Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 22:20
  #1
Medlem
Re4listeNs avatar
Hej grabbar och tjejer. Det är så här att jag har en LG TV av denna modell http://www.mediamarkt.se/sv/product/...FceRGAodHTMOmA

Och när jag ska kolla på fotboll genom att casta den via min Chromecast laggar bollen. Den blir lite skimmrig eller vad man ska säga när jag kör via Ultra HD. Finns det någon inställning så man kan få bort alternativt minska det? Eller är det helt enkelt att min TV är för kass?

Om någon annan har en sån TV vad kör ni med för inställningar?

Tacksam för alla svar och tips.
Citera
2018-03-04, 11:41
  #2
Medlem
Din TV visar bara vad den matas med för signal. För att du ska kunna utnyttja 4K så måste signalen vara 4K. Du får dessvärre leva med dessa avvikelser när inkommande signal är av låg eller rentav dålig kvalité. Stor skärm och hög upplösning gör det hela än värre...
Citera
2018-03-04, 12:15
  #3
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Din TV visar bara vad den matas med för signal. För att du ska kunna utnyttja 4K så måste signalen vara 4K. Du får dessvärre leva med dessa avvikelser när inkommande signal är av låg eller rentav dålig kvalité. Stor skärm och hög upplösning gör det hela än värre...

Så Viaplay har dålig kvalité på sändningen tror du? Så inget fel på min tv tror du inte?
Citera
2018-07-14, 17:52
  #4
Medlem
Citat:
Hej grabbar och tjejer. Det är så här att jag har en LG TV av denna modell http://www.mediamarkt.se/sv/product/...FceRGAodHTMOmA

Och när jag ska kolla på fotboll genom att casta den via min Chromecast laggar bollen. Den blir lite skimmrig eller vad man ska säga när jag kör via Ultra HD. Finns det någon inställning så man kan få bort alternativt minska det? Eller är det helt enkelt att min TV är för kass?

Om någon annan har en sån TV vad kör ni med för inställningar?

Tacksam för alla svar och tips.

Har exakt samma problem och TV fast 55", så bumpar tråden. Ska man verkligen behöva se en laggande boll när man ska kolla fotboll? Jag tycker nog också att skärpan i bilden inte är så bra men det beror kanske på samma sak? Kan man göra något för att göra bilden bättre?
Citera
2018-07-15, 09:38
  #5
Medlem
Prova appen thx tune up , där får du chansen att justera in tv,n optimalt .
Citera
2018-07-15, 21:38
  #6
Medlem
SupaStrats avatar
Har man problem med ”laggande boll” är det sannolikt så att det är någon sorts bildinterpolering som är igång och därmed ska avaktiveras. Vad det heter i menyerna beror på tillverkaren, Philips kallar det pixel plus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback