Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 17:30
  #1
Medlem
Köpte skor på rea från Xxl-sport men när jag fick hem dem så var det inte alls samma kvalitet som det skulle vara.

Ska man anmäla sånt här? Kan ju inte vara lagligt att marknadsföra en sko som inte är av samma kvalitet som originalet.

Dessutom så skiljer sig skon utséendemässigt från bilden de har på sin hemsida.
Citera
2018-03-06, 17:50
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergioB16
Köpte skor på rea från Xxl-sport men när jag fick hem dem så var det inte alls samma kvalitet som det skulle vara.

Ska man anmäla sånt här? Kan ju inte vara lagligt att marknadsföra en sko som inte är av samma kvalitet som originalet.

Dessutom så skiljer sig skon utséendemässigt från bilden de har på sin hemsida.

Prata med företaget. Funkar inte det, prata med din bank om att varan inte stämmer överens med det du beställt. Så kan dom sköta strulet åt dig.
Citera
2018-03-06, 17:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioB16
Köpte skor på rea från Xxl-sport men när jag fick hem dem så var det inte alls samma kvalitet som det skulle vara.

Ska man anmäla sånt här? Kan ju inte vara lagligt att marknadsföra en sko som inte är av samma kvalitet som originalet.

Dessutom så skiljer sig skon utséendemässigt från bilden de har på sin hemsida.

Gör ett inlägg på deras facebooksida så kommer dom definitivt ge dig en bra deal för att skydda sig själva.
Citera
2018-03-06, 18:03
  #4
Medlem
BigBusinesss avatar
Två veckors ångerrätt för varur du köper online. Tror XXL har fria returer, i alla fall kan du lämna tillbaka kostnadsfritt i deras butiker, så detta var då dagens icke-problem.


Om du är övertygad om att det är en kopia XXL säljer så kontakta generalagenten för märket.
Citera
2018-03-06, 18:05
  #5
Medlem
Har du testat att kontakta xxl?
De borde lösa det rätt så snabbt
Citera
2018-03-06, 18:34
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Två veckors ångerrätt för varur du köper online. Tror XXL har fria returer, i alla fall kan du lämna tillbaka kostnadsfritt i deras butiker, så detta var då dagens icke-problem.


Om du är övertygad om att det är en kopia XXL säljer så kontakta generalagenten för märket.

Exakt så. Fast varumärken som säljs på rea är inte alltid att lita på: Köpte Pepsodent och Colgate tandkräm på Ö och B. 10 kronor tuben.. Ingen bra deal alls, visade sig vara någon U-lands-variant av Pepsodent och Colgate. (På det finstilta stod kontaktuppgifter till Kenya och Nigeria).

Vad jag ämnade att säga, var att det mycket väl kan vara "äkta vara" som TS köpt, men någon U-lands-variant.. Reklamera dojorna!
Citera
2018-03-06, 18:43
  #7
Medlem
pillenottens avatar
Bara att returnera om inte varan överensstämmer med beskrivning - räknas som reklamation och har därmed fri returfrakt.
Annars är det väl en bra idé att kontakta företaget först
Citera
2018-03-06, 19:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Två veckors ångerrätt för varur du köper online. Tror XXL har fria returer, i alla fall kan du lämna tillbaka kostnadsfritt i deras butiker, så detta var då dagens icke-problem.


Om du är övertygad om att det är en kopia XXL säljer så kontakta generalagenten för märket.

Jag vet att jag kan lämna tillbaka varan så är inte orolig över det. Menar mer på att man ska få det man köper. Ska åka till Xxl på fredag och se vad dom har att säga.

Det tråkiga är att det var ett riktigt kap och det är därför jag tjurar 😣
Citera
2018-03-17, 13:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioB16
Jag vet att jag kan lämna tillbaka varan så är inte orolig över det. Menar mer på att man ska få det man köper. Ska åka till Xxl på fredag och se vad dom har att säga.

Det tråkiga är att det var ett riktigt kap och det är därför jag tjurar 😣

Hur vet du att det är fake? Tycker kvalitén varierar ruskigt på både kläder och skor. Rena lotteriet. Ibland kan billiga kläder och skor från stormarknaden hålla högre kvalitet än märkesvaror.
Citera
2018-03-17, 13:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hur vet du att det är fake? Tycker kvalitén varierar ruskigt på både kläder och skor. Rena lotteriet. Ibland kan billiga kläder och skor från stormarknaden hålla högre kvalitet än märkesvaror.


Min gissning är att det står Najk istället för nike'
Eller Abbas istället för adidas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback