Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 18:56
  #1
Medlem
Så jag har skaffat en förstärkare med golvhögtalare, kopplade en HDMI från mitt GTX 1060 grafikkort till en ingång på förstärkaren och allt lirade på bra. Efter jag sedan kopplat ur HDMI kabeln till min TV en en stund (de ska få varsin HDMI kabel senare) och sedan koppla tillbaka till förstärkaren så visar den i windows "ljud" att inget är ikopplat? Inget ljud såklart heller. Har trippelcheckat ingångar osv.
Kopplar in en aux kabel och ställer in AUX på förstärkaren får jag dock ljud, men ENDAST om HDMI kabeln är ikopplad samtidigt(????). Skulle gärna ha att det spelar på antingen endast HDMI eller endast aux, och alltid fungera. Onkyo förstärkare och windows 7.
https://ibb.co/cMQfDS Borde stå inkopplat på Nvidia output.
Citera
2018-03-05, 19:05
  #2
Medlem
Glowhetics avatar
Sätt den som standarenhet för uppspelning.
Citera
2018-03-06, 11:53
  #3
Medlem
Ett vanligt fel med USB, HDMI och andra gränssnitt är att de kan tappa signalen lite hur som. Ingen vet vad det beror på, men lösningen brukar vara att dra ur kontakten, vänta några sekunder och koppla in allt igen. I ditt fall måste du se över om du använder rätt uppspelningsenhet eller utgång.
Citera
2018-03-07, 23:47
  #4
Medlem
Den var som standardenhet eller gick inte att klicka i eftersom rutan var grå. Nu fungerar det tydligen utan HDMI men med AUX så kör med det sålänge. Rätt säker på att jag använt rätt enhet och ingång osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback