Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 19:25
  #1
Medlem
Tjena!
Vi tänkte dra till Bulgarien i sommar, finns ju massvis av ställen att åka till där, vad har ni för tips ni som varit där ?
Vi vill inte ha det ”dött” utan något mysigt ställe som det är lite hålligång i och bra mat mm.
Man har ju hört massa skit om Sunny Beach tex, någon som kan ge sin uppfattning om det ?
Vart är det bra stränder, fint vatten, härlig natur mm ?
Tack för era tips
Citera
2018-03-06, 20:04
  #2
Medlem
AX64s avatar
Nu är jag inte ett partydjur direkt, men Nessebar, Burgas och Sofia är bra ställen. Sunny Beach är riktigt jäkla livat, så till den grad att man gärna går undan för att slippa klängiga luder som försöker bli bjudna på käk och åktur. Tänk på att stället är packat med ryssar. Det innebär att det finns gott om välformade tjejer, men även gott om jävligt biffiga maffiatyper som slår ut ryggraden på dig om du sneglar på deras dotter.
Citera
2018-03-06, 20:17
  #3
Medlem
Mitt tips är välja ett annat resmål.
Citera
2018-03-06, 20:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Mitt tips är välja ett annat resmål.

Jasså, varför det ?
Har du några tips där det är prisvärt att åka till ?
Citera
2018-03-06, 20:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haderajj
Jasså, varför det ?
Har du några tips där det är prisvärt att åka till ?
Större skithål än Sunny Beach får man leta efter. Länder som har det du söker; Spanien, Grekland, Frankrike och Italien. Eller varför inte Barcelona? Där har du både storstad och bra hålligång+närhet till playan.

Mallis, kos, ayia Napa, alla ställen bättre än Sunny Beach som är fyllt av korruption, vakter som slår ihjäl turister, mycket lurendrejeri. Jag är långt ifrån den enda som inte tycker att Bulgarien levde upp till mina förväntningar.
Citera
2018-03-06, 20:57
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Större skithål än Sunny Beach får man leta efter. Länder som har det du söker; Spanien, Grekland, Frankrike och Italien. Eller varför inte Barcelona? Där har du både storstad och bra hålligång+närhet till playan.

Äh, nu är du lite väl hård. Men man ska inte åka dit som finnig 18-åring och tro det är en bra idé att dricka några bira, limma på alla brudar och leka tuff mot grabbar som glor. Då blir du nog utsläpad bakvägen och kan spendera resten av semestern på att leta efter bra tandkirurger. Alternativt får du en gratis åktur i en av deras rosa limos som porrklubbarna äger, bara för att prata lite allvar med de som styr stället

Klarar man att vara en vanlig turist som gillar sol, mat och avkoppling så är det inga problem.
Citera
2018-03-07, 18:46
  #7
Medlem
Plovdiv är en mycket fint stad. Rekommenderas.
Citera
2018-03-09, 11:48
  #8
Medlem
ScabbedSaints avatar
Bästa svaret nånsin...

Äh, nu är du lite väl hård. Men man ska inte åka dit som finnig 18-åring och tro det är en bra idé att dricka några bira, limma på alla brudar och leka tuff mot grabbar som glor. Då blir du nog utsläpad bakvägen och kan spendera resten av semestern på att leta efter bra tandkirurger. Alternativt får du en gratis åktur i en av deras rosa limos som porrklubbarna äger, bara för att prata lite allvar med de som styr stället

Klarar man att vara en vanlig turist som gillar sol, mat och avkoppling så är det inga problem.
Citera
2021-01-10, 01:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmeetsevil0
Dra till Varna. Mycket liv där på kvällen. Älskar Varna, de har riktigt god mat där med.

Det var sommaren 2018 frågan avsåg.
Citera
2021-03-17, 03:29
  #10
Medlem
Marken är riktigt bra där så se till att prova så mycket av de lokala frukterna och grönsakerna som möjligt
Citera
2021-06-08, 20:42
  #11
Medlem
MKGs avatar
Fast jag är lite sugen på Bulgarien, norra delen. Jag bor i Bukarest periodvis och det är 2 timmar över till Bulgarien, Ruze är närmaste stad, Pleven och Veliko Tarnovo är närmaste större städer.
Någon som har varit där? Tips?

(Supar-ghettona för alkade ryssar vid Svarta Havet är totalt ointressant)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2923450

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback