Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 16:18
  #1
Medlem
Wigilantes avatar
Kopplar in sladden i USBn, telefonen låser sig automatiskt samt dyker det upp en error-ruta på datorskärmen där det står "Can't access device storage" samt "If your device's screen is locked, disconnect its USB, unlock your screen, and then reconnect the USB cable". Problemet uppstår av att inställningen för att få det till att den inte låser sig automatisk när man kopplar in den, eller någon inställning som gör att man kan göra överföringar överhuvudtaget (som jag vet att android-telefoner som standard faktiskt brukar ha) är knepig eller rent av inte existerar. Frågar åt flickvännen, telefonen är en Huawei Y6II.

Några tips? Misstänker att det finns en sjukt enkel lösning istället för att maila varje individuell bild var för sig till hennes google konto som hon började göra igår. Vore galet snällt om någon kunde peka henne åt rätt håll.

Mvh
Citera
2018-03-06, 16:32
  #2
Medlem
kodsnickrarns avatar
Dropbox
Citera
2018-03-06, 17:17
  #3
Medlem
Josefass avatar
Kör dropbox, smidigt, enkelt och snabb
Citera
2018-03-06, 17:18
  #4
Medlem
Josefass avatar
Kör dropbox, smidigt, enkelt och snabb

Edit: ursäkta trippelpost, kass WIFI
Citera
2018-03-06, 17:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Kopplar in sladden i USBn, telefonen låser sig automatiskt samt dyker det upp en error-ruta på datorskärmen där det står "Can't access device storage" samt "If your device's screen is locked, disconnect its USB, unlock your screen, and then reconnect the USB cable". Problemet uppstår av att inställningen för att få det till att den inte låser sig automatisk när man kopplar in den, eller någon inställning som gör att man kan göra överföringar överhuvudtaget (som jag vet att android-telefoner som standard faktiskt brukar ha) är knepig eller rent av inte existerar. Frågar åt flickvännen, telefonen är en Huawei Y6II.

Några tips? Misstänker att det finns en sjukt enkel lösning istället för att maila varje individuell bild var för sig till hennes google konto som hon började göra igår. Vore galet snällt om någon kunde peka henne åt rätt håll.

Mvh
Om hon har ett google-konto ingår ju 15GB gratis lagring på Google Drive.
Jag har Dropbox Premium eller vad det nu heter, 1TB lagring. Direkt jag tar en bild finns den i telefonen, på nätet vid inloggning och på datorn. Smidigt som fan
Citera
2018-03-07, 13:22
  #6
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Dropbox
Citat:
Ursprungligen postat av Josefas
Kör dropbox, smidigt, enkelt och snabb

Edit: ursäkta trippelpost, kass WIFI
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Om hon har ett google-konto ingår ju 15GB gratis lagring på Google Drive.
Jag har Dropbox Premium eller vad det nu heter, 1TB lagring. Direkt jag tar en bild finns den i telefonen, på nätet vid inloggning och på datorn. Smidigt som fan
Okej, tack för dropbox/google drive tipsen, det är nog det som är det smidigaste och enklaste. Däremot vill jag också veta hur man skulle göra en enkel USB-överföring om man t.ex. sitter i sin bungalow utanför wifi zonen på hotellet. Då funkar det inte att ladda upp flera tusen bilder på flera mb styck. Några tips där?
Mvh
__________________
Senast redigerad av Wigilante 2018-03-07 kl. 13:26.
Citera
2018-03-11, 12:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Okej, tack för dropbox/google drive tipsen, det är nog det som är det smidigaste och enklaste. Däremot vill jag också veta hur man skulle göra en enkel USB-överföring om man t.ex. sitter i sin bungalow utanför wifi zonen på hotellet. Då funkar det inte att ladda upp flera tusen bilder på flera mb styck. Några tips där?
Mvh
Hade en app som hetter Wifi File transfer tidigare.
Då hämtar du filerna via Wifi. Appen kan göra en ZIP-fil av filerna om man önskar.
Bör tekniskt sett gå att dela nätverk från telefonen eller datorn, så man har ett "eget wifi" utan internet.
Sen kommer en IP-adress upp i appen, den skriver du som adress i t.ex. Chrome, Safari osv.
Då kommer du in i en hemsida som appen genererat där du kan hoppa omkring bland filerna, välja enstaka eller massvis och ta ladda ner.

Bör funka Annars har jag slut på idéer faktiskt
Citera
2018-03-11, 13:00
  #8
Medlem
onnyts avatar
Den här funkar bäst. http://www.teamandroid.com/2017/03/1...-transfer-mac/
Citera
2018-03-21, 09:32
  #9
Medlem
b00b00s avatar
Installera denna på Mac:en bara och kör.
https://www.android.com/filetransfer/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback