Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-07, 15:06
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Men om det är så som du säger, vad ska jag göra egentligen? Har ignorerat hans tidigare sms, så känns lite konstigt att höra av sig nu.
Han är 25 år, Nej vi bor i samma stad. För att han smsar mig? Jag tog ju initiativet till att fråga om han ville ses en stund.

Så sant, du tog ju initiativ till att faktiskt ses.
Då återstår två alternativ, och båda är jobbiga på sitt sätt:
1.) du beslutar att du inte vill inte ha honom = dumpa
2.) du beslutar att du vill ha honom = säg det och se om det kommer någon reaktion ut ur den förväxta pojken.

Endast du kan känna vad som är rätt, men jag tycker ju att det lutar mot alternativ 1, men det var väl kanske inte därför du startade tråden... Lycka till med vad du beslutar dig för.
Citera
2018-03-07, 18:27
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Hmm... nu känns det konstigt att skriva till honom i och med att jag inte har svarat på hans tidigare sms..

Om du vill ta det här någonstans får du strunta i det. I sådana fall får du ge honom en sista chans, men se verkligen till att konfrontera honom.

Är han svår att prata med i verkligheten? En del blyga killar kan nämligen vara en person på nätet och någon annan i verkligheten. Många gånger tror personen i fråga att den är otillräcklig eller ointressant för den som dejtar honom och måste dra på "masken". Det finns även de som tror att det är bättre att ignorera någon man i grund och botten verkligen tycker om för att kort därpå plötsligt vara klängig. Många gånger handlar det om en nervositet som har sin rot i att personen i fråga är oerfaren och inte särskilt trygg i den typen av situationer. Ingen är trygg de första gångerna man gör något man aldrig har gjort eller sällan har gjort. Du har berättat att han aldrig har haft en flickvän så det verkar ju stämma på honom.

Få honom att öppna upp sig. Det gör du bäst genom att få honom att känna sig trygg. Om han är otrygg i situationen får du se till att skapa en atmosfär som passar ditt mål. Hur då? Det vet du själv bäst med tanke på att ni har haft stunder som uppenbarligen triggat ett intresse från båda sidorna. Berätta vad du själv känner.

Stäm en träff med honom och gör ett sista försök. Om inget händer så vet du i alla fall att du har gjort det du kunnat.
Citera
2018-03-07, 18:51
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Så sant, du tog ju initiativ till att faktiskt ses.
Då återstår två alternativ, och båda är jobbiga på sitt sätt:
1.) du beslutar att du inte vill inte ha honom = dumpa
2.) du beslutar att du vill ha honom = säg det och se om det kommer någon reaktion ut ur den förväxta pojken.

Endast du kan känna vad som är rätt, men jag tycker ju att det lutar mot alternativ 1, men det var väl kanske inte därför du startade tråden... Lycka till med vad du beslutar dig för.
2b. Fortsätt slö-sms:a lite ibland och spara honom som ett potentiellt "booty call", in case du behöver ett skott i råttan och inte får tag på ngn annan (det är lugnt, tjejer gör sånt och det är helt ok). Haken med det är möjligen att det lätt spårar ur i en önskan om ngt mer (från bägge sidor).
Citera
2018-03-07, 19:27
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Så sant, du tog ju initiativ till att faktiskt ses.
Då återstår två alternativ, och båda är jobbiga på sitt sätt:
1.) du beslutar att du inte vill inte ha honom = dumpa
2.) du beslutar att du vill ha honom = säg det och se om det kommer någon reaktion ut ur den förväxta pojken.

Endast du kan känna vad som är rätt, men jag tycker ju att det lutar mot alternativ 1, men det var väl kanske inte därför du startade tråden... Lycka till med vad du beslutar dig för.

Jag vill inte vara för på och hade hellre valt nummer 1. Nu skickar han ytterligare två bilder till mig trots att jag inte svarat på hans tidigsre sms. Jag blir galen!
Citera
2018-03-07, 19:32
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vituperio
Om du vill ta det här någonstans får du strunta i det. I sådana fall får du ge honom en sista chans, men se verkligen till att konfrontera honom.

Är han svår att prata med i verkligheten? En del blyga killar kan nämligen vara en person på nätet och någon annan i verkligheten. Många gånger tror personen i fråga att den är otillräcklig eller ointressant för den som dejtar honom och måste dra på "masken". Det finns även de som tror att det är bättre att ignorera någon man i grund och botten verkligen tycker om för att kort därpå plötsligt vara klängig. Många gånger handlar det om en nervositet som har sin rot i att personen i fråga är oerfaren och inte särskilt trygg i den typen av situationer. Ingen är trygg de första gångerna man gör något man aldrig har gjort eller sällan har gjort. Du har berättat att han aldrig har haft en flickvän så det verkar ju stämma på honom.

Få honom att öppna upp sig. Det gör du bäst genom att få honom att känna sig trygg. Om han är otrygg i situationen får du se till att skapa en atmosfär som passar ditt mål. Hur då? Det vet du själv bäst med tanke på att ni har haft stunder som uppenbarligen triggat ett intresse från båda sidorna. Berätta vad du själv känner.

Stäm en träff med honom och gör ett sista försök. Om inget händer så vet du i alla fall att du har gjort det du kunnat.

Det verkar vara så som du säger. Tack för ett utförligt svar! Jag vill ha honom men vill inte vara klängig, han skickade precis två bilder till trots att jag har ignorerat hans sms sedan måndag. Hur konfronterar jag honom? Det blir svårt då han skickar bilder till mig och inte en text.
Han kommer ju tro att jag dragit ut/ funderat på vad som hände tills nu. Det visar ju att jag bryr mig och jag är antagligen rädd för att visa att jag faktiskt bryr mig. Jag har gjort det misstaget en gång med en annan kille och det sket sig.. många uppskattar inte ärlighet nuförtiden, jag är samtidigt så jävla trött på dessa ”spel”’.
Citera
2018-03-07, 19:37
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vituperio
Om du vill ta det här någonstans får du strunta i det. I sådana fall får du ge honom en sista chans, men se verkligen till att konfrontera honom.

Är han svår att prata med i verkligheten? En del blyga killar kan nämligen vara en person på nätet och någon annan i verkligheten. Många gånger tror personen i fråga att den är otillräcklig eller ointressant för den som dejtar honom och måste dra på "masken". Det finns även de som tror att det är bättre att ignorera någon man i grund och botten verkligen tycker om för att kort därpå plötsligt vara klängig. Många gånger handlar det om en nervositet som har sin rot i att personen i fråga är oerfaren och inte särskilt trygg i den typen av situationer. Ingen är trygg de första gångerna man gör något man aldrig har gjort eller sällan har gjort. Du har berättat att han aldrig har haft en flickvän så det verkar ju stämma på honom.

Få honom att öppna upp sig. Det gör du bäst genom att få honom att känna sig trygg. Om han är otrygg i situationen får du se till att skapa en atmosfär som passar ditt mål. Hur då? Det vet du själv bäst med tanke på att ni har haft stunder som uppenbarligen triggat ett intresse från båda sidorna. Berätta vad du själv känner.

Stäm en träff med honom och gör ett sista försök. Om inget händer så vet du i alla fall att du har gjort det du kunnat.

Den dagen då vi sågs, när han var full och jag var nykter så kände jag att han blev stressad/blyg då han hade lite svårt för att titta på mig, han pratade liksom fort och råkade stamma någon gång också.. har aldrig träffat honom HELT nykter.
Citera
2018-03-07, 19:40
  #43
Medlem
Skippa honom. Jag skulle aldrig tagit en sådan kille men så är jag också en tjej utan social fobi så jag kan hitta en ny
Citera
2018-03-12, 17:48
  #44
Medlem
Pan-Everts avatar
Glöm den där killen.
Verkar inte vara rätt för dig och han beter sig respektlöst mot dig.
Du bor i Sverige och här finns det en gigantisk pool av singelkillar, bara att leta vidare.

Lycka till.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback