2018-03-03, 18:29
Medlem
nakamotos avatar
Detta r ej finansiell rdgivning och jag vill hja ett varnande finger att det gr mnga rykten om att Credits r vaporware pga deras avsaknad av publik kllkod/github trots att projektet r "open source". Enligt utvecklarna skall kllkoden publiceras efter nsta uppdatering p alphan. Credits har ocks ftt kritik fr deras bristflliga kommunikation till investerare under deras ICO som skts upp 2 gnger och ndrade villkor efter start. Med det sagt har jag gjort min bakgrundsresearch, fretaget r regristrerat p riktigt i Singapor och teamet har gedigen erfarenhet.

Jag tyckte det var dags att skapa en trd fr Credits nu nr deras ICO r ver och frklara vad Credits r, vilka problem de frsker lsa och som en plats fr allmnt snack om Credits p svenska. Credits strvar att bygga en ny blockkedjeplatform(likt ethereum), deras egna blockkedja r inte live n, men de tokens som finns p marknaden nu kommer att bytas 1:1 mot Credits nr deras egna blockkedja gr live nu i sommar. S det gr redan att spekulera i vad riktiga Credits kommer att vara vrda.

Vad i helvete r Credits?

Credits r en decentraliserad blockkedjeplattform med autonoma smartkontrakt och en integrerad kryptovaluta. Plattformen r optimalt designad fr smartkontrakt och offentliga dataregister, med deras API kan vem som helst enkelt utveckla kontrakt med scheman, cykler och andra unika funktioner. Det kommer sjlvklart g att distribuera egna tokens till ntverket och hlla ICO's.

Kort om var Credits befinner sig nu:
Credits brjade utvecklingen av sin blockkedjan i brjan av 2016 och samlade in ether motsvarande 20 miljoner dollar under deras Pre-ICO/ICO som hlls nu i februari. Alla som investerade fick CS-tokens (ERC20 token), 1 ether gav 5000 CS-tokens. Vilket d motsvarade ungefr $0.19 fr en CS-token. Totala tillgngen p tokens r 249 miljoner. Tokens gr nu att kpa p ett antal Ethereumbaserade vxlingssiter, s som t.ex idex.exchange. Teamet har lovat att de ska listas p en "riktig" exchange i brjan av mars.

De har publicerat en alpha version (minimal working product) som r ppen att anvnda. Teamet bestr av frmst ryssar men har anstllda runt hela vrlden. Verkstllande direktr Igor Chungunov har 12 rs erfarenhet av finansiella sektorn, utvecklingsansvarige Evgeny Butyev har lett flera projekt inom Ethereum, Hyperledger och privata blockkedjor. De expanderar fort nu efter deras ICO och har gtt frn 25 till ver 50 anstllda.

Problem:
Den nuvarande ntverksfrdjrningen r det som mest begrnsar de flesta blockkedjentverken i dagslget. Med Bitcoin och Ethereum r transaktionstiden generellt lngre n 10minuter. Ethereums stora utvecklingsproblem i dagslget r att ntverket inte orkar mer n ett par hundra transaktioner per sekund och utvecklarna mste s smningom forka och byta mining-algoritm. P grund av dessa problem lmpar sig inte dagens blockkedjor till blockkedjeteknikens fulla potentional. Tnk mikrotransaktioner, autonoma smartkontrakt, identitetsverifikationer, banktjnster, spel, "internet of things" och tusentals program som kan frbttras och bli skrare om en blockkedjan hade ork att processa allt till den grad att inte hastigheten av tjnsten skulle pverkas.

Credits ml och lsning p dagens problem:
Med en helt ny algoritm siktar Credits p att utveckla en blockkedja som kan klara av upp till 1 miljon transaktioner per sekund dr verifiering sker inom loppet av sekunder. Istllet fr att anvnda sig av traditionell mining som r kostsam och odemokratisk, uppdateras blockkedjan bara av noder. Med hjlp av den hr tekniken lovar man ven transaktionskostnader s lga som 0.001$.

Credits kr ett vidareutvecklat proof-of-stake system som kallas dedikated proof-of-stake (se: technical paper). Alla kan kra en nod, s lnge man har stabil internet uppkoppling och det belastar din hrdvara minimalt jmfrt med vanlig mining. Att kra en nod hemifrn, kan eventuellt bli ett bra stt att f lite extra passiv inkomst om ngot r, d utvalda noder fr ta del av transaktionsavgifterna.

Min personliga slutsats:

Credits teamet har kanske tagit sig vatten ver huvudet och verkar lova mycket, har haft problem med att mta deadlines och verkar kra mycket p hype. Kan vara vrt att avvakta tills dess att de slpper sin beta och kllkod om man knner sig osker. Ngot som man br ta i tanke: Om de s n nr hlften av vad de strvar efter och kommer ut med deras produkt i tid, s har de redan gtt om etablerade blockkedjor i mnga tekniska aspekter och kan drfr eventuellt vrderas hgre.
Citera
2018-03-03, 18:34
Medlem
In advertising, a soft sell is an advertisement or campaign that uses a more subtle, casual, or friendly sales message. This approach is the diametric counterpart of a hard sell.

Theorists[who?] have examined the value of repetition for soft sell versus hard sell messages, in order to determine their relative efficacy. Frank Kardes and others have concluded that a soft sell, with an implied conclusion rather than an overt hard sell, can often be more persuasive.[1] Soft sell is also less likely to be irritating to consumer

Ganska snyggt sktt faktiskt. Hade du bara skrivit en lite kortare start p trden hade jag nog inte trott att det var ett frsljningstrick.
Citera
2018-03-03, 18:55
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho

Ganska snyggt sktt faktiskt. Hade du bara skrivit en lite kortare start p trden hade jag nog inte trott att det var ett frsljningstrick.

Jag har sjlv kpt in mig i Credits, det stmmer s klart. Precis som alla andra hr pratar jag helst kring de tillgngarna man sjlv r investerad i. Jag r inte anstlld av ngon fr att shilla hr om det r ngot sdant du frsker anspela p och jag knner inte till tekniken du hnvisar till sen tidigare. Pongterar att syftet med trden r att diskutera utvecklingen och allmnt kring Credits. Gr allt vgen fr detta projekt finns det nog fler n jag p det hr forumet som vill starta upp en node hemma och snt snack kan ju ocks passa hr.
Citera
2018-03-11, 13:49
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Tycker Credits BC verkar intressant, otroligt snabba transaktioner i varje fall! (Har testat lite smtt)

Ska definitivt hlla koll p denna!
Citera
2018-03-11, 14:26
Medlem
Finns en del fakta fel hr om andra plattformar. Ethereum har inte varit under full work load p ver 2 mnader och har sedan dess redan scalat genom snabbare node verifiering och blocktimen ligger nrmare 15s, inte 10min. Du fr din transaktion fr tillfllet genomfrd p under 30s fr under 5c kostnad.

Ethereum byter inte consensus algo pga att de inte klarar att scala. Utan fr att de anser PoS vara bttre n PoW.

Att scala decentraliserat utan off chain scaling r ett komplex problem som jag inte frstr varfr dessa skulle klara bttre n t.ex ethereum som har de flesta utvecklare och redan p god vg med sharding/plasma och raiden network.

Ett oknt team som troligtvis inte kommer klara sin uppgift medan ethereum har de bsta teamet i branschen.

Tnk er fr, det finns en anledning till att de vljer att bli en ERC20 token p ethereums plattform och inte skapa en egen blockchain direkt.
Citera
2018-03-11, 15:16
Medlem
Vet inte varfr men fr lite "Scam"-vibbar av denna token.

Hoppas jag har fel.
Citera
2018-03-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Vet inte varfr men fr lite "Scam"-vibbar av denna token.

Hoppas jag har fel.

Japp, jag med. Har shillats hrt p mnga hll. Brukar vara ett varningens finger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in