Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-05, 01:21
  #1
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Först var det Kanada och Österrike, nu Tyskland.

Kristin Rose-Moehring, jämställdshetskommisionär sedan 2001, la förslaget att stryka mans-relaterade ord i tyska nationalsången. Hon tycker att man (hehe) bör ändra Vaterland (fädernesland) till Heimatland (hemland).

https://www.reuters.com/article/us-g...-idUSKBN1GG0MC

Jag kollade på Vasaloppet idag och tänkte att hoppas inte skylten i målgången "I fädernes fotspår" eller vad det står blir utbytt av samma anledning.

Kan inte tyska flickor ha ett faderland också?
Citera
2018-03-05, 04:40
  #2
Medlem
sfrges avatar
"I den könlöse, henpersonens fotspår för framtidens segrar"
Citera
2018-03-05, 05:16
  #3
Medlem
NovaOculuss avatar
Här är mitt bidrag till sveriges nästa national sång. Den är henifierad och HBTQ-certifierad.

Du gamla pronomen, du könslösa ord
Du öppna, du neutrala toa
Jag hälsar hen, mest inkluderande uppå jord
Din hen, ditt kön och dina gränser öppna
Din hen, ditt kön och dina gränser öppna

Du trampar på tårna från brunblåa dar,
då berömt dina bidrag flög över jorden.
Jag vet vad jag är och jag blir vad jag vill.
Ja, jag vill in på andra toaletten
Ja, jag vill in på andra toaletten.
Citera
2018-03-05, 09:39
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
... Heimatland (hemland).

....

Du stavade fel, det heter nu "Henland"

Tycker för övrigt detta är något av det allra löjligaste man kan ägna tid åt...
Att såga sönder historian och ersätta den med en regnbåge...
Citera
2018-03-05, 09:40
  #5
Medlem
Som-Gjutens avatar
Nästa steg blir väl att man i USA inte längre får lov att referera till "our founding fathers" men istället säga "our founding faggots" eller dylikt för att det ska låta inkluderande
Citera
2018-03-05, 09:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Först var det Kanada och Österrike, nu Tyskland.

Kristin Rose-Moehring, jämställdshetskommisionär sedan 2001, la förslaget att stryka mans-relaterade ord i tyska nationalsången. Hon tycker att man (hehe) bör ändra Vaterland (fädernesland) till Heimatland (hemland).

https://www.reuters.com/article/us-g...-idUSKBN1GG0MC

Jag kollade på Vasaloppet idag och tänkte att hoppas inte skylten i målgången "I fädernes fotspår" eller vad det står blir utbytt av samma anledning.

Kan inte tyska flickor ha ett faderland också?

Även jag såg starten på Vasaloppet och noterade att det var kanske en av tio startande som var kvinnor.

Det är män som insperieras av fädrens spår. Väldigt få kvinnor relativt sett.
Citera
2018-03-05, 09:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Här är mitt bidrag till sveriges nästa national sång. Den är henifierad och HBTQ-certifierad.

Du gamla pronomen, du könslösa ord
Du öppna, du neutrala toa
Jag hälsar hen, mest inkluderande uppå jord
Din hen, ditt kön och dina gränser öppna
Din hen, ditt kön och dina gränser öppna

Du trampar på tårna från brunblåa dar,
då berömt dina bidrag flög över jorden.
Jag vet vad jag är och jag blir vad jag vill.
Ja, jag vill in på andra toaletten
Ja, jag vill in på andra toaletten.
Hahaha .Skulle dock byta ut kön mot hjärta på meningen Din hen, ditt kön och dina gränser öppna så att det blir. Din hen, ditt hjärta och dina gränser öppna. Sen måste vi skriva ut en arabisk och persisk version och blir riktig progresiva samt några afrikanska trumslag
Citera
2018-03-05, 15:45
  #8
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Hahaha .Skulle dock byta ut kön mot hjärta på meningen Din hen, ditt kön och dina gränser öppna så att det blir. Din hen, ditt hjärta och dina gränser öppna. Sen måste vi skriva ut en arabisk och persisk version och blir riktig progresiva samt några afrikanska trumslag
Tack för ditt bidrag! Det var min första version sådär när manin slår till.

Det behövs även en rapparduo med sexuell ambivalens att framföra den här skapelsen.
Citera
2018-03-06, 13:29
  #9
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-03-06, 13:42
  #10
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Kan konstateras att det inte bara är i Sverige där sökta "könsmarkörer" jagas med högafflar och facklor. Det finns en "Lapport" överallt. För övrigt bra att byta namn på Lapporten. Den borde stavas Lappporten.
Citera
2018-03-06, 13:49
  #11
Medlem
Merkel avslog väl märkligt nog det, om nu hon har något att säga till om i den frågan.

Jag tycker det bevisar att galenskapen inte bara är i Sverige utan att det finns en agenda i hela västvärlden att krossa vår historia, vår kultur, våra traditioner och vårt arv. Därmed är det per definition en konspiration. Vissa har identifierat vilka individer/strukturer som ligger bakom konspirationen, medan andra ännu inte vaknat.

Lyckligtvis går dessa förändringar att återställa. Då finns det andra väsentligt värre saker som sker som är irreversibla eller mycket svåra att lösa.
Citera
2018-03-10, 22:12
  #12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Kan konstateras att det inte bara är i Sverige där sökta "könsmarkörer" jagas med högafflar och facklor. Det finns en "Lapport" överallt. För övrigt bra att byta namn på Lapporten. Den borde stavas Lappporten.

Sverige importerar kulturmarxistiskt tänkande från USA och den engelskspråkiga världen. Vi borde hellre influeras av Ryssland istället för det galna Väst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback