Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-14, 22:46
  #313
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gjorde det och du blev så upprörd, vill du att smickrar dig med lögner istället?
Nej.
Citera
2021-06-15, 15:55
  #314
Medlem
Vad f-n ska man göra i himmelen?

Om jag utgår från en fundamental utgångspunkt, så som att för alltid vara tillsammans med de man älskade på jordelivet. Umgås man då ”för evigt” med sitt döda spädbarn, sin tonåriga bror medan man själv blev 95år gammal? Vilka mer umgås man med? Kompisar? Jaha, men deras familjer då. De har väl förtur på umgänget med dem? Eller är himmelen en fortsättning av nuvarande liv, med anpassning och kompromisser om allt? Är det verkligen perfekt då? Och om himmelen inte är perfekt, så faller jag hela saken för folk tror väl inte att vi kommer till en ”himmelen är ganska bra , vi jobbar hårt, umgås med de vill ibland, tvingas utstå folk vi inte orkar med en hel del, f-n jag saknar djur och natur men du vet gubben bjöd inte in dem…”

Eller så dör vi som allt levande gör. Vad är mest rimligt?
Citera
2021-06-15, 16:06
  #315
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Vad f-n ska man göra i himmelen?

Om jag utgår från en fundamental utgångspunkt, så som att för alltid vara tillsammans med de man älskade på jordelivet. Umgås man då ”för evigt” med sitt döda spädbarn, sin tonåriga bror medan man själv blev 95år gammal? Vilka mer umgås man med? Kompisar? Jaha, men deras familjer då. De har väl förtur på umgänget med dem? Eller är himmelen en fortsättning av nuvarande liv, med anpassning och kompromisser om allt? Är det verkligen perfekt då? Och om himmelen inte är perfekt, så faller jag hela saken för folk tror väl inte att vi kommer till en ”himmelen är ganska bra , vi jobbar hårt, umgås med de vill ibland, tvingas utstå folk vi inte orkar med en hel del, f-n jag saknar djur och natur men du vet gubben bjöd inte in dem…”

Eller så dör vi som allt levande gör. Vad är mest rimligt?
Inget djur kommer uppåt när man dör alla kommer en bit neråt och det kan inte finnas något efter man är död och borta. Sedan finns det någon som tror att det finns någon himmel och att man fortsätter leva, att människan inte är ett djur är beklagligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback