Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-06, 02:08
  #49
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Säkerligen en pappa med alkoholproblem. Varför ska man hänga ut honom? Han har nog med problem redan.
Jag håller med dig där. Dock önskar jag att de ställen min alkis-morsa släpade runt mig och mina syskon på hade ringt polisen. Jag hoppas att han får hjälp, och kan bli en bra pappa igen.
Citera
2018-03-06, 16:12
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Så sant o just den mentaliteten hatar jag. "Vem gjorde detta?" Det handlar bara om att spä på fördomarna som detta forum kryllar av o alltid så dyker teorierna upp att det är muslimerna.
Det gör det inte - det är en biologisk drift att vara nyfiken och en del av vår framgång (ja det är i och för sig subjektivt - men evolutionärt är vår art otvetydigt framgångsrik) som art. Just nyfikenheten och förmåga till skvaller är en del av den social förmåga som få om ens någon annan art besitter och som möjliggjort att vi skapat samhällen vår planet aldrig tidigare skådat. Det sista får du själv lägga en värdering i, huruvida vårt samhälle är positivt eller negativt och för vem eller vad i så fall.
Citera
2018-03-06, 17:44
  #51
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det gör det inte - det är en biologisk drift att vara nyfiken och en del av vår framgång (ja det är i och för sig subjektivt - men evolutionärt är vår art otvetydigt framgångsrik) som art. Just nyfikenheten och förmåga till skvaller är en del av den social förmåga som få om ens någon annan art besitter och som möjliggjort att vi skapat samhällen vår planet aldrig tidigare skådat. Det sista får du själv lägga en värdering i, huruvida vårt samhälle är positivt eller negativt och för vem eller vad i så fall.
Du är ny på Flashback va?
Här ska vi rasa o så fort vi inser att det var en hygglig Svensk som gjorde något så tystnar debatten😄
Citera
2018-03-06, 18:02
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du är ny på Flashback va?
Här ska vi rasa o så fort vi inser att det var en hygglig Svensk som gjorde något så tystnar debatten😄
nej troligtvis inte - men du är det ser jag. Annars står det ju under avataren när användare skapat sitt konto, och antalet skrivna inlägg brukar också ge en fingervisning om hur länge folk hängt med - ja om man inte som du skriver en oändlig mängd på kort tid för att verka insatt...
Men visst vi kan inte alla vara bra på allt.
De allra flesta frågor syftar inte till att misskreditera utan bottnar i den mänskliga driften.
Alla är inte konspirationsteoretiker ser du....

pappan som körde på sitt barn när han plogade snö - frågan om vem ställdes ganska omgående. Var det för att misskreditera muslimer det också - trots att det i princip inte finns några sådana som plogar snö?
__________________
Senast redigerad av martinator 2018-03-06 kl. 18:08.
Citera
2018-03-06, 18:15
  #53
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du är ny på Flashback va?
Här ska vi rasa o så fort vi inser att det var en hygglig Svensk som gjorde något så tystnar debatten😄
Ja detta fallet rör väl sig om Svensk WT men ni vill väl som vanligt beskylla invandrarna?:
Citera
2018-03-06, 18:27
  #54
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
nej troligtvis inte - men du är det ser jag. Annars står det ju under avataren när användare skapat sitt konto, och antalet skrivna inlägg brukar också ge en fingervisning om hur länge folk hängt med - ja om man inte som du skriver en oändlig mängd på kort tid för att verka insatt...
Men visst vi kan inte alla vara bra på allt.
De allra flesta frågor syftar inte till att misskreditera utan bottnar i den mänskliga driften.
Alla är inte konspirationsteoretiker ser du....

pappan som körde på sitt barn när han plogade snö - frågan om vem ställdes ganska omgående. Var det för att misskreditera muslimer det också - trots att det i princip inte finns några sådana som plogar snö?
Missade du smilyn?
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Ja detta fallet rör väl sig om Svensk WT men ni vill väl som vanligt beskylla invandrarna?:
Vilka vi?
Citera
2018-03-06, 20:00
  #55
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
En käft smäll och lite hårda ord skulle han ha haft sen en fet jävla lavett
Varför det? Barnet kan väl inte rå för att pappan är berusad. Dessutom är barnmisshandel förbjudet.
Citera
2018-03-07, 18:26
  #56
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ok. Så en religion sitter i en hudfärg enl dig?
En troende muslim dricker inte alkohol. Men det gör däremot kristna araber o negrer.

När sa jag det?

Jo, troende muslimer är ofta hycklare. De dricker alkohol, tar droger och är inte sällan smyghomofiler.
Citera
2018-03-07, 21:57
  #57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
När sa jag det?

Jo, troende muslimer är ofta hycklare. De dricker alkohol, tar droger och är inte sällan smyghomofiler.
Nej, troende muslimer är inga hycklare eftersom de följer sin tro. Däremot, otrogna muslimer bryter mot religionens regler.
Men du nämnde att du såg muslimer. Hur ser en muslim ut? Duger blond o blåögd?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback