Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 18:52
  #433
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Stor sannolikhet att de kvoterar in pedofiler.
Citera
2018-03-11, 23:51
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det ska du inte vara allt för säker på. Sen valde du att missa poängen. Vet du vem pizzabagaren är t.ex?

Nej, och vad jag vet har det inte förekommit några terrorister i Sverige med pizzabagarbakgrund. Men du kanske har mer koll på det. Jag får intrycket av att du hetsar mot invandrare som grupp. Har du idéer om migrationspolitik och integration ur en konstruktiv synvinkel så kan vi ju diskutera något meningsfullt istället.
Citera
2018-03-12, 00:09
  #435
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Nej, och vad jag vet har det inte förekommit några terrorister i Sverige med pizzabagarbakgrund. Men du kanske har mer koll på det. Jag får intrycket av att du hetsar mot invandrare som grupp. Har du idéer om migrationspolitik och integration ur en konstruktiv synvinkel så kan vi ju diskutera något meningsfullt istället.

Kanske jag har men det är OT. Resten av ditt trams väljer jag att ignorera.
Citera
2018-03-12, 00:52
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kanske jag har men det är OT. Resten av ditt trams väljer jag att ignorera.

Okej. Då ignorerar jag ditt trams också. Kul att vara överens
Citera
2018-03-15, 23:42
  #437
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det finns andra arbetsplatser för det här klientelet.
Varför vill du försvara det som skett?
Tycker du inte att det vore bättre att låta dem diska och plocka bland vuxna individer eller MÅSTE de befinna sig bland barnen i första hand för dig.
Vad är det du försvarar?

Obs! Föräldrarna "klagar" inte.
De protesterar mot lösningar som kan lösas på annat sätt.
Lösningen är INTE att placera dem bland barn i första taget.

Det blir inget problem eller HMF situation om man tar till sig kritiken och inser att lösningen inte var bra när det finns bättre alternativ.

Försvara? Jag ser inget problem med det och inget har väl heller hänt?
Citera
2018-03-16, 22:55
  #438
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Du måste vara en riktigt lågbegåvad idiot. Du tillskriver mig något jag alddrig påstått. Jag vill tvärtom sparka ut varenda en från Europa, både skötsamma som arbetar och kriminella. Dessa biologiska främlingar har inget här att göra.


Skiter fullständigt i vad rasfrämlingar tycker. Ut skall de från Europa. Enbart så kan världen bli bättre och fredligare.

Biologiska främlingar? Är du också en sån där en babbe har satt på nån av dina tidigare flickvänner? Eller är du som Kent Ekeroth och blivit mobbad och fått stryk av babbar

Du vet väl att vi människor är just det bara människor och att ALLA människor har olika dna och är för varandra biologiska främlingar?!
Citera
2018-03-16, 22:58
  #439
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickyP
Kan bero på att muslimer i sin religion tycker de är ok att knulla små barn? Därför vill föräldrarna inte ha dom där kanske.. Som nämns ovan är förskolor kanske inte rätt ställe för krigsskadade pedofiler! Kan du inte själv fatta de så har du nog inga egna barn.......

Vad jag vet så får man inte ligga med någon om man inte är gift inom islam. Du kanske borde läsa Koranen så du kan skillnad på Islam och vad muslimska idioter gör
Citera
2018-03-16, 23:00
  #440
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
En annan grej som irriterar svenskar är när de blir kallade "efterblivna" av invandrare men det är en sidodiskussion.

Här har vi alltså INTE två strävsamma invandrarmän som försöker integrera sig genom att skaffa jobb utifrån sin kompetens utan ett par nyanlända utan språkkunskaper eller tidigare erfarenhet som PLACERATS bland en massa småbarn. Ska man arbeta i en dylik miljö måste man, som tidigare nämnts kunna uppvisa dokumentation att man är ostraffad vilket är fullständigt omöjligt om man nyligen anlänt till Sverige. Vidare är smittsamma sjukdomar såsom TBC relativt vanligt förekommande bland nyanlända.

Så ett litet tips är att sluta "hata" och "avsky" ursprungsbefolkningen i ditt nya land och acceptera att vägen fram i livet är krokigare och med hindersriden om man kommer från en annan kultur och inte behärskar språket än om man är född i sverige. Det är inte rasism utan något som på fackspråk brukar kallas "verkligheten". Deal with it och ta av dig offerkoftan.

Mitt nya land? Jag är mer ursvensk än du kan drömma om.

Sen kallade jag de människor som utrycker sig så för efterblivna inte alla svenskar. Men antar sådana som dig tror de representerar alla svenskar.
Citera
2018-03-16, 23:01
  #441
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Att släppa ut krigsskadade individer utan fastställd identitet bland svenska dagisbarn är själva sinnebilden av att vara efterbliven.


Nej, rovdjur behöver inga anledningar.

Hahaha rovdjur? Var inte så rädd lilla kanin, den stora stygga vargen ska inte äta upp dig
Citera
2018-03-17, 01:06
  #442
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Försvara? Jag ser inget problem med det och inget har väl heller hänt?

Det finns andra arbetsplatser.
Viktigast av allt i den här frågan.
Citera
2018-03-17, 21:05
  #443
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Nu börjar eliten att skicka muslimska nyanläda män till våra barns förskolor via olika lönedumpande åtgärder. I Ystad protesterade föräldrarna mot detta, så Ahmed och Mahmoud fick sluta.


https://www.expressen.se/kvallsposte...sitt-ursprung/

All heder åt dessa föräldrar. Muslimska och rasfrämmande män på svenska dagis som tar hand om vita svenska barn. Nej! Detta är oacceptabelt. Bra agerat av föräldrarna.

Vill PK-eliten har massa ensamkommande män bland sina barn, så varsågod, men övriga gör rätt som protesterar. Vad tycker ni, kära vita människor?

När jag ville jobba på dagis, sa de till mig att jag MåSTE ha utdrag från belastningsregistret - så jag frågar mig själv hur är det möjligt att de människor som kommer t.ex. fran Afghanistan kan bevisa det, att de är t.ex. inte pedofiler...
Citera
2018-03-17, 21:44
  #444
Medlem
MinStyvpappas avatar
När Sjöbo kommun anställde en nyanländ person som saknade papper på att han inte var farlig för barnen räddade tre familjer sina barn. Majoriteten föräldrar valde politiskt korrekt att riskera sina barns säkerhet genom att låta dom gå kvar

http://www.skd.se/2018/03/16/nyanlan...fran-forskola/
Citat:
Nyanländ fick föräldrar att flytta barn från förskola

En av föräldrarna startade i januari ett upprop på nätet. Där skriver kvinnan att det är fel av kommunen att anställa någon som inte kan visa upp ett utdrag ur belastningsregistret från den tiden som de inte bott i Sverige när man begär det från svenskar.
”Detta ska gälla för alla, oavsett nationalitet eller hemland.”

Han bekräftar att de bjöd in de tre föräldrar som protesterat mot den nyanlände på förskolan.

Familjerna valde efter detta att flytta sina barn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback