Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-03, 12:17
  #1
Medlem
man lyckas ha sönder vattenpumpen vid 14 minusgrader och måste stå och reparera den i en snöstorm. *frostblåsor på händerna*

Din tur, när tycker du att det är "kul" att ha hus?
Citera
2018-03-03, 12:19
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
... när man tvingas skotta själv.
Citera
2018-03-03, 12:21
  #3
Medlem
Andersdamaans avatar
..när utrotningshotade fladdermöss bygger bo på vinden och att lagen inte tillåter att man avlägsnar dem. Fladdermusskit är ingen bra tilläggsisolering!!
Citera
2018-03-03, 12:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
... när man tvingas skotta själv.
Tvingas? När jag latar mig skottar jag bara runt brevlådan. Vänner får lära sig att köra i snö.
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
..när utrotningshotade fladdermöss bygger bo på vinden och att lagen inte tillåter att man avlägsnar dem. Fladdermusskit är ingen bra tilläggsisolering!!
Ohh, den har jag också. Första rapporten från detta hus som stått öde i 50 år innan jag flyttade in var om dessa vampyrer. De har dock flyttat av egen vilja, huskies är tydligen inte några de gillar.
Citera
2018-03-03, 12:34
  #5
Medlem
ascHacks avatar
När man är totalt värdelös på att reparera och bygga själv. Alltid är det något som är kaputt. Arga snickaren hade satt kniven i allt hemma hos mig.
Citera
2018-03-03, 12:37
  #6
Medlem
Spenneths avatar
bubblan spricker. Bostadsbubblan...
Citera
2018-03-03, 12:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
När man är totalt värdelös på att reparera och bygga själv. Alltid är det något som är kaputt. Arga snickaren hade satt kniven i allt hemma hos mig.
Hahaha, jag kan förstå att det är jobbigt då. Du får skaffa dig en kapabel fru/make.
Citera
2018-03-03, 12:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenneth
bubblan spricker. Bostadsbubblan...
Om man var dum nog att köpa dyrt med lån, ja. Jag arrenderar och köper skog istället kontant.
Citera
2018-03-03, 12:42
  #9
Medlem
Man är så dum i huvudet att man inte har en buffert att använda när vattenpumpen går sönder.
Är huvudet dumt får kroppen lida.
Citera
2018-03-03, 12:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Man är så dum i huvudet att man inte har en buffert att använda när vattenpumpen går sönder.
Är huvudet dumt får kroppen lida.
Buffert till vad? Skruva bultar? Raring, det hade varit mer jobb med att köpa en ny pump än att laga den gamla. Uppenbarligen bor du i lägenhet och har ingen koll.
Citera
2018-03-03, 16:05
  #11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
... när man tvingas skotta själv.
Ja fy satan, det har jag ägnat ett par timmar åt idag. Inte bara körytor utan jag gav mig även på ett par av mina låglutande tak. Jag har tänkt några dagar på att skotta bort skiten innan det blir för tungt och idag hörde jag fasen att det knäppte lite i taket så då var det hög tid att ta tag i det.

Skotta ner det gick ju rätt fort men sen hade jag ett par djävulska högar som jag var tvungen att släpa undan till min centrala snölagringsplats på gräsmattan. En hög ligger kvar framför carporten så nu ser man inte ens bilen som står där.
Citera
2018-03-03, 16:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
man lyckas ha sönder vattenpumpen vid 14 minusgrader och måste stå och reparera den i en snöstorm. *frostblåsor på händerna*
Har du en vattenpump utomhus på vintern?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback