• 37 292 online
  • 1 202 337 medlemmar
  • 62 218 352 inlägg
  • 1
  • 2
2018-03-06, 18:47
Medlem
b00b00s avatar
”Polisen larmades till platsen efter det att några personer som passerat hittat en livlös man vid Solvädersgatan. På plats kunde polis konstatera att mannen troligen var avliden. Mannen visar inga livstecken.

Platsen spärras av. Tekniker tillkallas för platsundersökning. Då brott inte kan uteslutas inleds förundersökning med rubricering mord.”

Polisen.se

”En man har hittats avliden utomhus i Göteborg. Enligt polisen utreds händelsen som mord.
– En förbipasserande såg kroppen och larmade oss. Nu har vi spärrat av ett stort område och inlett en förundersökning om mord alternativt dråp, berättar Peter Adlersson vid polisen.
Larmet kom klockan 17.16.
– En patrull åkte till platsen och kunde konstatera att mannen var avliden. Detta gjorde man 17.54, berättar Adlersson.
I och med det så inleddes en förundersökning om mord alternativt dråp, uppger han vidare.
Nu skickas tekniker till platsen.
– Man ska genomföra en brottsplatsundersökning. Vi har spärrat av ett ganska stort område, berättar Peter Adlersson.
Han har inga uppgifter om eventuella skador på kroppen. Polis vill inte heller gå ut med någon ungefärlig ålder i detta initiala skede. ”

https://www.expressen.se/gt/man-hitt...isstankt-mord/

Har det blossat upp igen eller är det ett fyllebråk som gått överstyr möjligtvis?
Citera
2018-03-06, 18:54
Medlem
BillBasss avatar
Borde finnas en hel del vittnen. Ligger radhus med rejält stora fönster (minns att jag reagerade på den enorma insynen när jag bodde i närheten) längs hela gatan. Vet inte hur det är nu, men för 6-7 år sen bodde mest barnfamiljer där. De flesta med utländsk bakgrund.

Tillägg: Adressen ligger ett stenkast från ökända Friskväderstorget.
Citera
2018-03-06, 18:59
Medlem
Det här har man ju sett några gånger här i göteborg nu senaste tiden, man har läst misstänkt mord och senare har det visat sig att dem blivit mördade och det med skjutvapen, nog ingen omöjlighet att det kan vara så här med
Citera
2018-03-06, 19:21
Medlem
Citat:
Mannens identitet är ännu inte säkerställd, men han ska enligt polisen vara mellan 30 och 40 år gammal.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...rden-1.5316549

En något äldre gängkriminell?
Citera
2018-03-06, 19:22
Medlem
ace_secs avatar
"– Just nu avvaktar vi i väntan på uppgifter från läkare och tekniker. Vi har en hel del att göra, säger Stefan Gustafsson, presstalesperson på polisen region Väst."

Norra Biskopsgården kryllar av bidragsparasiter från tredje världen. Gräv ner liket och glöm. Ingen förlust.
Citera
2018-03-06, 19:39
Medlem
Vem faan är ute å går i terrängen där i detta väderlag?
Citera
2018-03-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...rden-1.5316549

En något äldre gängkriminell?

Så där lät det efter ihjälskjutningen i änggårdsbergen i början med 'offret inte identifierat men 30-40-årsåldern'.
Jag tror han Oliver var 23, så det är nästa steg från polisen/media att hålla spekulationer här inne nere (steget innan var att bli mycket slarvigare med att ange stadsdel/gata där brott skett). Nu verkar BO hittats död på solvädersgatan så den faktabiten har dom ansett 'allmänt känd'.

Men låt oss spekulera ändå, min tanke är att skjutningen i säve och/eller någon av dom senaste skjutningarna i biskop hänger ihop med denna. Norra vs södra eller inbördeskriget i södra är troligen bakomliggande, men som alltid är jag öppen för mer insatta gissningar.
Senast redigerad av doktorwestring 2018-03-06 kl. 20:09.
Citera
2018-03-06, 20:06
Medlem
Verkar som det är uppe vid solvädersbyn.
Citera
2018-03-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Så där lät det efter ihjälskjutningen i änggårdsbergen i början med 'offret inte identifierat men 30-40-årsåldern'.
Jag tror han Oliver var 23, så det är nästa steg från polisen/media att hålla spekulationer här inne nere (steget innan var att bli mycket slarvigare med att ange stadsdel/gata där brott skett). Nu verkar BO hittats död på solvädersgatan så den faktabiten har dom ansett 'allmänt känd'.

Men låt oss spekulera ändå, min tanke är att skjutningen i säve och/eller någon av dom senaste skjutningarna i biskop hänger ihop med denna. Norra vs södra eller inbördeskriget i södra är troligen bakomliggande, men som alltid är jag öppen för mer insatta gissningar.
Eller granatattacken mot Höjdhopparegången.
Citera
2018-03-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkar som det är uppe vid solvädersbyn.

Det var väl ett hus där som blev beskjutet för inte så länge sen?
Var väl släkt till Argzon eller hur var det då? Ska leta upp tråd.

EDIT: Handgranatsattack höjdhopparegången var det, tack Gothoburgum.
Senast redigerad av doktorwestring 2018-03-06 kl. 20:23.
Citera
2018-03-06, 20:13
Medlem
Man har inte läst så mycket i media på ett tag om det området (eller så har man missat det).

Vilka gäng/grupper är det som styr där och kan det ha någon koppling till detta kanske?
Citera
2018-03-06, 20:16
Avstängd
Ett nytt gängkrig innan valet är vad det här landet behöver.
Citera
  • 1
  • 2