Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 15:58
  #13
Medlem
cyber_zekes avatar
Det är ganska lätt att ta dig, även om du använder wi-fi. Då räcker det att ägaren går in i sin router och hittar en Mac adress som inte hör hemma där, de brukar även kopplas ett namn till den adressen, så har du döpt datorn till "Nisses dator" se till att byta det innan du kopplar upp dig på grannens wi-fi. Så blir det lite svårare att hitta dig.
Citera
2018-03-11, 20:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brale
Kanon! Det var så jag tänkte mig det Ja vanliga RJ45.

Jag har nu gjort detta och min polare som jag hijackar nätet från, har internet som funkar så det verkar funka i den ändan. Den bärbara datorn som jag har nere i switchrummet har inte internet än, står nått om ogiltigt IP. Får väl vänta en stund och se.

Operatören delar väl bara ut en IP adress och då är det kört såvida du inte ansluter en router istället för en switch.
Citera
2018-04-03, 07:37
  #15
Medlem
Brales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Operatören delar väl bara ut en IP adress och då är det kört såvida du inte ansluter en router istället för en switch.

Du har rätt, endast en ip adress. Men hur kan jag ansluta en router där nere och en som min granne där uppe måste ha för sitt ändamål? Typ två routrar på en och samma anslutning, går det?
Citera
2018-04-03, 17:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brale
Du har rätt, endast en ip adress. Men hur kan jag ansluta en router där nere och en som min granne där uppe måste ha för sitt ändamål? Typ två routrar på en och samma anslutning, går det?

Det går att seriekoppla två stycken routrar genom att ansluta WAN till LAN på enheterna. Om din granne är en gammal tant eller okunnig person så märks det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback