Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 08:38
  #1
Medlem
Voelsens avatar
Min laptop är ändå inte bärbar för batteriet är slut. Jag har kopplat den till en stor crt i gott skick. Nu vill jag ha väck den inbyggda skärmen för den är bara i vägen.

Är det vara att knippsa kablarna och såga i gångjärnen?
Hur kommer datorn reagera på det? Hårdvaran blir ju trasig så den kanske vägrar att starta tex.

ASUS UL30Vt / Windows 7.
Citera
2018-03-04, 09:10
  #2
Medlem
jiZZeds avatar
Hade inte rekommenderat. Kan sitta komponenter runt skärmen som datorn behöver. Wifi antenn. Och annat.
Ställ istället in den på att inte släcka datorn när du stänger skärmen och kör med extern mus och tangentbord med.
Citera
2018-03-04, 09:21
  #3
Medlem
Voelsens avatar
Det var ju en bra ide du kom med ..
Men för sakens skull fortsätter jag att undra ... Wifi klarar jag mig utan, högtalare lär vara i skärmen men dom behöver jag inte heller.
Citera
2018-03-04, 09:29
  #4
Medlem
jiZZeds avatar
Förståeligt. Men om du ska nu prova det så gör det på korrekt sätt. Montera bort skärmen såga inte bort den. Så du inte råkar kortsluta något. Lyfter du av tangentbordet från datorn så ska du relativt enkelt kunna komma åt kablarna och sen även skruvarna som håller fast skärmen.
Citera
2018-03-04, 09:33
  #5
Medlem
jiZZeds avatar
http://forum.notebookreview.com/thre...-guide.484260/

Här har du en guide. Lycka till!
Citera
2018-03-04, 11:17
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har gjort det, men inte klippt, lossat de kontakter och skruvar som gäller.
Wifi har sina antenner i skärmen...
Citera
2018-03-04, 11:24
  #7
Medlem
Voelsens avatar
Tack, tack, tack i näven.
Ska kolla upp länken.
Citera
2018-03-04, 15:07
  #8
Medlem
Kolla också upp om du ser med externa skärmen om Windows eller disken skulle sluta att funka och du tvingades installera om från USB/DVD.

På vissa gamla laptops med gammalt Windows där skärmen hade gått sönder blev det då problem att se med extern skärm.
Citera
2018-03-07, 17:08
  #9
Medlem
jiZZeds avatar
Hur gick det med projektet?
Citera
2018-03-09, 00:46
  #10
Medlem
Voelsens avatar
Håller på ... hela skiten är isärplockad och skärmen bortkopplad.
Kan starta med en Linux-usb men den interna hårddisken hittas inte av datorn.
Citera
2018-03-09, 02:37
  #11
Medlem
Voelsens avatar
Hårddiskkabeln hade lossnat. Nu fungerar window$.
Enda som håller kvar skärmen är två tunna kablar som jag tror är antenner. Båda slutar i varsin liten krets märkt WLAN/WIMAX. Tänker nog klippa dom, deras kontakt i moderkortet är väldigt svåråkomligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback