Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 20:57
  #1
Medlem
Goldmanns avatar
Ngn som har koll på priserna på Rolex i Doha på flygplatsen? Är ute efter Submariner eller GTM i helguld.
Citera
2018-03-06, 20:59
  #2
Medlem
Josefass avatar
Du kan kika på branchens sida på internet, kolla flygplatsens hemsida
Citera
2018-03-06, 21:04
  #3
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefas
Du kan kika på branchens sida på internet, kolla flygplatsens hemsida
Priserna står inte på flp:s site.
Citera
2018-03-06, 21:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Priserna står inte på flp:s site.

Varför vill du köpa klockan just där om jag får fråga?
Citera
2018-03-06, 21:12
  #5
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Varför vill du köpa klockan just där om jag får fråga?
Jag vill se om det är ett fördelaktigt pris. En ny i Sverige går på 300k. Beg i Sverige som är rel ny på kring 200k. Finns några på Blocket men säljarna verkar sisådär. Ngn hänvisar till en site som inte verkar seriös. Dessutom lite märkligt att man köper en klocka för 300k som man säljer ett år senare med 100k förlust.
Kort sagt så vill jag hitta en Sub el GTM i helguld som är antingen ny eller en lite begagnad för hyfsat pris.
Citera
2018-03-07, 23:21
  #6
Medlem
Jag minns att när jag var på flygplatsen i Doha i december 2015 så var priserna ungefär samma som Rolex listpriser i UK. Utbudet i Doha var däremot mycket bättre, t.ex. kunde du plocka upp stainless Daytonas direkt i affären.

Bäst är väl att ringa dem och fråga
Citera
2018-03-08, 00:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Jag vill se om det är ett fördelaktigt pris. En ny i Sverige går på 300k. Beg i Sverige som är rel ny på kring 200k. Finns några på Blocket men säljarna verkar sisådär. Ngn hänvisar till en site som inte verkar seriös. Dessutom lite märkligt att man köper en klocka för 300k som man säljer ett år senare med 100k förlust.
Kort sagt så vill jag hitta en Sub el GTM i helguld som är antingen ny eller en lite begagnad för hyfsat pris.

Okej, jag förstår. Jag rekommenderar dig verkligen att köpa en ny och inte en begagnad. Finns många bedragare på blocket och liknade sidor.
Citera
2018-03-14, 13:16
  #8
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Ngn som har koll på priserna på Rolex i Doha på flygplatsen? Är ute efter Submariner eller GTM i helguld.

De lär ha ungefär samma pris som vilken AD i Sverige som helt. Ett av skälen till att Rolex har så starkt varumärke, är just att de har sådan kontroll över hela värdekedjan. I den ekvationen ingår prissättningen, vilken är i stort sett densamma över hela världen. Det du kan spara är att du får köpa den tax free.
Citera
2018-03-19, 21:35
  #9
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
De lär ha ungefär samma pris som vilken AD i Sverige som helt. Ett av skälen till att Rolex har så starkt varumärke, är just att de har sådan kontroll över hela värdekedjan. I den ekvationen ingår prissättningen, vilken är i stort sett densamma över hela världen. Det du kan spara är att du får köpa den tax free.
På flp i Doha kostar en Sub i helguld ca 34k$ vilket är något billigare än Sverige men inte mycket. Problemet är attt den inte alltid finns i lager. Skulle tro att den kan vara ännu lite billigare i "stan". Man bör ju iaf slippa momsen.
Kanske smartare att köpa en som är 1-2 år begagnad. Om man hittar trovärdig säljare. De lär inte gå ner i pris mkt mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback