Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-02, 23:18
  #25
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag måste säga att jag upplever mina abstinensproblem som permenanta (från opiater). Jag kan ta NMDA antagonister i månader i sträck för att blockera den fysiska smärtan/ångesten som kommer från abstinensen men det gör absolut ingen skillnad alls då så fort effekten går över = intolerabel smärta och ångest som ALDRIG NÅGONSIN TAR SLUT. Dessutom funkar det inte att ta starka NMDA antagonister så länge då det orsakar horribla biverkningar.

Jag vill bara säga att skiten kan visst vara permanent. Möjligtvis om jag väntade i 6 år eller något att det skulle gå över. Innan dess har jag tagit livet av mig pga symptomen. Det känns som att vara fast i en mardröm som aldrig någonsin går att vakna ifrån.

Jag ska söka hjälp en sista gång. Jag orkar inte knarka mer, jag orkar inte uppleva abstinensproblemen mer, att sluta är fullkomligt meningslöst. Som jag skriver, inte ens smärtan tar slut längre, förut hade jag bara problem med att ångesten varade för evigt därför tog jag återfall hela tiden, nu tar ingenting slut länge.

Efter det här känner jag att det får vara nog, eftersom ingenting funkar och det inte går att få hjälp ska jag försöka samla mod till mig att begå självmord. Jag hoppas jag lyckas denna gång.

"Cells that fire together wire together" goes för abstinensproblem också. Tar man för många återfall tar det till slut aldrig slut längre. Kroppen klarar inte av det. Tror detta är min 14:e? gång eller något som jag går igenom den fysiska och psykiska abstinensen och det som fixade sig på 1 timme förut tar nu 1 månad ungefär. Hur fan ska jag ta mig igenom det? Det är för fan inte abstinenproblem längre utan meningslös tortyr ur min synpunkt.

Det är enkelt att vara positiv och tro att allt ska gå över om man själv har lyckats sluta för första gången t ex då man mår jättebra osv men för varje återfall skulle jag säga att abstinensproblemen blir 2x värre och 2x längre. Helt plötsligt är det inte lika enkelt längre.

Suck, men testa andra substanser då.
Ibogaine är en, sen har du flertalet andra jag har diskuterat i trådarna.

Läs på, testa, var kreativ.
Skaffa en bättre inställning än din defaitism.

Du menar på allvar att du vill köra metadon resten av livet och vara ett offer ?
Citera
2018-04-03, 03:17
  #26
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Suck, men testa andra substanser då.
Ibogaine är en, sen har du flertalet andra jag har diskuterat i trådarna.

Läs på, testa, var kreativ.
Skaffa en bättre inställning än din defaitism.

Du menar på allvar att du vill köra metadon resten av livet och vara ett offer ?


Jag har testat dem substanser du diskuterat i trådarna förutom ibogaine. NMDA antagonist som NMDA antagonist, hjälper inte ketamin/memantin så hjälper nog inte agmatine eller något annat heller.

Det fanns en tid för några år sedan då jag kunde ta ketamin en månad och sedan var dem fysiska symptomen slut. Nu tar dem aldrig slut. Att ligga och vrida sig i dem värsta plågorna ever utan att det händer ett skit med symptomen ens från månad till månad känns fullständigt meningslöst. Trots det har jag stått ut månader med hjälp av NMDA antagonister som jag skrev och det går ändå inte över.

Varför skulle ibogaine magiskt trolla bort symptomen? Jag tror inte ett ögonblick på det utan jag antar att det blir exakt som med NMDA antagonisterna men blir jag riktigt desperat kanske jag provar det som ett allra sista alternativ (avskyr hallucinogener). Dock söker jag hellre hjälp. För mig spelar det inte så stor roll om jag måste gå till beroendemottagningen och följa deras regler, det är något jag kan fullt acceptera utan att blinka ifall det innebär att jag får hjälp.

Vad jag vill poängtera är att det är olika för alla, bara för att du lyckades vänta ut det med hjälp av NMDA antagonister så betyder det inte att det funkar för alla andra. Det är inget mirakelmedel.

Min attityd har jag såklart fått pga att jag stått ut med den här skiten länge och att det inte går över. Jag hoppas du förstår att min inställning var väldigt lik din innan dess. Trodde att det alltid skulle gå att ta ketamin och bli av med dem värsta symptomen men det slutade också fungera till slut. Inte pga att ketamin slutade fungera utan pga att symptomen slutade gå över.

Står fast vid att det kan vara permanent. (inget är såklart någonsin helt permanent men ska symptomen vara i år istället för veckor/månader så tycker jag fan att det kan räknas som permanent)
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-04-03 kl. 03:29.
Citera
2018-04-03, 10:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har testat dem substanser du diskuterat i trådarna förutom ibogaine. NMDA antagonist som NMDA antagonist, hjälper inte ketamin/memantin så hjälper nog inte agmatine eller något annat heller.

Det fanns en tid för några år sedan då jag kunde ta ketamin en månad och sedan var dem fysiska symptomen slut. Nu tar dem aldrig slut. Att ligga och vrida sig i dem värsta plågorna ever utan att det händer ett skit med symptomen ens från månad till månad känns fullständigt meningslöst. Trots det har jag stått ut månader med hjälp av NMDA antagonister som jag skrev och det går ändå inte över.

Varför skulle ibogaine magiskt trolla bort symptomen? Jag tror inte ett ögonblick på det utan jag antar att det blir exakt som med NMDA antagonisterna men blir jag riktigt desperat kanske jag provar det som ett allra sista alternativ (avskyr hallucinogener). Dock söker jag hellre hjälp. För mig spelar det inte så stor roll om jag måste gå till beroendemottagningen och följa deras regler, det är något jag kan fullt acceptera utan att blinka ifall det innebär att jag får hjälp.

Vad jag vill poängtera är att det är olika för alla, bara för att du lyckades vänta ut det med hjälp av NMDA antagonister så betyder det inte att det funkar för alla andra. Det är inget mirakelmedel.

Min attityd har jag såklart fått pga att jag stått ut med den här skiten länge och att det inte går över. Jag hoppas du förstår att min inställning var väldigt lik din innan dess. Trodde att det alltid skulle gå att ta ketamin och bli av med dem värsta symptomen men det slutade också fungera till slut. Inte pga att ketamin slutade fungera utan pga att symptomen slutade gå över.

Står fast vid att det kan vara permanent. (inget är såklart någonsin helt permanent men ska symptomen vara i år istället för veckor/månader så tycker jag fan att det kan räknas som permanent)
Jag tycker det är på sin plats att berätta hur länge du tagit beroendeframkallande substanser och hur länge du varit clean. År skriver du. När var du HELT clean ett HELT år senast?

Vill också skriva att jag lider med dig och har full förståelse.
Citera
2018-04-03, 10:44
  #28
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har testat dem substanser du diskuterat i trådarna förutom ibogaine. NMDA antagonist som NMDA antagonist, hjälper inte ketamin/memantin så hjälper nog inte agmatine eller något annat heller.

Det fanns en tid för några år sedan då jag kunde ta ketamin en månad och sedan var dem fysiska symptomen slut. Nu tar dem aldrig slut. Att ligga och vrida sig i dem värsta plågorna ever utan att det händer ett skit med symptomen ens från månad till månad känns fullständigt meningslöst. Trots det har jag stått ut månader med hjälp av NMDA antagonister som jag skrev och det går ändå inte över.

Varför skulle ibogaine magiskt trolla bort symptomen? Jag tror inte ett ögonblick på det utan jag antar att det blir exakt som med NMDA antagonisterna men blir jag riktigt desperat kanske jag provar det som ett allra sista alternativ (avskyr hallucinogener). Dock söker jag hellre hjälp. För mig spelar det inte så stor roll om jag måste gå till beroendemottagningen och följa deras regler, det är något jag kan fullt acceptera utan att blinka ifall det innebär att jag får hjälp.

Vad jag vill poängtera är att det är olika för alla, bara för att du lyckades vänta ut det med hjälp av NMDA antagonister så betyder det inte att det funkar för alla andra. Det är inget mirakelmedel.

Min attityd har jag såklart fått pga att jag stått ut med den här skiten länge och att det inte går över. Jag hoppas du förstår att min inställning var väldigt lik din innan dess. Trodde att det alltid skulle gå att ta ketamin och bli av med dem värsta symptomen men det slutade också fungera till slut. Inte pga att ketamin slutade fungera utan pga att symptomen slutade gå över.

Står fast vid att det kan vara permanent. (inget är såklart någonsin helt permanent men ska symptomen vara i år istället för veckor/månader så tycker jag fan att det kan räknas som permanent)

Jo, men då är du ju inte riktigt intresserad av att fortsätta testa dig fram utan snarare få hjälp och psykosocialt stöd. Någon som klappar dig på axeln, håller handen etc.

Och ifall denna hjälp innebär att du får metadon utskrivet, då är du inte riktigt genuint intresserad av att bli kvitt ett missbruk, utan snarare den omkringliggande sociala miljön du skulle få av omhändertagande.

Du kan inte riktigt jämföra Agmatine med Memantine heller då den förstnämnda har en signifikant annorlunda MOA, där opioidreceptorerna är betydligt mer involverade i Agmatines MOA än Memantine, vilket gör det direkt mer värdefullt, samt andra receptor-affiniteter.

Agmatines farmakologi är som ett stort korallrev av olika receptorer, medan Memantine är betyligt mer specifik.

Agmatine*
Ibogaine* (det gör det för det existerar forskning bakom det, läs min tråd)


Prova dessa. Fungerar inte dessa får du väl fortsätta testa dig fram med typ psilocybin, DMT, Ayahuasca etc. Det viktiga är att du tar substanserna kontinuerligt då det tar tid att återställa diverse neurotransmittor-system.

Men, det kommer ju aldrig ske om du inte rycker upp dig och skaffar en bättre inställning och tar ansvar för dig själv.

Vill du på allvar vara kvar i detta stadie och känna såhär i år framöver ?
__________________
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-04-03 kl. 10:49.
Citera
2018-04-06, 18:14
  #29
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jo, men för det innebär det inte att dessa förändringar är permanenta. Det känns som att de flesta i denna forumdel lever typ kvar i 70-80 talet med sina 12 steg, AA, AN etc etc.

Jag anar dessutom att vissa åsikter med deras defaitism och mörker är i själva verket ett uttryck för depressioner hos vissa, där det är karaktäristiskt med en negativ inställning. " Går ej, det här är permanent* " etc etc.

Finns effektiva metoder enligt nyare neurobiologiska rön att bli kvitt ett missbruk om man är någorlunda intresserad och har kapaciteten att vara nyfiken och ta till sig information.


Jo tyvärr är det så att det sker förändringar i hjärnan som är permanenta. Det har med att hjärnan alltid tar in mer information och bygger vidare på detta. Så koffein skapar ett intryck i hjärnan som är permanent. Varje gång du dricker en kopp kaffe så aktiveras delar i hjärnan som sen lagras.
Att glo ner i telefonen hela sitt liv fungerar på samma sätt. Hjärnan Älskar mönster.
Citera
2018-04-06, 19:29
  #30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Jo tyvärr är det så att det sker förändringar i hjärnan som är permanenta. Det har med att hjärnan alltid tar in mer information och bygger vidare på detta. Så koffein skapar ett intryck i hjärnan som är permanent. Varje gång du dricker en kopp kaffe så aktiveras delar i hjärnan som sen lagras.
Att glo ner i telefonen hela sitt liv fungerar på samma sätt. Hjärnan Älskar mönster.

Det du säger stämmer inte tyvärr. Det som skapar mönster är en komplex interaktion av neurotransmittorsystem av neuroner som sammankopplas, där den uteslutande är glutamat-systemet som omarrangerar synapskopplingar sinsemellan.

Detta kallas LTP.
https://en.wikipedia.org/wiki/Long-term_potentiation

Det går dock lika lätt att bryta dessa mönster om man har rätt kunskaper och förståelse för hur hjärnan fungerar.

Så nej, det är inte permanent.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback