Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 23:22
  #1
Medlem
Köpte ettpar trådlösa bluetoothlurar på netonnet för ca fyra år sedan. Tappade bort dem ganska omgående, men återfann dem häromveckan. Märket på lurarna har slitits ut av nån skum anledning, så jag har ingen aning om vilket märke eller modell de är av. Kunde inte heller hitta medföljande USB-kabel. Detta är ett problem eftersom anslutningen till lurarna ser lite speciell ut. Det är ingen av de klassiska USB-kontakterna som man har till telefoner eller digitalkameror, utan denna är mer fyrkantig. Googlade USB-kontakttyper men lyckades inte hitta den. Frågade även i en elbutik och de kände inte igen den. Kan det vara en unik kontakt för just denna typ av lur?

Alltså:

- Första problemet är att jag behöver hitta ett sätt att ladda dem på så jag kan få igång dem. Dvs hitta rätt typ av USB/laddare.

- Andra problemet är att jag eventuellt behöver hitta instruktioner online så jag vet hur de funkar (även om basfunktionerna förmodligen är lätta att haja). Detta kan jag bara göra om jag kan identifiera märket.

Så, baserat på bilderna som jag länkar till nedan, kan någon identifiera lurarna samt hjälpa mig med vilken typ av USB-kabel/laddare jag behöver.

Bilder: https://imgur.com/a/5LmvE
Citera
2018-03-06, 23:30
  #2
Medlem
Skicka bilderna med frågorna till Netonnet, inte helt osannolikt att någon där känner igen dem, om de kommer därifrån.
Citera
2018-03-06, 23:48
  #3
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Ser ut som ett par GOgroove AudioActive Wireless Sports, men jag kan ha fel.
Citera
2018-03-07, 23:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ser ut som ett par GOgroove AudioActive Wireless Sports, men jag kan ha fel.

Det verkar baskemig som att du har rätt. Tackar! De ser identiska ut i alla fall. Det enda jag nu behöver veta är hur jag får tag i en laddarkabel till den. De lurar jag hittade på Google verkar vara utsålda.

Nån som vet vad denna typ av USB-utgång kallas och var man kan få tag på sladdar till den (se bilderna i mitt huvudinlägg)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback