Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-08-24, 17:48
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
"The last government analysis of farm attack victims by race was conducted in 2001. In their report, the police’s Crime Information Analysis Centre revealed that of the 1,398 people attacked on farms, 61.6% were white, 33.3% were black, 4.4% were Asian and 0.7% were listed as “other”."
Kan vara bra att då påpeka att även om vita i Sydafrika bara utgör 8,4% av befolkningen äger de 72% av all privat mark. Sett i det perspektivet är 62% inte någon överrepresentation. Det blir lite som att visa statistiskt att nästan alla rån mot pizzerior drabbar invandrare. Sant, men beror mer på att dessa driver de flesta pizzerior snarare än att rånare siktar in sig på invandrare.
Citera
2018-08-24, 18:11
  #50
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kan vara bra att då påpeka att även om vita i Sydafrika bara utgör 8,4% av befolkningen äger de 72% av all privat mark. Sett i det perspektivet är 62% inte någon överrepresentation. Det blir lite som att visa statistiskt att nästan alla rån mot pizzerior drabbar invandrare. Sant, men beror mer på att dessa driver de flesta pizzerior snarare än att rånare siktar in sig på invandrare.
"Of the people were attacked on farms", inte "of the owners". Mer som att någon går in på en slumpmässig pizzeria och dödar så många vita som möjligt. Så vitt jag vet förekommer det inte några riktade mord mot svarta farmägare (som även ignoreras av regeringen), utan då handlar det vanligtvis om eskalerade rån.
Citera
2018-08-24, 18:18
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
"Of the people were attacked on farms", inte "of the owners". Mer som att någon går in på en slumpmässig pizzeria och dödar så många vita som möjligt. Så vitt jag vet förekommer det inte några riktade mord mot svarta farmägare (som även ignoreras av regeringen), utan då handlar det vanligtvis om eskalerade rån.
På samma sätt drabbar rån på pizzerior vanligen de som driver den, inte gästerna där. Det här handlar knappast om några "riktade mord" utan att man rånar de som har något att stjäla, vilket alltså främst är vita. De siffror jag citerade handlade inte ens om dödligt våld utan bara om "attacks". Dessutom misstänker jag att vita är mer benägna att anmäla våld så det blir ett extra bias där.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback