Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-06, 16:16
  #1
Medlem
Hallå Flashback.

I februari sa jag äntligen upp mitt skitkassa abonnemang från Tre och detta går ut om några dagar.

Min tanke är att byta nummer helt och testa en ny operatör (tänker testa Hallon) och samtidigt köpa en ny mobil. Hittade en Huawei Mate 10 på Elgigantens rea och allt såg ut att vara frid och fröjd.

TILLS...

...det visade sig att mobiljäveln var slut i hela stan. Korkat att vänta till sista dan på rean såklart men de sa att de skulle få in en ny beställning och att jag kunde köpa luren för reapriset ändå.

Detta innebär att det kommer vara ett glapp på drygt en vecka mellan att abonnemanget går ut fram till att nya luren kommer.

Jag har funderat på ett alternativ: Att skaffa kontantkort under tiden men då måste jag skicka ut nya nummer till alla två gånger på kort tid. Efter denna kassa idé står det still.

Är det någon som har ett bättre/smidigare alternativ för denna övergång?

Tack på förhand!
Citera
2018-03-06, 16:19
  #2
Medlem
Hallon är ju Tre, funkar inte korten i deras telefoner? Jag har Hallon själv och är helnöjd.
Citera
2018-03-06, 18:14
  #3
Medlem
Säger som ovan, Hallon
Citera
2018-03-06, 18:17
  #4
Medlem
Säger som ovanstående Hallon = 3,

sedan skulle jag bli förvånad om du skaffar ett kontantkort nu, och inte får ta med det numret till abonnemang sedan.

(tänk på att registrera kontantkortet på dig)

Eftersom jag förstod det som att du vill byta nummer.
Citera
2018-03-06, 18:18
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Jag sällar mig till kören. FINNS det fortfarande operatörslåsta telefoner?? -Trodde ärligt att EU förbjudit oskicket sedan flera år..
Citera
2018-03-06, 18:23
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Skaffa ett kontantkort från Hallon och när Tre släpper ditt nummer så flyttar du över det till ditt kontantkort och ändar det till ett abonnemang. Du har då ETT temporärt nummer i en vecka sedan funkar ditt gamla nummer igen som vanligt.

Frågan är varför du byter från Tre till Hallon det är samma nät, om det är det du är missnöjd med.
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-06 kl. 18:27.
Citera
2018-03-06, 18:36
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Skaffa ett kontantkort från Hallon och när Tre släpper ditt nummer så flyttar du över det till ditt kontantkort och ändar det till ett abonnemang. Du har då ETT temporärt nummer i en vecka sedan funkar ditt gamla nummer igen som vanligt.

Frågan är varför du byter från Tre till Hallon det är samma nät, om det är det du är missnöjd med.

Hallon är måhända billigare?
Citera
2018-03-06, 18:42
  #8
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hallon är måhända billigare?
Ja det är helt riktigt men det framgick inte varför TS var missnöjd och ville byta från Tre så jag bara påpekade om det var mottagningen TS inte var nöjd med så hjälper det inte att byta till Hallon.

Jag har haft Hallon i många år tills Telia byggde en mast i närheten och helt dödade Hallons mottagning, bytte till Fello vilket jag är ännu nöjdare med både billigare och bättre täckning så det gjorde inget...
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-06 kl. 18:49.
Citera
2018-03-06, 21:00
  #9
Medlem
Hallon är Tre-ägt så har du en Tre-låst telefon så funkar ett Hallon-SIM.
Citera
2018-03-07, 19:32
  #10
Medlem
Har också uppfattningen att ingen operatör låser telefoner sedan flera år tillbaka.

och kontantkortsnumret då får blir inte tillfälligt, utan tas sedan över till abonnemang som jag nämnde ovan
Citera
2018-03-12, 00:19
  #11
Medlem
NoNames84s avatar
Tre låser fortfarande sina mobiler, varit kund där i många år och låser upp dom varje gång jag får en ny lur.
Citera
2018-03-12, 11:49
  #12
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
Hallon är Tre-ägt så har du en Tre-låst telefon så funkar ett Hallon-SIM.

Nej Tre äger inte Hallon.
Hallon och Tre är båda varumärken som används av företaget Hi3G.
Hallon är ett registrerat varumärke i detta fall. Tre går inte att registrera eftersom det är ett alltför allmänt ord. Däremot är själva treans utseende och design skyddat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback