Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 13:22
  #1
Medlem
Bergatroll1s avatar
Behöver lite råd inför att jag ska köpa en laptop istället för den iMac 21,5 tum 2017-års modell jag nu har.

Innan jag köpte iMac'en så tittade jag också på Lenovo Ideacentre som ett möjligt alternativ och nu när jag tittar på en laptop istället så skulle jag väl tro att det är någon slags motsvarighet till Ideacentre som jag hittar i Ideapad?

Skulle ni föredra någon annan än dessa nämnda datorer som står i rubriken och isåfall av vilken anledning?. Kan tilläggas att jag letar efter en dator i prisklassen 0 - 12 500:- ca.

Vill ha en dator:

*Där jag kan ha många flikar öppna utan att det ska bli laggigt
*Där responstiden är snabb när jag klickar mig fram på saker och ting även vid mer krävande saker.
*Där jag kan ha igång flera krävande program samtidigt utan att datorn eller något utav programmen ska saktas ner eller lagga.
*Som funkar bra för bildredigering, rätt färger osv.
*Bra bild och ljud när det kommer till multimedia, men där anar jag att de flesta datorer håller måttet.
*Som funkar att spela datorspel på, dock ingen gamingdator då det inte är något primärt som jag kommer att syssla med.
*Som funkar bra för webbutveckling då det är något som jag vill ägna tid åt att lära mig.
*Som klarar av många krävande program

Om inte någon annan än dessa nämnda datorer, räcker 320 (misstänker att det inte gör det) eller bör jag gå upp till 700-modellen?
__________________
Senast redigerad av Bergatroll1 2018-03-05 kl. 13:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback