Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 20:33
  #1
Medlem
Har en bärbar mac och en padda. Köper ibland filmer från itunes store och då i HD för att kunna se dem i datorn och TVn. Sen är det så att vissa filmer vill barnet ha i paddan när man reser - men då får jag ner HD-versionen även i den och det slukar ju rejält med minne.... Det jag vill är att köpa dem i HD och streama till min dator hemma, men ladda ner dem för offline i SD till paddan. Detta verkar var något som många har problem med. Hittade några tips på nätet - anslut paddan till datorn, ta bort filmerna, ändra inställningarna i itunes till ladda hem SD och sen ladda ner på nytt, men de fungerade inte.
Några tips? Riktigt värdelöst av apple att inte ha det som ett enkelt val för just paddor.
Citera
2018-03-07, 05:52
  #2
Medlem
Du kan ju fortsätta att ladda hem till datorn i HD och sedan konvertera 'vissa filmer' till kopior i ett format som passar era paddor och telefoner.
Citera
2018-04-24, 06:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Du kan ju fortsätta att ladda hem till datorn i HD och sedan konvertera 'vissa filmer' till kopior i ett format som passar era paddor och telefoner.
Det orkar man inte man vill kunna ladda ner olika versioner.
Men du har en poäng.

Verkar inte fungera. Filmerna i mappen är låsta och exempelvis handbrake kan inte läsa dem.
__________________
Senast redigerad av martinator 2018-04-24 kl. 06:09.
Citera
2018-04-24, 06:17
  #4
Medlem
Vad händer om man på aktuell iPad går in i inställningar för TV-appen och väljer att ändra till SD för hyrfilmer och köpta, och sen går till iTunes Store och laddar ner den tidigare köpta filmen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback