Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 13:23
  #13
Medlem
parkråttas avatar
jag tycker att om man ska söka tillstånd ska man va såpass klipsk och rapp i käft att man inte behöver fråga här. Ringer någon halvpundig 20-åring till kommunen "tjena jag vill graffa lite på er vägg, kan jag få prata med någon på tekniska kontoret?"... sånt förstör för alla de seriösare aktörer som faktiskt har något att komma med och möjlighet att lyckas.

Folk har gjort detta i alla år och det funkar ibland. Folk lyckas fixa lagliga väggar osv. Hett tips: föreningsverksamhet. Skaffa kontakter inom kommun. Prata med rätt folk. Engagera dig i flera år. Bygg ett nätverk av folk som brinner för samma sak och folk som tycker ni brinner för det på ett bra sätt. Vips!! Men detta är ingen man ringer och fixar till över en eftermiddag. Föreningar och organisationer som gör sånt här at många års erfarenhet och ofta redan ett kontaktnät inom kulturliv. Och jo, det är STOR skillnad på kommun och kommun.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback