Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 01:45
  #217
Medlem
De flesta av finnar gillar nog Sverige och svenskar. Jag är själv finsk och jag har släkt i Sverige. Dom är som syskon till mig och jag vet att dom har mycket kärlek för mig. Och jag har för dem och för svenskar över huvudtaget. Men jag har träffat en hel del svenskar som alltid har något dåligt att säga om finnar och Finland. Språket är fult. Sedvanorna är smaklösa. Musiken är dåligt. Kvinnorna är fula. Männen är fulla. Man kan ju alltid skämta om finnar men säger man något illa om andra minoriteter som till exempel afrikaner eller araber så är man djävulen själv. Dubbelmoral at it's best. Det är väldigt konstigt för vi har ju anpassat oss efter ert samhälle och vi har integrerat oss till slut.


Av

Tango on parasta huumetta
Citera
2019-02-28, 14:31
  #218
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Det jävligaste är ju att folk / svenskar bara sitter och surrar på forum och inte gör nåt praktiskt åt invandringen att demonstrera på nåt sett praktiskt mot dess invällarformer tom anhörighetsinvandring etc, kultur, bidragssystem, islamiering, så vi får utvisa (repatriering) flera och inte välkomna nån mer med stängda gränser

Frågan är fortfarande vad sådana som du och jag ska göra tillsammans. I Frankrike har det iallafall blossat upp...en aning iallafall. Frågan är hur uthållig statsapparaten är och vi vet att den jämfört med oss är som ett stort monster.

Så länge vi har två fötter kvar i detta huvudsakligen somalisk-arabiska nya Sverige göder vi detta land istället för att elda upp det. Jag kan vittna om att jag delar min yta med MENA överallt, nu även där jag bor.
Citera
2019-03-01, 08:51
  #219
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Frågan är fortfarande vad sådana som du och jag ska göra tillsammans. I Frankrike har det iallafall blossat upp...en aning iallafall. Frågan är hur uthållig statsapparaten är och vi vet att den jämfört med oss är som ett stort monster.

Så länge vi har två fötter kvar i detta huvudsakligen somalisk-arabiska nya Sverige göder vi detta land istället för att elda upp det. Jag kan vittna om att jag delar min yta med MENA överallt, nu även där jag bor.

Det vi har är väl det här? https://www.facebook.com/groups/gulavastarsverigeRIC/ Eller NMR .. liksom
Det lyser iaf med sin frånvaro på "organisationer mot invandring" på tex google sök som kan tillämpas i Sverige ... Så dragkraften och antalet föreningar är som bortblåsta att finna enkelt

Söker man här på FB om "organisationer mot invandringen" finns inte en enda tråd ännu så det är väl på hög tid att någon startar en sån tråd isf som är mera insatt i det och upplyser lite... de är nog steg 1 av 100 om man nu ska komma nån vart?
Citera
2019-03-01, 08:57
  #220
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisenmies
De flesta av finnar gillar nog Sverige och svenskar. Jag är själv finsk och jag har släkt i Sverige. Dom är som syskon till mig och jag vet att dom har mycket kärlek för mig. Och jag har för dem och för svenskar över huvudtaget. Men jag har träffat en hel del svenskar som alltid har något dåligt att säga om finnar och Finland. Språket är fult. Sedvanorna är smaklösa. Musiken är dåligt. Kvinnorna är fula. Männen är fulla. Man kan ju alltid skämta om finnar men säger man något illa om andra minoriteter som till exempel afrikaner eller araber så är man djävulen själv. Dubbelmoral at it's best. Det är väldigt konstigt för vi har ju anpassat oss efter ert samhälle och vi har integrerat oss till slut.

Av

Tango on parasta huumetta

Sedan kan vi kivas på skoj och spela roll om vi slår till varandra på isen i ishockey. Stormaktstiden är ingen anledning heller för de nordiska folken att vara avundsjuka på varandra. Finland var en stor viktig del av stormaktstidens Sverige. Även om Sverige knep Blekinge, Skåne, Halland, Bohuslän, Jämtland och Härjedalen kvarstod Danmark som ett vackert land med en respektingivande flotta. Norge hade sin handelsflotta och sitt fiske. Alla olika nordiska länder har olika saker att vara stolta över.

Vi glömmer inte bort Island heller, ett tufft land med stora naturtillgångar. Landet är i modern tid känt för sitt folk som vredgades och kastade korrupta bankirer i fängelse.
Citera
2019-03-01, 11:09
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
De ser ju från första parkett hur vi nedmonterar vårt land och offrar vår välfärd och säkerhet för... ja jag vet inte ens för vad. Därtill skuldbelägger vi våra grannar och kallar de omoraliska för att de inte följer i våra fotspår. Tacka fan att de tar avstånd.

Jag tror nog att de flesta av våra grannar mycket väl förstår att det är politikerna i sverige, samt en liten men högljud PK liga, bestående av diverse självskadebenägna journalister och unga Kalle-Bakom vänster radikaler, som står för det du beskriver.

Våra grannar förstår nog den frustration som de flesta sk vanliga hederliga svenskar känner.

Ett litet exempel. Svenskar reser ju tex mycket. Vi nordbor, och andra européer + Australiensare, engelsmän mfl mfl, träffar på varandra i Thailand och på andra ställen runt om i världen. Jag tror nog att de flesta då får höra sanningen om hur svensken känner inför att få sitt land och hem raserat. Och att vi inte anklagar våra grannar för att vara omoraliska rasister.
Tvärt om så sympatiserar vi med dom, och önskar att Sverige kunde vara mer som tex Danmark och Finland.

Jag hoppas att det är så i alla fall. Det som våra grannar nog kan ha starka åsikter om, är samma sak som många svenskar också själva anser. Och det är att vi är flata som inte kämpar för vårt land. Att vi visserligen skramlar ganska högt i sociala media. Men gör väldigt lite.
Det är något som vi måste ändra på. Om vi ska ha någon chans att bevara det som är Sverige.

Men som sagt.. Jag tror att våra grannar förstår.
Citera
2019-03-01, 11:20
  #222
Avstängd
Mad monks avatar
Danskar är faen trevligare än svenskar men hör de ordet PK ja då är du lingon värd. Det är väldigt uppiggande.
Citera
2019-03-25, 16:09
  #223
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Danskar är faen trevligare än svenskar men hör de ordet PK ja då är du lingon värd. Det är väldigt uppiggande.

Jo, de hatar PK mer än något annat land i Norden. Skönt att Danskarna finns ändå. Men de är inte glada i Svenskar, speciellt inte svear. Svear är danskens hatobjekt, främst Stockholm och Mälardalsområdet. Det är väl iofs där som PK har sina starkaste fästen så jag kan förstå danskarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback