Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 10:15
  #1
Medlem
Belavias avatar
Jag har fått lite signaler från vänner och bekanta att våra nordiska grannländer - Finland, Danmark och Norge har mer hat mot etniska Svenskar än invandrare.

Jag kanske har varit naiv som har tänkt att dessa länder alltid finns där som en enkel utväg. Jag har många vänner som just är väldigt kritiska till hur svenska politiker och svensk media har styrt det här landet med destruktiv pk-agenda och häxjakt på oliktänkande.

Men trots att de är kritiska och har försökt sig på ett annan tillvaro i något av dessa länder har de inte setts med blida ögon, snarare det motsatta. Några har t.o.m uppgett att dom känt sig hatade och blivit projektionsytor för just det de själva avskyr, nämligen onda pk-globalister.

Jag har även hört det här från andra mindre bekanta. Det är en helt ny attityd hos folken i våra grannländer. De tar inga risker genom att lita på svenskar verkar det som.

Är det inte ironiskt att de svenskar som verkligen är emot Sveriges marxistiska och kommunistiska agenda och försöker göra rätt för sig på övriga ställen i Norden nu blir avskydda och beskyllda just för det som de har flytt ifrån.

De ogillar svenskar t.o.m mer än invandrare. Och de drar alla över en kam. ALLA svenskar är hjärntvättade globalister som hatar sitt eget nordiska folk innerst inne tänker dom. Det spelar ingen roll om man som svensk säger sig hata just det.

När började den här trenden? Hur kunde det bli såhär?
__________________
Senast redigerad av Belavia 2018-03-06 kl. 10:22.
Citera
2018-03-06, 10:21
  #2
Medlem
elmhedens avatar
De ser ju från första parkett hur vi nedmonterar vårt land och offrar vår välfärd och säkerhet för... ja jag vet inte ens för vad. Därtill skuldbelägger vi våra grannar och kallar de omoraliska för att de inte följer i våra fotspår. Tacka fan att de tar avstånd.
Citera
2018-03-06, 10:25
  #3
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
De ser ju från första parkett hur vi nedmonterar vårt land och offrar vår välfärd och säkerhet för... ja jag vet inte ens för vad. Därtill skuldbelägger vi våra grannar och kallar de omoraliska för att de inte följer i våra fotspår. Tacka fan att de tar avstånd.

Jo, men ALLA svenskar är ju inte med på det racet. Men det spelar ingen roll, våra nordiska grannländer har bestämt sig, de dömer ALLA svenska urskillningslöst, ALLA är självhatande globalister anser dom. Men det är ju inte fallet!

Det finns ju mängder med svenskar som är emot vad som händer här, tex du och jag. Varför ska vi bli dömda om vi söker en tillvaro som bättre passar våra politiska värderingar?
Citera
2018-03-06, 10:28
  #4
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag har fått lite signaler från vänner och bekanta att våra nordiska grannländer - Finland, Danmark och Norge har mer hat mot etniska Svenskar än invandrare.

Jag kanske har varit naiv som har tänkt att dessa länder alltid finns där som en enkel utväg. Jag har många vänner som just är väldigt kritiska till hur svenska politiker och svensk media har styrt det här landet med destruktiv pk-agenda och häxjakt på oliktänkande.

Men trots att de är kritiska och har försökt sig på ett annan tillvaro i något av dessa länder har de inte setts med blida ögon, snarare det motsatta. Några har t.o.m uppgett att dom känt sig hatade och blivit projektionsytor för just det de själva avskyr, nämligen onda pk-globalister.

Jag har även hört det här från andra mindre bekanta. Det är en helt ny attityd hos folken i våra grannländer. De tar inga risker genom att lita på svenskar verkar det som.

Är det inte ironiskt att de svenskar som verkligen är emot Sveriges marxistiska och kommunistiska agenda och försöker göra rätt för sig på övriga ställen i Norden nu blir avskydda och beskyllda just för det som de har flytt ifrån.

De ogillar svenskar t.o.m mer än invandrare. Och de drar alla över en kam. ALLA svenskar är hjärntvättade globalister som hatar sitt eget nordiska folk innerst inne tänker dom. Det spelar ingen roll om man som svensk säger sig hata just det.

När började den här trenden? Hur kunde det bli såhär?
De hatar oss för att många svenskar har röstat fram partierna som tar emot invandrare. Det måste vara därför.
Citera
2018-03-06, 10:29
  #5
Medlem
CH-CHALKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jo, men ALLA svenskar är ju inte med på det racet. Men det spelar ingen roll, våra nordiska grannländer har bestämt sig, de dömer ALLA svenska urskillningslöst, ALLA är självhatande globalister anser dom. Men det är ju inte fallet!

Det finns ju mängder med svenskar som är emot vad som händer här, tex du och jag. Varför ska vi bli dömda om vi söker en tillvaro som bättre passar våra politiska värderingar?

Precis som många utav oss beskyller ALLA invandrare/svartskallar för ALLT. Hur kan du vara förvånad?
Citera
2018-03-06, 10:30
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jo, men ALLA svenskar är ju inte med på det racet. Men det spelar ingen roll, våra nordiska grannländer har bestämt sig, de dömer ALLA svenska urskillningslöst, ALLA är självhatande globalister anser dom. Men det är ju inte fallet!

Det finns ju mängder med svenskar som är emot vad som händer här, tex du och jag. Varför ska vi bli dömda om vi söker en tillvaro som bättre passar våra politiska värderingar?

För att vi är i minoritet.

Majoriteten av invandrarna våldtar inte heller, men procentuellt sett är risken att en invandrare begår en våldtäkt mångdubbel jämfört med svenskar. Det föder ett ogillande hos bl.a. mig eftersom dessa människor i stor utsträckning saknar legitima skäl för att komma hit, och vi tar då på oss en överrisk för att våra medborgare drabbas av elände och vi gör det helt i onödan.

Samma princip gäller säkert här. Alla svenskar är inte idioter, men bland hundra svenskar hittar du fler hysteriska PK-mongon jämfört med hundra norrmän.

Blir man sjuk av en röd svamp undviker man röda svampar.
Citera
2018-03-06, 10:33
  #7
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
När började den här trenden? Hur kunde det bli såhär?

Har funderat mycket på den frågan. En teori är att Sverige var mer tveksamt till invandring på 90-talet när jugoslaverna kom i horder, även om de i antal inte var i närheten av negerkaoset idag. Sedan såg människor att det fungerade ganska bra, så när som på juggemaffia, och då blir mer öppna för invandring. Jugoslaverna är europeer och generation nummer två av de som kom hit får vi till stor del se som integrerade.

Teori två är att det började med internets allmänna spridning. Sverige har alltid varit ett av de mest uppkoppplade länderna. Människor börjar byta information PK blir gängse norm. Facebook kan ha spelat en stor roll, Miljöpartiet och F! likaså.

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
De ser ju från första parkett hur vi nedmonterar vårt land och offrar vår välfärd och säkerhet för... ja jag vet inte ens för vad. Därtill skuldbelägger vi våra grannar och kallar de omoraliska för att de inte följer i våra fotspår. Tacka fan att de tar avstånd.

Så sant. De jag känner till som fått ett asylboende intill sin bostad har skuldbelagt sina grannar som sålt till asylföretag. Fullt förståeligt att våra nordiska grannar är av samma åsikt.
Citera
2018-03-06, 10:44
  #8
Medlem
Inte speciellt förtjusta i svenskar har jag märkt av att de varit länge, men det finns olika anledningar och det varierar säkert mellan person till person. Tidigare var svenskar ökända i Danmark för att komma över och röja och festa, vilket nog fortfarande satt sina spår. Sedan har ju Sverige och Danmark också varit i krig, där Sverige gick mest segrande ur det hela. Norge och Finland har ju också varit under Sverige, vilket nog också spelar en roll. Det kan också finnas en avundsjuka från den svenska stormaktstiden som inte någon av de andra länderna haft. Sedan Sveriges roll under andra världskriget var väl också föga smickrande, där vi ex. släppte igenom trupper till Norge och inte heller ville ta någon ställning till varken de ena eller andra, till skillnad för våra grannländer. Sedan idag är ju Sverige i det närmaste till en Trojansk häst, där man ger uppehållstillstånd till kreti och pleti ifrån utomeuropeiska länder och som sedan drabbar andra, inklusive att våra politiker gör så mycket de kan för att få övriga länder att ta emot så många av dessa som möjligt. Svenska politiker har en tendens sedan Palmes dagar att gärna vilja rita andra ledare på näsan, när de inte tänker som vi i ankdammen.
Denna video med Rosling tycker jag känns som ett typiskt svenskt beteende som man ser även bland våra politiker, "Jag har rätt och du har fel".
https://youtu.be/xYnpJGaMiXo
Citera
2018-03-06, 10:52
  #9
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Denna video med Rosling tycker jag känns som ett typiskt svenskt beteende som man ser även bland våra politiker, "Jag har rätt och du har fel".
https://youtu.be/xYnpJGaMiXo

Den ödmjuke dansken fick inte en syl i vädret! Jo, man kanske inte ska beskylla dem för sin hållning mot oss. Den är förståelig!
Citera
2018-03-06, 11:03
  #10
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag har fått lite signaler från vänner och bekanta att våra nordiska grannländer - Finland, Danmark och Norge har mer hat mot etniska Svenskar än invandrare.

Jag kanske har varit naiv som har tänkt att dessa länder alltid finns där som en enkel utväg. Jag har många vänner som just är väldigt kritiska till hur svenska politiker och svensk media har styrt det här landet med destruktiv pk-agenda och häxjakt på oliktänkande.

Men trots att de är kritiska och har försökt sig på ett annan tillvaro i något av dessa länder har de inte setts med blida ögon, snarare det motsatta. Några har t.o.m uppgett att dom känt sig hatade och blivit projektionsytor för just det de själva avskyr, nämligen onda pk-globalister.

Jag har även hört det här från andra mindre bekanta. Det är en helt ny attityd hos folken i våra grannländer. De tar inga risker genom att lita på svenskar verkar det som.

Är det inte ironiskt att de svenskar som verkligen är emot Sveriges marxistiska och kommunistiska agenda och försöker göra rätt för sig på övriga ställen i Norden nu blir avskydda och beskyllda just för det som de har flytt ifrån.

De ogillar svenskar t.o.m mer än invandrare. Och de drar alla över en kam. ALLA svenskar är hjärntvättade globalister som hatar sitt eget nordiska folk innerst inne tänker dom. Det spelar ingen roll om man som svensk säger sig hata just det.

När började den här trenden? Hur kunde det bli såhär?
Är det de svenska styrande du anser?
Svenska folket i sig är helt och hållet styrda av idioter som förstör landet med sin vansinnespolitik.
Det svenska folket har inga styrande som tar hand om deras intressen.
Det svenska folket har levt under psykologisk krigsföring under fler generationer.
Finns för några som skriker" kejsaren är naken"

Lagen förtrycker svensken.
Tala om för dem att vi behöver hjälp.
Citera
2018-03-06, 11:04
  #11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Den ödmjuke dansken fick inte en syl i vädret! Jo, man kanske inte ska beskylla dem för sin hållning mot oss. Den är förståelig!
Ja, vi hatar ju danskar så det känns rimligt att de inte gillar oss.
Citera
2018-03-06, 11:22
  #12
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jo, men ALLA svenskar är ju inte med på det racet. Men det spelar ingen roll, våra nordiska grannländer har bestämt sig, de dömer ALLA svenska urskillningslöst, ALLA är självhatande globalister anser dom. Men det är ju inte fallet!

Det finns ju mängder med svenskar som är emot vad som händer här, tex du och jag. Varför ska vi bli dömda om vi söker en tillvaro som bättre passar våra politiska värderingar?

Är du förvånad över att natiolvänliga medborgare tenderar att göra just så, att döma ut ALLA från andra länder och kulturer?

För övrigt så gör ju du själv ironiskt nog precis samma misstag när du gör så pass svepande antaganden om våra grannar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback