Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 15:04
  #1
Medlem
Hej! Vet att många förmodligen vill kommentera att VLCD bara är skit och att man går upp allt osv osv. Men strunta i det. Vänder mig till er som har tesat VLCD och har en positiv erfarenhet eller syn på det.
Försökt leta efter liknande tråd ägnad till just VLCD men inte hittat.

Undrar helt enkelt, hur mycket har ni gått ner på VLCD och på hur lång tid?
Citera
2018-03-03, 15:28
  #2
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitforfight2
Hej! Vet att många förmodligen vill kommentera att VLCD bara är skit och att man går upp allt osv osv. Men strunta i det. Vänder mig till er som har tesat VLCD och har en positiv erfarenhet eller syn på det.
Försökt leta efter liknande tråd ägnad till just VLCD men inte hittat.

Undrar helt enkelt, hur mycket har ni gått ner på VLCD och på hur lång tid?
Körde igång 2/1 och slutade 28/2. Tappade ca 8 kg. Upplevelsen helt problemfri men undrar hur mycket stryk kroppen fick?
Citera
2018-03-03, 15:39
  #3
Medlem
Banta har funnits sedan urminnes tider. Alltid fungerat bra. Du är inte så gammal va?
Citera
2018-03-03, 17:25
  #4
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Banta har funnits sedan urminnes tider. Alltid fungerat bra. Du är inte så gammal va?
Jo, gamlingar har också funnits i alla tider. Trötta, gamla på läktaren, Hej hej, vi ses snart.
Citera
2018-03-03, 17:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Körde igång 2/1 och slutade 28/2. Tappade ca 8 kg. Upplevelsen helt problemfri men undrar hur mycket stryk kroppen fick?


Hur många kalorier åt du? Var du överviktig innan?
Citera
2018-03-03, 17:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Banta har funnits sedan urminnes tider. Alltid fungerat bra. Du är inte så gammal va?


Banta ja, men finns ju olika metoder och syftade just på VLCD. Skillnad på att äta 1500 kcal och 700kcal.
Citera
2018-03-03, 18:50
  #7
Medlem
För några år sedan vägde jag 86 kg, alltför mycket till mina 166 cm. Med VLCD, gick jag ner till strax under 70 kg på 10 veckor. Jag körde enbart med dessa shakes vilket innebar ca 500 kcl/dag. Det var jobbigt första veckan med sedan flöt det på bra. Den tuffa delen är efter kuren när man ska se till att få till och behålla en sund livsstil och det resten av livet.
Gå ner i vikt är lätt, tror att de flesta dieter fungerar om man följer dem. Det är att behålla vikten och leva sunt resten av livet som är svårt.
Jag väger nu, 12 år senare, 72 kg, men jag väger mig varje vecka och har jag gått upp ett kilo så drar jag ner på matintaget. Det är en ständig kamp.
Citera
2018-03-03, 20:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Banta ja, men finns ju olika metoder och syftade just på VLCD. Skillnad på att äta 1500 kcal och 700kcal.

Du kan väl banta på vilket kcal-underskott du vill. Är banta oavsett om det är 700 eller 1500.
Citera
2018-03-04, 11:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
För några år sedan vägde jag 86 kg, alltför mycket till mina 166 cm. Med VLCD, gick jag ner till strax under 70 kg på 10 veckor. Jag körde enbart med dessa shakes vilket innebar ca 500 kcl/dag. Det var jobbigt första veckan med sedan flöt det på bra. Den tuffa delen är efter kuren när man ska se till att få till och behålla en sund livsstil och det resten av livet.
Gå ner i vikt är lätt, tror att de flesta dieter fungerar om man följer dem. Det är att behålla vikten och leva sunt resten av livet som är svårt.
Jag väger nu, 12 år senare, 72 kg, men jag väger mig varje vecka och har jag gått upp ett kilo så drar jag ner på matintaget. Det är en ständig kamp.


Oj 16kg på 10 veckor, det var ju grymt! Väger cirka 63kg och är 160cm lång, skulle vilja väga i alla fall 50kg till mitten av maj.
Citera
2018-03-04, 11:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du kan väl banta på vilket kcal-underskott du vill. Är banta oavsett om det är 700 eller 1500.


Ja absolut, men pratade just om VLCD inte vanlig bantning...
Citera
2018-03-04, 12:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitforfight2
Ja absolut, men pratade just om VLCD inte vanlig bantning...

Same shit, different name. Äta så få kalorier som möjligt och hålla sig pigg och glad samtidigt.

Den som är erfaren på att banta vet hur den ska äta för att uppnå en viktnedgång. Den som är oerfaren kan läsa en bok eller googla på nätet. Försöka laga recept som ger en tillfredställelse i vardagen samtidigt som man försöker hålla sig mätt.

Det handlar bara om hur mycket man vill gå in för det. På några månader kan vem som helst bli expert. Bara viljan finns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback