Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 15:09
  #1
Medlem
Goldmanns avatar
Har ett problem med ljudet på nedladdade filmer. Fungerar perfekt när jag ser de på datorn, ljudet är klart och tydligt. Men när jag ser dem på TV:n antingen via en mediaspelare eller via datorn (HDMI) så blir ljudet superdåligt. Grötigt och måste dra upp ljudet på max på TV:n för att höra.
Laddar bara stora filer av så bra kval som möjligt.
Citera
2018-03-05, 15:30
  #2
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Har ett problem med ljudet på nedladdade filmer. Fungerar perfekt när jag ser de på datorn, ljudet är klart och tydligt. Men när jag ser dem på TV:n antingen via en mediaspelare eller via datorn (HDMI) så blir ljudet superdåligt. Grötigt och måste dra upp ljudet på max på TV:n för att höra.
Laddar bara stora filer av så bra kval som möjligt.

Låter som att du försöker titta på något som har surround sound och att din TV vill framställa det som stereo, dvs. delar av ljudet spelas inte upp. Borde gå att hitta en inställning för detta.
Citera
2018-03-05, 15:31
  #3
Medlem
Lägger du in filerna på mediaspelaren(läser från nätet) eller streamar du till den från datorn?
Har TVn bra ljud i övrigt från datorn och mediaspelaren?
Är ljudet lågt på filerna så du höjer högt i datorn?
Citera
2018-03-05, 19:48
  #4
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Låter som att du försöker titta på något som har surround sound och att din TV vill framställa det som stereo, dvs. delar av ljudet spelas inte upp. Borde gå att hitta en inställning för detta.

Filmerna har säkert/kanske surroud men TVn som är helt modern borde ju begria att den inte har ngt surraund inkoplad. (Samsung) Hittar ingen inställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Lägger du in filerna på mediaspelaren(läser från nätet) eller streamar du till den från datorn?
Har TVn bra ljud i övrigt från datorn och mediaspelaren?
Är ljudet lågt på filerna så du höjer högt i datorn?

Spelar ingen roll om jag kör via mediaspelare som har en HD inbygd eller om jag kör från datorn via HDMI.
Måste vara ngt jä¤la inställning på TVn men jag hittar inte den.
Citera
2018-03-06, 08:16
  #5
Medlem
Fungerar allt annat bra som spelas direkt via TVn? ex Youtube, Netflix osv..

Vilken TV är det du har?
Citera
2018-03-06, 09:32
  #6
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Fungerar allt annat bra som spelas direkt via TVn? ex Youtube, Netflix osv..

Vilken TV är det du har?
Allt fungerar som det skall. Bara nedladdat fungerar inte vare sig jag kör fr spelaren (kopierat till dess HD) eller via datorn (HDMI). Har en 3 år gammal Samsung top line.
Citera
2018-03-06, 10:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Allt fungerar som det skall. Bara nedladdat fungerar inte vare sig jag kör fr spelaren (kopierat till dess HD) eller via datorn (HDMI). Har en 3 år gammal Samsung top line.


Om du skulle streama en DVD/BR skiva från din dator, via ett media server program (ex PMS), och köra detta på din TV, skulle ljudet bli bra eller dåligt då?
Citera
2018-03-06, 20:09
  #8
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Om du skulle streama en DVD/BR skiva från din dator, via ett media server program (ex PMS), och köra detta på din TV, skulle ljudet bli bra eller dåligt då?
Inte provat. Har nog inte ens en DVD/BR. Skall se om jag hittar ngn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback