Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-06, 15:23
  #13
Medlem
Buttersss avatar
Rekommenderar också att du sjukskriver dig i en vecka eller två. Att vistas ute under avtändning ökar risken för vissa om än lätta traumatiska upplevelser som kan göra att du kommer längre från ditt mål om du upplever rädslor och annat obehag i samband med processen. Lycka till!
Citera
2018-03-06, 15:52
  #14
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Se bara inte till att du byter ett opiatberoende mot ett bensoberoende, lätt hänt. Alprazolam är schysst att ha tillhands, om du har tillgång så kanske Imovane eller Stilnoct också är ett alternativ mot sömnen så slipper du ta Ksalolen.

Eftersom du gått på Tram i 1,5 år med doser runt 300mg/dag så skulle jag ha börjat med 100 mg nu och eventuellt öka med 50 mg max 100 mg om det blir för olidligt, införskaffa Alvedon/Ipren och gärna någon Stesolid eller diazepam av något slag (alprazolam fungerar också men är inte lika snäll). Testa kör på det och minska med 50 mg/vecka. Blir ångesten för påtaglig så ta en benso men börja alltid med så låg dos som möjligt. Alvedon eller Ipren brukar kunna fungera på smärtor i musklerna. Ifall du får restless legs så har zink och magnesium fungerat bra på mig.

Rent spontant har jag tänkt på att försöka klara av dagarna och sen bara ta xanor på kvällen runt 20 för att iallafall få en natts sömn...

Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Om jag jämför AT:n som jag fick efter ett år jämfört med den som kom efter tio år så: Ja, kör CT. Immodium gör att du kan äta någotsånär och har du något att sova på, så. visst, sömn behöver du. Du verkar inte vara någon bensotorsk så inga problem där. Så istället för att säga gör som du tycker så säger jag: Ta avtändningen. Om ytterligare tre dagar så har det minskat så du känner stor lättnad. Två dagar efter det är det över.
Den tiden klarar du lätt med en trave serietidningar och se några lättsmälta filmer.

Tack. Fan att man ens sätter sig i denna sitsen. Led precis igenom en föreläsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Rekommenderar också att du sjukskriver dig i en vecka eller två. Att vistas ute under avtändning ökar risken för vissa om än lätta traumatiska upplevelser som kan göra att du kommer längre från ditt mål om du upplever rädslor och annat obehag i samband med processen. Lycka till!

Det är typ detta som är problemet egentligen. Att man får ta skiten fysiskt och psykiskt kan jag känna att man förtjänar. Men att man inte ens kan utföra sitt liv är fan katastrof.
Läser en krävande linje (jurist, ironiskt I know), så har inte riktigt råd att tappa 1-2 veckor för att jag inte har en jävla hjärna.

Tilläggas bör att jag är en tjej på 48 kg så dessa 300/mg har slagit ganska hårt på mig. Och nu får man sota för det.

Är det någon som löser detta som funderar på att börja med tram, gör det inte !!
Citera
2018-03-06, 16:03
  #15
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Rent spontant har jag tänkt på att försöka klara av dagarna och sen bara ta xanor på kvällen runt 20 för att iallafall få en natts sömn...



Tack. Fan att man ens sätter sig i denna sitsen. Led precis igenom en föreläsning.



Det är typ detta som är problemet egentligen. Att man får ta skiten fysiskt och psykiskt kan jag känna att man förtjänar. Men att man inte ens kan utföra sitt liv är fan katastrof.
Läser en krävande linje (jurist, ironiskt I know), så har inte riktigt råd att tappa 1-2 veckor för att jag inte har en jävla hjärna.

Tilläggas bör att jag är en tjej på 48 kg så dessa 300/mg har slagit ganska hårt på mig. Och nu får man sota för det.

Är det någon som löser detta som funderar på att börja med tram, gör det inte !!

Jag jobbade som jurist när jag höll på som mest och när jag slutade för tio år sen. Tramadolhelvetna orsakde att att jag inte längre kunde fortsätta med det. Att komma tillbaka till livet tog så lång tid att jag inte kunde komma tillbaka till att jobba med det. Men tiden är på din sida. 1,5 år så har du ändå lindrigt. Efter en fem sex år, då jävlar. Men det här kommer du klara fint.
Citera
2018-03-06, 16:19
  #16
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Rent spontant har jag tänkt på att försöka klara av dagarna och sen bara ta xanor på kvällen runt 20 för att iallafall få en natts sömn...



Tack. Fan att man ens sätter sig i denna sitsen. Led precis igenom en föreläsning.



Det är typ detta som är problemet egentligen. Att man får ta skiten fysiskt och psykiskt kan jag känna att man förtjänar. Men att man inte ens kan utföra sitt liv är fan katastrof.
Läser en krävande linje (jurist, ironiskt I know), så har inte riktigt råd att tappa 1-2 veckor för att jag inte har en jävla hjärna.

Tilläggas bör att jag är en tjej på 48 kg så dessa 300/mg har slagit ganska hårt på mig. Och nu får man sota för det.

Är det någon som löser detta som funderar på att börja med tram, gör det inte !!

Ja, det är det som är kampen. Överväg att pausa livet ett tag, det räcker med en eller två veckor för dig innan dem värsta symptomen är över.

En vecka kan du gott uppoffra menar jag som har suttit hemma i över 13 månader nu och läker fortfarande efter bensomissbruk så undvik sånt djävulskap också. Försök hitta en lucka i ditt schema där du kan studera lugnt hemma? Utsätter du dig för mer än vad du klarar av är risken att du tar genvägen tramadol igen, inte för att jag tror att du är korkad men du förstår.

Det kommer iallafall att gå över rätt fort om du sköter korten rätt så ha tålamod och var tacksam över insikten du fått att vilja bryta & sluta, känner att det är glädjande besked att bryta nu innan gropen blir större.

Du klarar detta
Citera
2018-03-06, 17:14
  #17
Medlem
Mitt tips är att du ordnar lite diazepam, clonazepam eller alprazolam som du sätter in efter att du klippt tramadolen, du bör kunna gå från 100mg till 0, alt 50mg till 0. Det är egentligen när du når 0mg som det jäkliga börjar om du inte sätter in en vettig dos av någon bensodiazepin. Mitt tips är att du använder diazepam under dagtid och sen kombinerar dia och alpra till natten så du får lite vila.

Mycket otrevligt att drömma riktigt sjuka drömmar samt vakna till i en sjö av svett Tänk bara på att du inte behöver ösa i dig bens utan ställ in dosen så du känner dig symptomfri. Efter ca 1V blir det bättre men räkna med sömnrubbningar under några veckor innan serotonin, dopamin och noradrenalin nivåerna har repat sig.

Tramadol är egentligen en riktig skitmedicin, väldigt få läkare skriver ut den i första hand nu för tiden. Från början fick nästan vem som helst det utskrivet, dessutom var den ju absolut inte beroendeframkallande

2 st EP-anfall han jag också med varav det sista hade kunnat sluta åt helvete, 30 min innan hade jag hämtat upp två kompisar med bilen. Man får liksom ingen förvarning utan det bara händer

Just ja, kratom sägs fungera väldig bra mot opiatavgiftningar. Röda strains anser jag påminna mest om opiater, inte klassat heller så det är bara att beställa om du så önskar
__________________
Senast redigerad av Dynamitbosse 2018-03-06 kl. 17:20.
Citera
2018-03-13, 16:07
  #18
Medlem
lizzzys avatar
Om jag efter en vecka tar 100 mg.
Och tar 100 mg en gång i veckan.
Är kroppen beroende då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback