eller är det jag som är cp? Jag måste prestera max annars känns det åt helvete...

Ja, det är du som är CP.
Om du får sådan prestationsångest av träning, bör du nog uppsöka en psykolog, alternativ söka dig till någon annan hobby.
Citera
2018-03-07, 09:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, det är du som är CP.
Om du får sådan prestationsångest av träning, bör du nog uppsöka en psykolog, alternativ söka dig till någon annan hobby.
Psykolog? Haha nu tar du i lite väl
Citera
2018-03-07, 10:21
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Man har sämre och bättre pass, inget att gräva ner sig i, man får acceptera att man inte kan ge 100% varje pass oavsett hur "optimalt" ens träningsschema är.
Citera
2018-03-07, 11:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn89
Så jävla irriterande...displayen på cykeln började krångla halvvägs så lärde stanna och pilla med den i några minuter så tappade allt flyt. Hela dagen känns förstörd det är det...överdriver jag bara?

Nej inget konstigt att det känns så. Men jag tror den känslan snart går över hos dig. Rätt?
En träningskompis brukar säga till mig att det inte finns några dåliga pass. Och det tycker jag han har rätt i.
Citera
2018-03-07, 12:07
  #8
Medlem
Det händer. Men jag tränar också MMA så är van med att åka hem efter träningen och känna mig besegrad och nedbruten. Lämna egot vid dörren brukar dom ju säga, men det är svårt. Man vill ju "vinna" också även om det inte finns någon vinnare i sparring.
Citera
2018-03-07, 13:46
  #9
Medlem
Krongjorts avatar
Du fick istället för att träna musklerna optimalt, träna ett hårt pass i tålamod och optimism. Det är också mycket givande förstås. Så du fick ligga nära bristningsgränsen angående tålamodet och optimismen, frågan är ifall det också går att ta med sig som en bra sorts träning, trots att det inte var den förväntade effekten av träning. Det avgör du själv.

Om ditt användarnamn är någorlunda rättvisande, så borde den här sortens träning, alltså den som blev den oförutsedda träningen i detta fall, vara väldigt välbehövligt för dig. Inte menat som någon pik, utan endast som ett påpekande. Må gott.
Citera
2018-03-07, 15:04
  #10
Medlem
Klart man kan känna sig lite putt när det går dåligt. Men hjälper inte heller att lipa för det. Bit ihop och knega på./ Bagarn
Citera
2018-03-07, 19:20
  #11
Medlem
Massajens avatar
Det är bra att träna hårt, men du har en helt fel attityd om du tänker att du ska prestera på varje träningspass; lyfte mer/tyngre än förra passet, etc. Det som räknas är inte ökningen under en vecka, utan hur du utvecklas på sikt. Din attityd är tyvärr alltför vanlig och är just den som sabbat för så många. Tålamod är nyckeln.
Citera
2018-03-07, 19:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn89
Presterade inte som jag borde gjort på gymmet idag, nu efteråt känns det som skit och jag kan inte vänta tills imorgon så jag får gå tillbaks och ge igen..känner ni också så här ibland eller är det jag som är cp? Jag måste prestera max annars känns det åt helvete...

Du svarar egentligen på din egen fråga. Det är uppenbart att du själv anser att du överreagerar när det går dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback