Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-08, 16:00
  #49
Medlem
[quote=yihaaa|63445111]
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo

Ja Men då vet du hur det är då kanske ... det är ju inte riktigt samma sak att lida av ångest depression mm som att få en riktig panikångest eller hur.

Hur som helst att diskutera lyrica är inget jag är intresserad av , utan jag tar gärna emot tips för att lindra panikångest. Jag har provat andningsteknik och har beställt en motionscyckel som jag ska köra med mm får hoppas de kan lindra detta
Det är länge sen men i mitt fall var det en magkatarr (ev ett litet magsår) som var utlösande faktorn.
Citera
2018-03-08, 16:13
  #50
Medlem
[quote=Urbizzo|63445148]
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Det är länge sen men i mitt fall var det en magkatarr (ev ett litet magsår) som var utlösande faktorn.

Ok hur kände du när du fick den?

Var du rädd för att något skulle hända eller hur var ångestattacken för dig
Citera
2018-03-08, 18:50
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Ok hur kände du när du fick den?

Var du rädd för att något skulle hända eller hur var ångestattacken för dig

Jo jag var på ett köksgolv och jag spydde - det strålade ut smärta ut i armarna. (symptomet från magsåret) - tänkte det här är slutet. Fick någon att ringa ambulans - som kom, men ambulanspersonalen fattade tydligen vad det var fråga om, för dom tog det lugnt och försökte bara lugna ner mig. Väl på sjukhuset konstaterade dom också mycket lugnt att jag hade magkatarr, och gav mig två tabletter. Dom hjälpte direkt. Och det enda jag kände då var: Ge mig flera sådana tabletter. (typ novalucol)
Fick väl sådana utskrivna också. Aldrig haft något sådant senare. Men mycket lärorikt
Citera
2018-03-08, 20:05
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jo jag var på ett köksgolv och jag spydde - det strålade ut smärta ut i armarna. (symptomet från magsåret) - tänkte det här är slutet. Fick någon att ringa ambulans - som kom, men ambulanspersonalen fattade tydligen vad det var fråga om, för dom tog det lugnt och försökte bara lugna ner mig. Väl på sjukhuset konstaterade dom också mycket lugnt att jag hade magkatarr, och gav mig två tabletter. Dom hjälpte direkt. Och det enda jag kände då var: Ge mig flera sådana tabletter. (typ novalucol)
Fick väl sådana utskrivna också. Aldrig haft något sådant senare. Men mycket lärorikt


Fy fan inte kul alls de där , det sjuka är att jag i alla fall vet att de är inte på riktigt och att de inte är farligt , det hjälper inte ett skit tyvär
Citera
2018-03-08, 21:53
  #53
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Sen några dagar tillbaka har jag fått en hemsk jävla panikångest , den kommer nästan alltid vid läggdags och orolig och nervös som man är tror man alltid det är fel på hjärtat och man får alla vanliga panikångest symtom som hjärtklappning illamående andning mm.

Har varit på sjukhus och tagit EKG dom såg att pulsen var hög och hjärtat slog snabbt pga att jag var nervös o trodde de var fel på hjärtat men annars såg allt bra ut , fick en låg dos av beta blockare för att slippa dom värsta hjärtklappningarna.

Äter lyrica den håller borta min ångest men när panikångesten kommer hjälper den inte ett skit , vad kan man göra finns det någon mer råd vore jag tacksam då detta är skitjobbigt.

Mvh

Det kanske låter som ett simpelt och bagatellartat tips men jag har nån gång känt mig stressad när jag haft vitamin-/mineralbrist. Såna brister kan göra att man dippar och hamnar ur balans och ingen mind control i världen kan rå på det tillståndet.
Citera
2018-04-03, 08:10
  #54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande forum.

Psykologi: allmänt ————> Psykisk hälsa

/Mod

Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback