Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-03, 08:14
  #1
Medlem
Hej,

Jag är 24 år gammal. Har en maskiningenjörsexamen. Jag jobbar idag. Stressar som fan med att söka jobb på andra ställen pga att jag vill vidare i karriären. Blev nekad ett jobb pga att jag ej hade erfarenheten av en sådan tjänst sen tidigare, trots att jag uppfyllde kraven. Menmen. Mådde skit efter det. Känns som att jag kommer vara fast föralltid. Vill så gärna vidare. Och hinner jag bli 25 och fortfarande vara på samma plats så är det ett grovt misslyckande. Hur ser ni på min situation? 24 år och ej ha ett "toppjob" ännu. Värt att ta sitt liv pga att man är så värdelös?
Citera
2018-03-03, 08:31
  #2
Medlem
Ifall du överväger att "ta ditt liv" för att som du säger inte har ett"toppjobb" vid dina ynkliga tjugofem år så kan du få ett bättre incitament av mig, gör det istället på grund utav din usla värderingsgrund.
Tjopp tjopp så slipper vi dig ute i samhället.
Citera
2018-03-03, 08:31
  #3
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Hej,

Jag är 24 år gammal. Har en maskiningenjörsexamen. Jag jobbar idag. Stressar som fan med att söka jobb på andra ställen pga att jag vill vidare i karriären. Blev nekad ett jobb pga att jag ej hade erfarenheten av en sådan tjänst sen tidigare, trots att jag uppfyllde kraven. Menmen. Mådde skit efter det. Känns som att jag kommer vara fast föralltid. Vill så gärna vidare. Och hinner jag bli 25 och fortfarande vara på samma plats så är det ett grovt misslyckande. Hur ser ni på min situation? 24 år och ej ha ett "toppjob" ännu. Värt att ta sitt liv pga att man är så värdelös?

Vad jobbar du med? Låter inte som du har några stora problem precis... Det är nu livet börjar och du slipper skolan.
Citera
2018-03-03, 08:44
  #4
Medlem
Stick utomlands och jobba ett par år. Sånt ser bra ut i CV:t och gör dig mer attraktiv här hemma sedan. Det måste inte vara just det du är utbildad till, men gärna i alla fall i "närområdet".

24 och gammal, hehehehehe. Är väl dags för mig att gräva mig en grav i så fall.
Citera
2018-03-03, 08:47
  #5
Medlem
Pallestroms avatar
24 år. ”Börjar bli gammal”.
Ok 😂🙃
Det blir nog bra ska du se!
Citera
2018-03-03, 09:29
  #6
Medlem
Du trollar eller? 4-5 år på första jobbet, sedan kanske ett kort mellanspel på ngt år och därefter 20+ år på ett jobb där du presterar bra så har du 60-100k/månad. Upp till dig.
Citera
2018-03-03, 09:41
  #7
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Hej,

Jag är 24 år gammal. Har en maskiningenjörsexamen. Jag jobbar idag. Stressar som fan med att söka jobb på andra ställen pga att jag vill vidare i karriären. Blev nekad ett jobb pga att jag ej hade erfarenheten av en sådan tjänst sen tidigare, trots att jag uppfyllde kraven. Menmen. Mådde skit efter det. Känns som att jag kommer vara fast föralltid. Vill så gärna vidare. Och hinner jag bli 25 och fortfarande vara på samma plats så är det ett grovt misslyckande. Hur ser ni på min situation? 24 år och ej ha ett "toppjob" ännu. Värt att ta sitt liv pga att man är så värdelös?

haha, 24 år "gammal"...
Citera
2018-03-03, 10:36
  #8
Medlem
elmhedens avatar
Varför tror 90-talisterna att man inte ska behöva jobba mer än ett halvår efter avslutade studier innan man får ett corneroffice och fin titel.

Fortsätt gneta du TS. Du är bara ett barn än så länge. Goda saker kommer till de som är villiga att arbeta för dem.
Citera
2018-03-03, 10:37
  #9
Medlem
S.O.Stolps avatar
24 år och nekad ETT jobb. Dags att börja gråta då tycker du?

Gå en utbildning parallellt med att du jobbar. Slit ett par år så kan du få ditt "toppjobb" sen.

Torka tårarna nu.
Citera
2018-03-03, 11:05
  #10
Medlem
Va fan!
24 år, du har 43 år kvar till pensionen.
Skulle säga att du har god tid på dig.
Försök att slappna av lite.
Citera
2018-03-03, 11:15
  #11
Medlem
Du är 24 och har en maskiningenjörsexamen( jag gissar då på en 3 år) vilket gör att du max ha jobbat 2 år. Gosse du är inte i nivå så du är lönsam än, förfarande en ren kostnad,för företaget. Återkom vid 30-35 Har du inte kommit nån vart då så kan du börja fundera
Citera
2018-03-03, 11:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Hej,

Jag är 24 år gammal. Har en maskiningenjörsexamen. Jag jobbar idag. Stressar som fan med att söka jobb på andra ställen pga att jag vill vidare i karriären. Blev nekad ett jobb pga att jag ej hade erfarenheten av en sådan tjänst sen tidigare, trots att jag uppfyllde kraven. Menmen. Mådde skit efter det. Känns som att jag kommer vara fast föralltid. Vill så gärna vidare. Och hinner jag bli 25 och fortfarande vara på samma plats så är det ett grovt misslyckande. Hur ser ni på min situation? 24 år och ej ha ett "toppjob" ännu. Värt att ta sitt liv pga att man är så värdelös?

Du är definitivt inte gammal, du är fortfarande väldigt ung. Du har en examen, och du har jobb. Finns absolut ingen som får alla jobb de söker. Du har defiinitivt framtiden för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback