Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 10:06
  #1
Medlem
rockypatel66s avatar
Ni som har vimla som operatör, har ni fått en prishöjning?

Min partner som har Vimla blir nu debiterad ca 50 kr extra i månaden. Är det någon tillfällig bugg eller är Vimla såna?

(Det handlar absolut inte om 50 kr, det är principen att förändra utan att meddela.)
Citera
2018-03-03, 10:10
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Ni som har vimla som operatör, har ni fått en prishöjning?

Min partner som har Vimla blir nu debiterad ca 50 kr extra i månaden. Är det någon tillfällig bugg eller är Vimla såna?

(Det handlar absolut inte om 50 kr, det är principen att förändra utan att meddela.)

Har vimla. Betalade från början 100kr.
Får 10kr per ny medlem jag värvar.
Betalar nu 70kr. Fick mail från dom nu att det blir obegränsat med sms och samtal - men samma
Kostnad. Oerhört nöjd med vimla!

Hade nåt erbjudande där det kostade 50kr (halva) från början ett par månader. Sen blev det ordinarie.
Kan det vara det som hänt?
Citera
2018-03-03, 10:14
  #3
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Har vimla. Betalade från början 100kr.
Får 10kr per ny medlem jag värvar.
Betalar nu 70kr. Fick mail från dom nu att det blir obegränsat med sms och samtal - men samma
Kostnad. Oerhört nöjd med vimla!

Hade nåt erbjudande där det kostade 50kr (halva) från början ett par månader. Sen blev det ordinarie.
Kan det vara det som hänt?

Hade lika i början, halva priset i tre månader (men det var över 6 månader sen..).

Tre första månader kostade 75 kr, sedan 150 kr.
Men helt plötsligt står det 200 kr utan att min partner ändrat abonnemang?
Citera
2018-03-03, 10:55
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Hade lika i början, halva priset i tre månader (men det var över 6 månader sen..).

Tre första månader kostade 75 kr, sedan 150 kr.
Men helt plötsligt står det 200 kr utan att min partner ändrat abonnemang?

Då hade jag ringt dom!
Citera
2018-03-03, 10:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Hade lika i början, halva priset i tre månader (men det var över 6 månader sen..).

Tre första månader kostade 75 kr, sedan 150 kr.
Men helt plötsligt står det 200 kr utan att min partner ändrat abonnemang?

De har ändrat sina priser. Det ska inte vara några problem att gå in på "mitt vimla" på hemsidan och ändra abbonemang. Själv bytte jag från 3gb till 6gb för samma pris (student).
Citera
2018-03-03, 11:07
  #6
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Då hade jag ringt dom!

Det ska jag! Kollade på Vimlas forumsida, inte bara mig det har drabbat..
Hoppas det löser sig, Vimla har varit riktigt bra hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av KommunAnders
De har ändrat sina priser. Det ska inte vara några problem att gå in på "mitt vimla" på hemsidan och ändra abbonemang. Själv bytte jag från 3gb till 6gb för samma pris (student).

Det har inte ändrat priser vad jag kan se när jag besöker deras hemsida?
Skillnaden är höjning av mobildata men kan endast sparas i ett år.
Citera
2018-03-03, 11:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Det ska jag! Kollade på Vimlas forumsida, inte bara mig det har drabbat..
Hoppas det löser sig, Vimla har varit riktigt bra hittills.



Det har inte ändrat priser vad jag kan se när jag besöker deras hemsida?
Skillnaden är höjning av mobildata men kan endast sparas i ett år.

Konstigt. Fick reda på det genom e-mail (sitter med mobilen och kan inte dela) och priserna verkar ha ändrats för mig.

"OBS: medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 februari) kommer det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla..."
Citera
2018-03-03, 11:56
  #8
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommunAnders
Konstigt. Fick reda på det genom e-mail (sitter med mobilen och kan inte dela) och priserna verkar ha ändrats för mig.

"OBS: medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 februari) kommer det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla..."

Du menar att du får betala mer nu?

Såg det, men borde ha fixat det sedan 25/2.'
Citera
2018-03-03, 22:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Ni som har vimla som operatör, har ni fått en prishöjning?

Min partner som har Vimla blir nu debiterad ca 50 kr extra i månaden. Är det någon tillfällig bugg eller är Vimla såna?

(Det handlar absolut inte om 50 kr, det är principen att förändra utan att meddela.)

Alla ska ha fått ett mail med info om förändringen och vad som blir förändringen på ditt abonnemang. Tänk också på att vi är i början av månadenoch då brukar alltid mitt vimla leva sitt eget liv.

Chatta med supporten på måndag och du ska se att allt löser sig.

vimla.se/priser
Citera
2018-03-05, 12:38
  #10
Medlem
borguss avatar
Det har under en längre tid varit ENORMT rörigt hos Vimla. Det är mycket svårt att ta dem på allvar längre. Vi har pausat ett par abonnemang hos dem i väntan på att de ska få ordning på sig igen, men det ser inte så hoppfullt ut.

Det mesta vi kan förlora när vi byter operatör sen, är ju att vi tappar förbrukningspotterna, men de håller ju på och strular med dem också nu, så det kanske inte blir nån större skillnad.

Känns bättre att ha en operatör som funkar som det är tänkt. Vi sneglar just nu på Fello, som verkar ha fattat var kunderna vill ha.
Citera
2018-03-05, 18:33
  #11
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det har under en längre tid varit ENORMT rörigt hos Vimla. Det är mycket svårt att ta dem på allvar längre. Vi har pausat ett par abonnemang hos dem i väntan på att de ska få ordning på sig igen, men det ser inte så hoppfullt ut.

Det mesta vi kan förlora när vi byter operatör sen, är ju att vi tappar förbrukningspotterna, men de håller ju på och strular med dem också nu, så det kanske inte blir nån större skillnad.

Känns bättre att ha en operatör som funkar som det är tänkt. Vi sneglar just nu på Fello, som verkar ha fattat var kunderna vill ha.

Håller verkligen med! Synd att en sån bra idé som Vimla skulle falla platt, som det nu tycks ha gjort. Läser man på Vimlas eget forum, så verkar väldigt lite fungera. Tekniskt sett går det ju bra, dvs man kan smsa och ringa. Surf verkar mer problematiskt eftersom de håller på och tricksar med potterna. Klarna finns kvar i bilden ännu, vilket tydligen gör att många stängs av för "obetalda räkningar" trots att kunderna gjort allt rätt.

Vimla behöver rycka upp sig radikalt och snabbt, om det inte de ska bli som med Wifog, en minskande skara lojala fantaster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback