Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 18:25
  #1117
Medlem
Mosbulles avatar
Sjuka människor de ar alltså.
Hur har de fatt hålla pa sådär alltså?!

Riche bye bye!..
Citera
2018-03-22, 18:27
  #1118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Annars finns detta videoklipp där Anders stolt berättar att Martin och Anders visade sina lemmar för Joe Labero och bad han trolla bort dessa...

https://youtu.be/4Aaopk_viQ0?t=260

4.20 ungefär om länken med aktuell tid inte fungerar. Verkar som Timellbröderna i tid och otid gärna visar upp sina penisar..

Ha ha ha, vilka stolpskott!!
Citera
2018-03-22, 19:04
  #1119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Han verkar tro att om man finns oskyldig i en rättegång så får man skadestånd. Eller ska han anmäla henne för förtal?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lls-for-fortal

En kvinna skrev under hashtaggen #metoo om att en man våldtagit henne. Hon länkade även till mannens inlägg på Facebook. Nu fälls hon för förtal, skriver SVT Nyheter.
Hon döms till det lägsta möjliga antalet dagsböter, 30 stycken, samt att betala 10 000 kronor i skadestånd till mannen.

Tingsrätten menar i domen att det inte framkommit några omständigheter som skulle kunna utgöra rimlig grund för att publicera uppgifterna och därför döms kvinnan för förtal.

Fast det kanske finns rimlig grund för det som skrivits om Martin av Lulu och andra.
Citera
2018-03-22, 19:52
  #1120
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lls-for-fortal

En kvinna skrev under hashtaggen #metoo om att en man våldtagit henne. Hon länkade även till mannens inlägg på Facebook. Nu fälls hon för förtal, skriver SVT Nyheter.
Hon döms till det lägsta möjliga antalet dagsböter, 30 stycken, samt att betala 10 000 kronor i skadestånd till mannen.

Tingsrätten menar i domen att det inte framkommit några omständigheter som skulle kunna utgöra rimlig grund för att publicera uppgifterna och därför döms kvinnan för förtal.

Fast det kanske finns rimlig grund för det som skrivits om Martin av Lulu och andra.

Det blir lätt förvirrat när du blandar in det där caset här. Ska han anmäla badtunnekvinnan för förtal för att hon anmält ett brott? Åklagaren trodde på henne och hon har inte varit offentlig alls.
Eller menar du Lulu? Fast hon har inte anklagat honom för våldtäkt. Så exakt vem ska han anmäla för förtal?
Citera
2018-03-22, 22:54
  #1121
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
Varför skriver du "För falska angivelse måste du bevisa bortom rimligt tvivel att MÄ hittat på hela historien" ?
Hur kan det vara jag som ska bevisa det, det måste väl i så fall vara Martin!
Jag skrev nog i mitt startinlägg om detta, se #1128, att det var Lulu jag avsåg att Martin skulle rikta sin piska mot, det var hon som outade honom i sociala medier.

Sorry om jag varit otydlig i det

Fast hon har väl bara pratat om sina egna upplevelser? Bland annat hiss tafsande och annat. (Hon glömde nämna att Martin var otrogen med henne.)
Våldtäktsanklagelserna kom senare och inte från henne. Tvärtom så skrev hon "Jag anklagar INTE Timell för våldtäkt".
Citera
2018-03-23, 08:19
  #1122
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lls-for-fortal

En kvinna skrev under hashtaggen #metoo om att en man våldtagit henne. Hon länkade även till mannens inlägg på Facebook. Nu fälls hon för förtal, skriver SVT Nyheter.
Hon döms till det lägsta möjliga antalet dagsböter, 30 stycken, samt att betala 10 000 kronor i skadestånd till mannen.

Tingsrätten menar i domen att det inte framkommit några omständigheter som skulle kunna utgöra rimlig grund för att publicera uppgifterna och därför döms kvinnan för förtal.

Fast det kanske finns rimlig grund för det som skrivits om Martin av Lulu och andra.
Ja det är väl inget som i Martin fallet? Kvinnan som anklagar Martin för våldtäkt har vad jag vet aldrig gjort sig känd i media utan det är en vanlig polisanmälan som media har snappat upp.
Citera
2018-03-23, 09:12
  #1123
Medlem
Sockerarters avatar
Har det framkommit vem assistenten i badtunnan är, eller har flashback börjat respektera sekretess?
Citera
2018-03-23, 10:59
  #1124
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja det är väl inget som i Martin fallet? Kvinnan som anklagar Martin för våldtäkt har vad jag vet aldrig gjort sig känd i media utan det är en vanlig polisanmälan som media har snappat upp.

Nej, polisanmälan kom efteråt. Först berättade Expressen om incidenten och kvinnan uttalade sig också anonymt i tidningen. Någon vecka efter det gjorde hon polisanmälan.

Citat:
2017-10-19

Nu kan Expressen berätta nya uppgifter. Flera personer lämnar samstämmiga uppgifter, som alla pekar ut Martin Timell.
Det handlar om en incident i en badtunna med en kvinnlig "Äntligen hemma"-medarbetare. Timell ska ha vidrört kvinnan på ett extremt kränkande vis.
Det var sommaren 2008, strax innan midsommar som inspelningsteamet till "Äntligen hemma" samlades på Martin Timells lantställe på Mjölkö för att ha en avslutningsfest efter avslutad säsong innan alla gick på semester.

https://www.expressen.se/noje/timell...t-i-badtunna-/

Citat:
2017-10-19

Martin Timell anklagas av flera före detta kollegor för sexism, rasism och homofobi. Den manliga profilen, som under många år arbetet med ett av kanalens stora program, flaggskeppet ”Äntligen hemma”, ska vid upprepade tillfällen ha utsatt framför allt kvinnor för sexuella trakasserier och sexuellt ofredande.
En av dem arbetade under en tid som assistent i produktionen. Hon var då ung, ny i branschen och bjuden på en jobbfest tillsammans med flera ur produktionen.
Hon berättar om festen då flera kollegor satt i en badtunna.
– Då sträckte jag mig över tunnan för att ta upp en tändare. När jag böjde mig bakåt tog han hela sin hand innanför mina bikinitrosor och stoppade upp den mellan mina ben, säger hon.


Hör uttalar hon sig i Expressen efter att ha gjort polisanmälan.

Citat:
2017-10-30

Hon kommer aldrig att glömma chocken, raseriet och förnedringen när hon plötsligt kände Martin Timells fingrar innanför bikinibyxorna, i sig, hur han tryckte till.
Efter beskedet från TV4-ledningen att man inte tänker anmäla det sexuella övergreppet i badtunnan väljer nu Martin Timells offer själv att polisanmäla programledarprofilen för våldtäkt.
– Efter tre försök till uppgörelse, så får jag göra jobbet som TV4 borde ha gjort, för länge sedan. Så känner jag. TV4 borde ha anmält detta.

https://www.expressen.se/noje/martin...-for-valdtakt/
Citera
2018-03-23, 11:07
  #1125
Avstängd
Sherberts avatar
Vad tror Ni straffet blir da? Sjalv gissar jag pa frikand alternativt behandling for sitt "sexberoende"...
Citera
2018-03-23, 11:24
  #1126
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Vad tror Ni straffet blir da? Sjalv gissar jag pa frikand alternativt behandling for sitt "sexberoende"...

Att bli dömd för behandling av sitt sexberoende ingår inte i den svenska straffskalan ifall man döms för ett brott.

Straffskalan är 2-4 år för icke grov våldtäkt. Så frikänd eller 2 år är väl det förväntade, för han kan väl inte få någon straffrabatt om han döms?
Citera
2018-03-23, 11:28
  #1127
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Att bli dömd för behandling av sitt sexberoende ingår inte i den svenska straffskalan ifall man döms för ett brott.

OK tack, misstankte nastan det.
Citera
2018-03-23, 12:42
  #1128
Medlem
Citat:
Hon berättar att alla i och runt badtunnan märker vad som händer, och att hon och hennes dåvarande sambo snabbt lämnar badtunnan och går upp mot huset igen, chockade.
Saxat ur Expressen 2017-10-19

Dåvarande sambon sa i förhöret, FUP:en sid 60, att han trodde han var i Bastun då det hände.
Mycket förvirrande, han verkar inte minnas så bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback