Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 20:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
jag tror att felen du ser (som hur den går ihop med gamla tatueringen) är nåt som bara du tänker på och ingenting som folk i allmänhet tänker på, jag skulle gissa att när det gäller tjejer så handlar det mer om ATT man är tatuerad, snarare än motivdetaljer i sig dvs dom kommer inte störa sig på det du stör dig på.

Jo det är väl iofs sant, men i mitt huvud så ser alla det jag ser.. men jag tror som sagt allt bara sitter i mitt huvud, problemet är bara att jag inte vet hur jag ska ändra på mitt tankesätt och sluta bry mig om vad andra tycker..
Citera
2018-03-05, 22:45
  #14
Medlem
CH-CHALKs avatar
Hur jävla nervig är du? Jag har själv gjort en hel sleeve på mig själv, dock är jag väldigt duktig på att rita/måla. Men det är väldigt långt ifrån perfekt, jag skiter dock i vad andra människor tycker helt och hållet och är bara nöjd över att jag åstadkommit det helt på egen hand. Det har ju dock inte du...
Citera
2018-03-05, 23:01
  #15
Medlem
Ganska nervig uppenbarligen.. nej men de konstiga är att så fort de kommer till va folk tycker om min personlighet så skiter jag fullständigt i deras åsikt och egentligen bryr jag mig inte ett skit av va de tycker om min tatuering heller, eller de är ju klart man VILL att folk ska tycka att den ser bra ut men som sagt, jag är rätt förvirrad i detta och är väl bara lite för hård mot mig själv helt enkelt.
Citera
2018-03-06, 07:15
  #16
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyyne
Hallå! Har dragit mig en del för att skriva detta inlägg då jag inte har pratat med någon i min närhet om detta än men iallafall, here we go.

Jag har på senaste tiden mått så sjukt jävla dåligt, jag har mått dåligt förr men på en klart mildare nivå.
Detta började efter att jag fortsatte på min tatuering och gick från en såkallad halvsleeve till en helsleeve för några månader sen. Jag tänkte igenom allt noggrant och är nöjd med det mesta av tatueringen men det finns även en hel del jag inte är nöjd med och det är speciellt hur den går ihop med den gamla tatueringen jag hade. Den gamla tatueringen har jag alltid älskat men nu helt plötsligt börjar jag tveka på den också.. mina tankar går upp och ner och ibland kan jag kolla på tatueringen och tänka ”fan den är inte så ful ändå” medans vissa andra dagar önska jag att jag kunde få bort hela skiten.
Han som gjorde denna tatuering är väldigt duktig och har hållt på i många många år men här så kände jag att han gjorde det slarvigt.
Efter detta så har jag som sagt mått så sjukt dåligt, vill inte gå upp på morgonen vill bara ligga inne och gömma mig ifrån alla människor, jag har svårt att koncentrera mig på skolan(högskolan) men även svårt med att lyssna på andra när dem pratar för de ända jag tänker på är tatueringen och hur jag kan fixa den.
Jag känner att jag aldrig kommer få någon tjej med denna tatuering (även fast jag haft sexuellt umgänge med 4 st efter att ja skaffade den) men de känns som att jag bara duger för ett ligg.
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till.. kommer detta gå över? Kommer man alltid känna såhär? Är det någon där ute som kan relatera till min situation?
Jag vet att jag såklart bara har mig själv att skylla för jag lät tatueraren köra sin egen stil och jag vet att man ska tänka till ordentligt innan man tatuerar sig men kände verkligen att jag hade gjort det.
Ni med negativa kommentarer som att ”där ser du, så går det när man gaddar sig” snälla håll er borta, jag älskar tatueringar och har alltid gjort, vill fortfarande ha en sleeve men tycker bara inte att just denna är 100% välgjord.
Med vänlig hälsning, en förvirrad ung man.

Troll finns det gott om det jag
Citera
2018-03-06, 09:20
  #17
Medlem
Callebiltes avatar
Ja vem fan har inte en tatuering som man inte ångrar?

Ett gott råd är att aldrig tatuera sig när man är dyngrak eftersom det kan leda till kraftigt överdimensionerade tatueringar på mindre lämpade ställen...
Citera
2018-03-07, 12:44
  #18
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Välkommen till klubben min vän.

Tatueringar idag är ett jävla problem enligt mig. Att ångra tatueringar är så sjukt vanligt och det är så lätt hänt att man gör det när man inte är i sitt sinnes fulla bruk. Det borde finnas galet mycket regler och åtgärder innan man får göra tatueringar. Tycker inte det är ett fullt hederligt arbete längre. Om du jobbar som tatuerare har du sånt sjukt stort ansvar för en annan människas psykologiska välmående.

Du får se det som en utmaning att lära dig acceptera att den sitter på huden nu och för alltid. Man får iallafall nya perspektiv och förståelse för andra människor med ångest över sina tatueringar.

En tröst är att det bara är ovärdiga tjejer som skulle dissa dig för en tatuering och så länge du älskar dig själv tillräckligt som kommer det finnas tjejer som gör det. Fokusera på att älska dig själv mannen och acceptera ditt öde!
Citera
2018-03-07, 22:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Välkommen till klubben min vän.

Tatueringar idag är ett jävla problem enligt mig. Att ångra tatueringar är så sjukt vanligt och det är så lätt hänt att man gör det när man inte är i sitt sinnes fulla bruk. Det borde finnas galet mycket regler och åtgärder innan man får göra tatueringar. Tycker inte det är ett fullt hederligt arbete längre. Om du jobbar som tatuerare har du sånt sjukt stort ansvar för en annan människas psykologiska välmående.

Du får se det som en utmaning att lära dig acceptera att den sitter på huden nu och för alltid. Man får iallafall nya perspektiv och förståelse för andra människor med ångest över sina tatueringar.

En tröst är att det bara är ovärdiga tjejer som skulle dissa dig för en tatuering och så länge du älskar dig själv tillräckligt som kommer det finnas tjejer som gör det. Fokusera på att älska dig själv mannen och acceptera ditt öde!
Ja tyvärr känns det som att en hel del tatuerare slarvar med sitt jobb..
Det är väl bara försöka ta sig ur denna skit, en vacker dag kanske ångesten släpper! Tack för tipsen, det hjälper 🙏
Citera
2018-03-09, 13:40
  #20
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyyne
Ja tyvärr känns det som att en hel del tatuerare slarvar med sitt jobb..
Det är väl bara försöka ta sig ur denna skit, en vacker dag kanske ångesten släpper! Tack för tipsen, det hjälper 🙏


Inga problem. Ångesten avtar det lovar jag foukusera inte så mycket på det. Destu mer negativ energi du ger situationen destu mer märker folk det. Jag tycker en av mina tatueringar är helt jävla galen men folk som får se den ser den aldrig likadant som jag. (its all in your head)
Citera
2018-03-15, 20:03
  #21
Medlem
Usch va jobbigt, jag lider med dig att du fått sån känsla måtte jag aldrig få densamma
Citera
2018-03-16, 00:11
  #22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Tatueringa får man alltid ångra förr eller senare. Them's the rules.

Sen kan man gilla Tatueringar för det. Bara man är medveten.
Citera
2018-03-31, 23:22
  #23
Medlem
Brandon Boyds avatar
Min relation till mina tatueringar verkar gå hand i hand med hur jag mår i övrigt. Mår jag dåligt hatar jag dem, men när jag mår strålande älskar jag dem. Nu när de är där de är försöker jag ägna så lite tid åt att grubbla över dem som möjligt, och fokusera på mitt generella välmående.

Så om jag vore du skulle jag försöka acceptera tatueringen, och allt annat som är du, och fokusera på att trivas så bra som möjligt i livet.
Citera
2018-04-13, 18:44
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tatueringa får man alltid ångra förr eller senare. Them's the rules.

Sen kan man gilla Tatueringar för det. Bara man är medveten.

Min uppfattning är snarare att man lär sig att leva med dem, och detta gäller oavsett vad deras ägare inledningsvis tyckte om dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback