Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 10:33
  #121
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Nej, de jobbar på en förskola bland disken. Anledningen att de inte behöver lämna registerutdrag är för att de - om personalen gör sitt jobb - aldrig kommer vara lämnade ensamma med barnen oavsett vilket. Man kan inte sparka folk för att de eventuellt är pedofiler och eventuellt kan begå övergrepp om ordinarie personalen eventuellt kommer begå tjänstefel. Det blir lite långsökt.
Varenda en inom kommunal verksamhet är tvingade att visa ett registerutdrag.
Kommuner får ej anställa personer som ej visat register.
Om kommuner gör det så åker de på rejäl blåsning om det händer något.

Sluta för fasiken att skydda det dysfunktionella.
Citera
2018-03-06, 10:33
  #122
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är du som gnäller.
Nu handlar allt om vilka som får passera gå och utan att kontrolleras eftersom de inget har att kontrollera.
De man ej kan kontrollera skulle jag , om jag vore politiker, se till att inte fick ha tillträde till ett område som detta.

Det finns andra områden de kan lära sig svenska och komma in i det svenska samhället.
Här ger man sig på barn som inte har någon talan.
Jo du vill dömma utan bevis bra där? Som jag skrev jobbade några tjejer från polen på ett dagis gäller det samma för dom tycker du att de borde aldrig fått det jobbet?
Citera
2018-03-06, 10:34
  #123
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
HAHA ni försöker verkligen vända och vinkla allt för att hitt något att lipa för. Bakgrundskontroller haha det är inte säpo dom skal jobba för. Det är ett utdrag från belastningsregistret som lämnas in och det kan väl flyktingarna också gör det är bara att dra ut ett sådant och se på. Eller måste alla som jobbar med barn vara födda i sverige för att inte luckor där brott kan ha begåts kan finnas?
Var ingen som klaga på ett par tjejer från Polen som jag kände och jobbade på dagis.

Ja din dumme fan. Det är just det som är problemet. Invandrare vars bakgrund inte kan kontrolleras ska inte ha bl a på dagis att göra. De ska inte vara någonstans där säkerhetskontroller görs eller så kan säkerhetsontrollerna lika gärna slopas för alla.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Eller måste alla som jobbar med barn vara födda i sverige för att inte luckor där brott kan ha begåts kan finnas?.

Ja, idioten. Överhuvudtaget behövs ingen invandring till Sverige, allra minst från Afrika och från mellanöstern.
Citera
2018-03-06, 10:36
  #124
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Inte så länge det finns arbetslösa svenskar som kan ta jobben i första hand.

Det köper jag.
Men när de nu, tyvärr, har kommit till Sverige, måste de integreras på något sätt.
Citera
2018-03-06, 10:36
  #125
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Jo du vill dömma utan bevis bra där? Som jag skrev jobbade några tjejer från polen på ett dagis gäller det samma för dom tycker du att de borde aldrig fått det jobbet?
Polska kvinnor är mig veterligen inte överrepresenterade vad avser sexualbrott....
Citera
2018-03-06, 10:37
  #126
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Det finns alternativ nummer två och det är att de åker hem.

Det håller jag helt med om. Men det var inte frågan här.
Citera
2018-03-06, 10:37
  #127
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Jo du vill dömma utan bevis bra där? Som jag skrev jobbade några tjejer från polen på ett dagis gäller det samma för dom tycker du att de borde aldrig fått det jobbet?
Nu pratar vi om MÄN som fått passera gå utan kontroll.
I kommunala verksamheter krävs utdrag från straffregister.
Inte i det här fallet och tydligen inte bland de här två Polska kvinnorna du snackar om, eller?
Har du inte ens förstånd att ifrågasätta det systemet???
Är vi inte lika inför lagen?
Ser du inte verkligheten.

Det enda du har förstånd att ifrågasätta är dem som fortfarande är funktionella i skallen.
Stackars dig....
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-03-06 kl. 10:43.
Citera
2018-03-06, 10:37
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Nu börjar eliten att skicka muslimska nyanläda män till våra barns förskolor via olika lönedumpande åtgärder. I Ystad protesterade föräldrarna mot detta, så Ahmed och Mahmoud fick sluta.


https://www.expressen.se/kvallsposte...sitt-ursprung/

All heder åt dessa föräldrar. Muslimska och rasfrämmande män på svenska dagis som tar hand om vita svenska barn. Nej! Detta är oacceptabelt. Bra agerat av föräldrarna.

Vill PK-eliten har massa ensamkommande män bland sina barn, så varsågod, men övriga gör rätt som protesterar. Vad tycker ni, kära vita människor?

Vidriga föräldrar! Häng ut dem i media!
Citera
2018-03-06, 10:40
  #129
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja din dumme fan. Det är just det som är problemet. Invandrare vars bakgrund inte kan kontrolleras ska inte ha bl a på dagis att göra. De ska inte vara någonstans där säkerhetskontroller görs eller så kan säkerhetsontrollerna lika gärna slopas för alla.



Ja, idioten. Överhuvudtaget behövs ingen invandring till Sverige, allra minst från Afrika och från mellanöstern.
Ja vem skal ta dom jobben då din pajas? Svenskar brukar inte vilja ha den typ av jobb därför är det många invandrare som jobbar inom den branschen så det är nog bäst att du vänjer dig gosse.
Citera
2018-03-06, 10:40
  #130
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Själv tycker jag att man borde sprida namnen på dessa idioter till föräldrar men sån är jag. Förhoppningsvis får grabbarna jobb någon annanstans där folk inte är lika fördomsfulla. Å andra sidan är det inte lätt för nån kille alls att jobba på förskola oavsett om man är svensk eller inte. Så det var antagligen fel plats från början.

Pedofiler stöttar varandra. Att skicka män från pedofila kulturer till dagis är helt vansinnigt. Häng ut döskallarna i kommunen som tagit beslutet.
Citera
2018-03-06, 10:40
  #131
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Ja det var väl sånt dom höll på med diska, städa? Sen så barnen dör inte av att leka med en flykting!

Barn dör inte av att bli lekta med en fet, skallig, ensamstående 40-åring heller. Men överlämna du ditt barn, om du får något, i händerna på honom med samma motivering.
Citera
2018-03-06, 10:43
  #132
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Det köper jag.
Men när de nu, tyvärr, har kommit till Sverige, måste de integreras på något sätt.


Nej vi behöver inte integration eftersom de är för alldeles för många för att det ska vara möjligt att integrera. De ska skickas hem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback