Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-23, 20:22
  #49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Fast den som godkänt detta borde ju verkligen få fan för det! Borde till och med få sparken med omgående verkan och stämmas för medvetet sabbande av varumärket. (Ja ja, nu är detta Sverige så det lär ju inte hända) Nu har jag inget med Vianor att göra över huvud taget och kommer garanterat inte ha det under överskådlig framtid heller.

Att välja att ha med henmonstret, i en reklam för bilverkstäder, som gjort så urbota korkade uttalanden är så fel. Miljömuppar och kommunister och F!-pack är ju inte direkt deras målgrupp. Snacka om fullständigt självmål att välja kakan som hatar vita svenska män, vilka torde vara Vianors huvudsakliga kundkrets. Hoppas många bytt från Vianor.

Den personen som drev fram Kakan som talesperson för Comviq lämnade det arbetet ca 6 månader senare (fick sparken). Så givetvis får de sparken därför att företag skiter blankt i politik de vill liksom att alla köper deras produkt. Den personen som bestämde detta till Vianor sitter säkert också löst till. Grejen är att de ganska snabbt får nytt jobb då just reklamvärlden är infekterad av just sådana som hellre ser till politik och vänster sådan än att få de företag man representerar att tjäna så mycket pengar som möjligt. För just Vianor är detta att väldigt många hemska vita män spenderar pengar där.
Citera
2018-03-23, 20:29
  #50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den personen som drev fram Kakan som talesperson för Comviq lämnade det arbetet ca 6 månader senare (fick sparken). Så givetvis får de sparken därför att företag skiter blankt i politik de vill liksom att alla köper deras produkt. Den personen som bestämde detta till Vianor sitter säkert också löst till. Grejen är att de ganska snabbt får nytt jobb då just reklamvärlden är infekterad av just sådana som hellre ser till politik och vänster sådan än att få de företag man representerar att tjäna så mycket pengar som möjligt. För just Vianor är detta att väldigt många hemska vita män spenderar pengar där.

Visst att Comviq hade henne i en slags "yttrandefrihetsreklam" som de själva kallade det vill jag minnas Comviq har väl kamelfösare stor kundgrupp och riktar sig väl i stor del dit.

Men Audi, det är ju bara för dråpligt. Det roliga är att jag faktiskt vet en person som avstått att köpa Audi p g a detta. Blev för honom en Subaru istället. Han stod och valde mellan tre olika, och detta gjorde att han faktiskt avskrev Audi.
Citera
2018-03-29, 21:11
  #51
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Det var ta mig fan den mest cuckade och mellamjölksblaskiga ursäkt jag läst.
Dessa kompulsiva infall att hänfalla åt kulturmarxism och annan postmodern hipstersmörja måste börja kännas mer som en net negative för företagen genom bojkott och negativ feedback i sociala medier.
Det ska fan i mig kännas på samma sätt för kappvändande företag och mediepersonligheter som för de system- och invandringskritiska som förlorat jobb, familj och bekantskaper under etablissemangets blinda förtryck.


Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Jag har fått en obekräftad uppgift i PM om att följande meddelande har gått ut på Vianors Intranät;

”Intervju i DRIVE väcker känslor
Publicerat 6.3.2018 13:36

I helgen så kom vårt kundmagasin Drive ut till hushåll runt om i Sverige. I tidningen så har vi en intervju med Karin ”Kakan” Hermansson som tidigare varit i blåsvädret gällande några uttalanden som hon gjort tidigare. Dessa uttalanden väcker fortfarande starka känslor och resulterar i att kunder hör av sig via telefon och mail.

Nedan ser ni ett förberett svar på hur vi ser på detta. Vi kommer besvara de personer som hör av sig med nedanstående text (med viss justering från fall till fall). Kundtjänst och callcenter har redan fått denna informationen.

Svar till läsare/kunder
I vårt kundmagasin Drive har vi under det senaste året lyft fram personporträtt av intressanta och färgstarka personer, allt från vår frontfigur Tina Thörner till Ronnie Hellström och nu senast Karin Hermansson. Att Karin ”Kakan” Hermansson tidigare gjort uttalanden som väcker starka känslor är vi medvetna om. Vi på Vianor står inte bakom dessa uttalanden. Kakan har öppet och ärligt bett om ursäkt för dessa uttalanden som ägde rum för några år sedan. Även om man tycker att människor är värda en ny chans eller ej, så valde vi att göra en intervju som skildrar Kakans uppväxt, karriär och bilägande. Att Kakans tidigare uttalande väcker starka känslor har vi stor förståelse för och vi beklagar om du fått uppfattningen att vi stödjer dessa uttalanden, vilket vi absolut inte gör. Vår ambition med tidningen Drive är att bjuda på information, tips, nyheter, erbjudanden och artiklar om allt som rör det egna bilägandet, ur alla möjliga perspektiv. Vi tar åt oss av den feedback vi får och beklagar om vårt kundmagasin upprört dig. ”

Jag vet inte om det finns någon här som kan bekräfta detta, personen i PM vill inte outas. Jag har inga övriga uppgifter om att detta stämmer.

Angående Kakans ”ånger”, så var det väl bara ett undvikande svar angående Malexander-uttalandet. Hennes ”ACAB” har jag inte ens sett ett försök till förlåtande för.

https://sv-se.facebook.com/VianorSoderkoping/

Vianor Söderköping följer mallen exemplariskt från HK;

”Vianor Sverige Hejsan Pelle Persson,
I vårt kundmagasin Drive har vi under det senaste året lyft fram personporträtt av intressanta och färgstarka personer, allt från vår frontfigur Tina Thörner till Ronnie Hellström och nu senast Karin Hermansson. Att Karin ”Kakan” Hermansson tidigare gjort uttalanden som väcker starka känslor är vi medvetna om. Vi på Vianor står inte bakom dessa uttalanden. Kakan har öppet och ärligt bett om ursäkt för dessa uttalanden som ägde rum för några år sedan.

Även om man tycker att människor är värda en ny chans eller ej, så valde vi att göra en intervju som skildrar Kakans uppväxt, karriär och bilägande. Att Kakans tidigare uttalande väcker starka känslor har vi stor förståelse för och vi beklagar om du fått uppfattningen att vi stödjer dessa uttalanden, vilket vi absolut inte gör. Vår ambition med tidningen Drive är att bjuda på information, tips, nyheter, erbjudanden och artiklar om allt som rör det egna bilägandet, ur alla möjliga perspektiv. Vi tar åt oss av den feedback vi får och beklagar om vårt kundmagasin upprört dig. /Matilda”
__________________
Senast redigerad av EnDodTiger 2018-03-29 kl. 21:14.
Citera
2018-05-10, 10:17
  #52
Medlem
brianmolkos avatar
Är det ändå inte polisen som gör slutgiltiga beslutet
Citera
2018-05-10, 14:33
  #53
Medlem
Går det att se om det är samma reklambyrå som ligger bakom Vianors kampanj som låg bakom Audis reklam? Är
Citera
2018-05-10, 16:12
  #54
Medlem
Bombaysapphires avatar
Men alltså hur i helsike är det möjligt att den där feta jävla kossan får vara med och synas så mycket som hon gör? Det kan väl omöjligen vara positivt för ett företag att associera sig med en sådan vulgär och vidrig människa?
Citera
2018-05-10, 17:34
  #55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Men alltså hur i helsike är det möjligt att den där feta jävla kossan får vara med och synas så mycket som hon gör? Det kan väl omöjligen vara positivt för ett företag att associera sig med en sådan vulgär och vidrig människa?

Jag tror nog du redan vet svaret. Hon är PK-maximerad: kvinna, lesbian och vänstervriden. Att hon önskar livet ur poliser och hatar män i allmänhet väger lätt om man har sådana goda pk-egenskaper. Reklammakare tror att konsumenterna i Sverige är som de själva på Södermalm, och det är där de går vilse. Folk vill se en hatisk kossa lika lite som de vill se ett luciatåg med negrer som rappar. Och alla reklamkampanjer med henne har också visat sig kontraproduktiva.
Citera
2018-05-11, 13:36
  #56
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Går det att se om det är samma reklambyrå som ligger bakom Vianors kampanj som låg bakom Audis reklam? Är

Det är Storymark som ligger bakom Vianors kundtidning:

https://www.storymark.se/vianor/

Personerna på Storymark är väl de du hade väntat dig:

https://www.instagram.com/p/BdAXx__Bfrp/

Storymark och Åkestam Holst har nog inga uppenbara kopplingar utöver att de rör sig i samma miljöer där Kakan är en helylletjej som hatar poliser och män som alla andra.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback